Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@17:57:22 GMT

ظریف خوش بین به دیدارهای سه جانبه با همسایگان غربی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۱۸۳۱

خرداد: وزیر امورخارجه کشورمان گفت : ایران ، جمهوری آذربایجان و ترکیه مسائل مربوط به حوزه های مختلف شامل مشورت های سیاسی ، مقابله با تروریسم و همکاری های اقتصادی را بصورت سه جانبه دنبال می کنند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،محمد جواد ظریف ، که برای شرکت درنشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران ، جمهوری آذربایجان و ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، سه شنبه شب در جریان بازدید از ساختمان بازسازی شده سفارت کشورمان در باکو در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت : این پنجمین نشست از سلسله نشست های وزرای خارجی سه کشور همسایه است ، نشست چهارم در ایران و نشست سوم نیز در ترکیه برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری این نشست های یک ابتکار خیلی خوبی است ، چرا که زمینه های بسیار زیادی برای همکاری بین سه کشور در حوزهای صنعتی ، بانکی تجاری وجود دارد.وی در مورد محور مذاکرات وزیران خارجه سه کشور ایران ، جمهوری آذربایجان و ترکیه در نشست روز چهارشنبه گفت : مشورت های سیاسی و همکاری تجاری، اقتصادی و بانکی بین سه کشور در دستور کار نشست سه جانبه فردا است . ظریف درادامه افزود: از فرصت حضور در باکو استفاده کردیم و به دیدار رئیس جمهوری آذربایجان رفتم و با آقای علی اف دیدار خوبی داشتیم و آخرین تحولات روابط دو جانبه را بررسی کردیم .وی با یادآوری اینکه در یک ماه اخیر این دومین سفر من به جمهوری آذربایجان است ،افزود: در این فاصله رئیسان جمهوری دو کشور در استانبول و در حاشیه کنفرانس سران کشورهای اسلامی با یکدیگر دیدار کردند .ظریف با اشاره به اینکه در طول ریاست جمهوری آقای روحانی ، روسای جمهوری دو کشور 10 بار با یکدیگر دیدار کرده اند که نشان دهنده گسترش بی سابقه روابط بین ایران و کشور همسایه ، برادر و هم کیش ما جمهوری آذربایجان است .وزیر امور خارجه کشورمان گفت : دو کشور زمینه های خوبی برای همکاری دارند که کریدور شمال - جنوب و اتصال ریلی دو کشور یکی از آنها است که درنشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان آخرین تصمیمات در بخش راه آهن دو کشور از نظر تامین مالی گرفته خواهد شد .ظریف گفت : ایران در حوزه های مختلف دیگر مانند حوزه دریای خزر با جمهوری آذربایجان همکاری نزدیکی داریم و امشب بحث خوبی آقای علی اف داشتیم که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم همه این بحث ها را نهایی کنیم.جواد جهانگیرزاده ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ، وزیر امور خارجه کشورمان را در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان همراهمی می کرد.نشست سه جانبه فردا چهارشنبه با حضور وزیر امورخارجه کشورمان و «المار محمدیاراف» وزیرخارجه جمهوری آذربایجان و « مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه برگزار می شود وزیرامورخارجه کشورمان امشب با حضور در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از بخش های مختلف ساختمان بازسازی شده این ساختمان بازدید کرد.این ساختمان که قدمت آن به بیش از 100 سال می رسد و از بناهای قدیمی شهر باکو به شمار می رود و در بخش مرکزی این شهر واقع شده است ، طی هفت ماه به گونه ای بازسازی شده که ضمن حفظ قدمت و نمادهای تاریخی ، کارکردهای یک ساختمان اداری امروزی نیز داشته باشد . 
برچسب ها: ظریف ، ایران ، آذربایجان ، ترکیه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مردم ترکیه از ایران در پی تنبیه رژیم اسرائیل

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آنکارا، جمعی از مردم استانبول با اجتماع مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران از اقدام جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این اجتماع که با حضور شمار زیادی از مردم، گروه‌ها و احزاب سیاسی برپا شد، تعدادی از سخنرانان ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم را مصداق جنایت علیه بشریت دانستند.

شرکت کنندگان در این تجمع مردمی، با قدردانی از اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بر لزوم حفظ اتحاد کشور‌های مسلمان علیه این رژیم تأکید کردند.

در این مراسم، برخی از شرکت کنندگان با حمل تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان، با نصب دسته‌های گل بر درب سرکنسولگری کشورمان، از جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • قدردانی مردم ترکیه از ایران در پی تنبیه رژیم اسرائیل
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم