Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@05:18:20 GMT

کوکی‌های رنگ و وارنگ یلدایی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۲۲۶۴

کوکی‌های رنگ و وارنگ یلدایی

این کوکی های رنگی و بامزه که به شکل انار و هندوانه تزئین شده اند. می توانند گزینه مناسبی برای پذیرایی از میهمانان شب یلدا باشند.
 
 مواد لازم
•    کره نیوزلندی    ۷۰ گرم
•    شکر    ۱۰۰ گرم
•    تخم مرغ    ۱ عدد
•    آرد        ۱۵۰ گرم
•    نمک دریا     ۲ گرم
•    وانیل     نصف ق چ
•    فوندانت رنگی   به مقدار لازم
 

طرز تهیه

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    ابتدا کره سرد و شکر را در ظرف میکسر میریزیم .

۲.     با سری پدالی میکسر کره و شکر را هم میزنیم تا جایی که به دیواره میکسر بچسبند.

۳.    تخم مرغ و وانیل را اضافه میکنیم و دوباره همه مواد را میکس میکنیم.

۴.    آرد و نمک را اضافه میکنیم و برای آخرین بارهمه مواد را میکس میکنیم و بعد روی ظرف میکسر محافظ پلاستیکی میکشیم و خمیر کوکی را نیم ساعت درون یخچال میگذاریم تا کمی سفت شود و موقع کار کردن به دستمان نچسبد.

۵.    خمیر نباید سفت و یا شل باشد. خمیر را بین دو عدد کاغذ روغنی به کمک وردنه پهن میکنیم. مراقب باشید که قطر همه جای خمیر یکسان باشد ، به دلیل اینکه اگر قطر کوکی ها متفاوت باشد ، هنگامی که در فر میروند یکی میسوزد و یکی دیگر هنوز نپخته است.

۶.    کاتر مورد کوکی را انتخاب میکنیم (در اینجا شب یلدا مورد نظر ماست) و روی خمیر کوکی قرار میدهیم و کات میکنیم.

۷.    فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد (حرارت از بالا و پایین) قرار دهید و کوکی ها را درون سینی فر بچینید. بهتر است که زیر آن کاغذ روغنی  قرار دهید، اما خیلی هم مهم نیست چون این کوکی ها کره ای هستند و به سینی نمیچسبند و البته حدود نیم سانتیمتر هم کوکی ها درون سینی از هم فاصله داشته باشند چونکه موقع پخت حجمشان زیاد میشود. حالا سینی را درون فر قرار دهید.
 
۸.    وقتی لبه کوکی ها شروع به تغییر رنگ دادن کرد سینی فر را بیرون آورید و وقتی کوکی ها سرد شدند آنها را از سینی خارج کنید.
 
۹.    وقتی کوکی ها سرد شدند نوبت چسباندن فوندانت است. ابتدا باید رنگ مورد نظرتان را با کمک وردنه مخصوص فوندانت باز کنید و با کاتر، شکل مورد نظرتان را قالب بزنید. آن سطح فوندانت را که قرار است به کوکی بچسبد را کمی خیس کنید و روی کوکی قرار دهید. میبینید که به راحتی فوندانت به کمک آب به سطح کوکی میچسبد.

۱۰.    برای کوکی هندوانه یلدا  ابتدا باید لایه قرمز را روی کوکی بچسبانید.

۱۱.    سپس لایه سبز را روی لایه قرمز بچسبانید.

۱۲.    سپس با فوندانت مشکی دانه های هندوانه را روی قسمت قرمز بچسبانید. خب کوکی ها آماده هستند. میتوانید تا یک هفته آن ها درون یخچال نگه داری کنید و البته خمیر آن تا ۱ ماه داخل فریزر سالم میماند.....نوش جانتان.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!