Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@12:10:37 GMT

تمامی مدارس اراک فردا دایر است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۲۱۹۹

ساعت 24- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: براساس گزارش دستگاه های مرتبط با تعیین شاخص آلودگی هوا، فردا مدارس و مراکز آموزشی شهر اراک تعطیل نیست اما از فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود.

 شهریار فولادوند شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم گیری برای تعطیل شدن مدارس به عنوان یک راهکار برای کاهش آلودگی هوا، در اختیار آموزش و پرورش و یا اساسا یک مجموعه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی به علت آلودگی هوا در کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوا با حضور اعضا اتفاق می افتد و این یک تصمیم گیری جمعی با توجه به شرایط است.

وی بیان داشت: در کمیته اضطراری آلودگی هوای اراک که امروز تشکیل شد، بعد از استماع گزارش دستگاه های متولی مثل محیط زیست، شاخص های آلودگی مشخص شد و همینطور مدیر کل هواشناسی استان مرکزی  پیش بینی های خود را در مورد هوای فردا(چهارشنبه) و میزان جریان و وزش باد ارائه داد.

فولادوند خاطرنشان ساخت: براساس گزارش ارایه شده از سوی دستگاه های متولی، هیچ کدام از شاخص ها در حدی نیست که موجب تعطیلی مدارس اراک در روز چهارشنبه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: به رغم شاخص های که در حد تعطیل مدارس و مراکز آموزشی نیست، اما توصیه این است که حتی الامکان از ورزش در فضای باز خودداری شود، چرا که دانش آموزان جزو گروه های حساس در برابر آلودگی هستند.

مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز، عزیزانی هستند که فرهنگ متعالی و ارزشمند مدرسه‌سازی را سال‌هاست که در کشور عزیزمان ایران پایه گذاری کرده‌اند و در سال‌های اخیر، فضاهای آموزشی زیادی را به جامعه تحویل داده و به یک الگوی متفاوت از کار خیر تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقا نظام تعلیم و تربیت استان و کشور گفت: امروزه خیرین مدرسه‌ساز، نقش تأثیرگذاری را در تأمین آینده دانش‌آموزان مملکت اسلامی دارند، چرا که کار خیر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف، یک فرهنگ دیرینه در ایران و فرهنگی ملی و دینی است؛ در گذشته کار خیر به کارهای شخصی و معیشتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده‌ها و جامعه بوده و هست.

سعادتی افزود: برادران مردانی آذر نه در استان آذربایجان‌شرقی و چه در سطح ملی، عزیزانی بوده اند که فراتر از یک محدوده جغرافیایی به نام آذربایجان شرقی، عمل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که در سال‌های اخیر تصمیمات خوبی در استان گرفته شده است، یادآور شد: با سیاست‌های درست سازمان نوسازی مدارس کشور به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، قسمت عمده پروژه‌های نیمه تمام در استان به بهره‌برداری رسیده است.

سعادتی بیان داشت: امروزه افتخار می‌کنیم که با همکاری شما عزیزان، ایمن‌ترین فضاها در کشور مدارس هستند.

این مقام مسؤول در دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس ما در استان آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است و از این باب جز استان‌های لازم التوجه هستیم چرا که جمعیت دانش‌آموزی در استان زیاد است. لازم به ذکر است که همکاری خیرین و دولت یک سرمایه ملی است و این سرمایه ملی باید علمی تر و دقیق‌تر خرج شود، و لذا باید تلاش کنیم تا برای این سرمایه اولویت بندی خوبی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا با کمک شما عزیزان این اتفاق خوب در دوره جدید را شاهد باشیم و لذا بدانید که آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کنار شما عزیزان هستند تا سقفی استاندارد و مقاوم را برای همه دانش‌آموزان عزیز داشته باشیم.

کد خبر 6084407

دیگر خبرها

  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • استاندار جدید مازندران فردا معارفه می‌شود
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل آموزش و پرورش