Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- قرارداد 34ميليون يورويي مهندسي توليد پلي پروپيلن از گاز طبيعي ميان شرکت پتروشيمي اردبيل و شرکت ساخت و مهندسي «تکينت» ايتاليا امضا شد.

به گزارش عصر سه شنبه شرکت ملي صنايع پتروشيمي، براساس اين قرارداد که ديشب به امضا رسيد شرکت تکينت در مدت 18 ماه براي يک واحد 500 هزار تني لايسنسور تعيين خواهد کرد و هزينه نهايي ساخت پروژه اصلي را که GTOP يا GTPP يعني گاز طبيعي به پلي‌پروپيلن يا گاز طبيعي به پلي‌ الفين خواهد بود برآورد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس هيات مديره پتروشيمي اردبيل يکي از مزيت هاي اين قرارداد را ساخت شرکتي مهندسي ايراني مطابق با دانش روز عنوان کرد و گفت: اين مگاپروژه ملي داراي حجم بالاي سرمايه گذاري معادل 1.6 ميليارد يورو براي کل پروژه است که در نهايت به ايجاد 1500شغل مستقيم و 10 هزار شغل غير مستقيم براي استان اردبيل منجر مي شود.
«بهرام شهسواري» اضافه کرد: از اواسط سال 96 که واحد مهندسي فعال در داخل شرکت پتروشيمي اردبيل شکل گرفت همزمان مذاکرات خود را در راستاي رويکرد صنعت به توليد پلي پروپيلن از متانول با شرکت تکينت آغاز کرديم.
وي افزود: از دستاورد هاي مهم اين قرارداد، بومي سازي دانش مهندسي و تربيت نيروي انساني متخصص تحت نظارت مهندسان تراز اول جهاني شرکت تکينت خواهد بود. اين کار به انتقال دانش به مهندسان ايراني منجر مي شود و علاوه بر آن در بخش ساخت، نظارت بر نصب و راه اندازي به عنوان سرمايه شرکت باقي مي ماند و در نهايت پتروشيمي اردبيل با استفاده از توان مهندسي خود براي تامين و نگهداري و بهره‌برداري از پروژه‌ خودکفا مي شود.
مديربازرگاني شرکت ساخت و مهندسي تکينت نيز گفت: شرکت ما براي حضور در صنعت پتروشيمي ايران برنامه دراز مدت دارد و بر اساس استراتژي شرکت براي کاهش هزينه هاي مهندسي از نيروي‌هاي بومي در سراسر جهان استفاده شده است و بنا بر خواست پتروشيمي اردبيل اين استراتژي در ايران نيز اجرايي خواهد شد.
«جورجو ورونزي» در مورد قرارداد اضافه کرد: ما با اطلاعات کامل در زمينه مهندسي پروژه براي همکاري با شرکت هاي مهندسي فعال در داخل ايران آمادگي داريم. شرايط کار در صنعت انرژي ايران نسبت به سال هاي قبل از تحريم‌هاي بين‌المللي تغيير پيدا کرده و ما تلاش داريم تا خودمان را سازگار کنيم و تمام خدماتي که اين صنعت نياز داشته باشد در اختيار آنها قرارخواهيم دهيم.
به گزارش ايرنا، حدود 21 درصد از ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي خاورميانه و 2.5 درصد از جهان در اختيار ايران قرار دارد.
ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي ايران اکنون بيش از 62 ميليون تن در سال است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام* 2022*1961*
خبرنگار:ميثم طاهري* انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است