Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@19:01:46 GMT

با خوردن این خوراکی ها بی نظیر باشید

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۲۳۸۹

با خوردن این خوراکی ها بی نظیر باشید

مهم نیست که چه سنی دارید، وقتی پوست شما سالم و شاداب است جوانتر به نظر می رسید. خورد و خوراک در تمامی‌فعالیت‌های بدن ما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات یا برطرف شدن بیماری‌های مختلف شود از همین رو باید به موادی که می‌خوریم دقت داشته باشیم.

سلامت پوست از جمله مواردی است که ارتباط مستقیمی‌با نحوه تغذیه دارد و از همین رو باید به موادی که می‌خورید دقت داشته باشید تا به پوست شما را دچار آسیب نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شما می‌توانید زیبایی و طراوت پوست‌تان را با خوردن خوراکی‌های مفید تضمین کنید.

 انواع توت ها و آلوها

زغال اخته، تمشک،شاتوت و الو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که با رادیکال های ازاد مبارزه می کنند. در هر جا که نامی از رادیکال‌های آزاد به میان می‌آید، آنتی اکسیدان‌ها به عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با آنها و بازسازی سلول‌های تخریب شده مطرح می‌شوند.

زیرا آنتی اکسیدان‌ها باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد و افزایش ایمنی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها می‌شوند. این نوع از میوه ها پوست شما را شاداب تر و جوان تر می کند.

 تخمه آفتاب گردان

تخمه آفتاب گردان سرشار از ویتامین E است که از پوست در مقابل اشعه های آفتاب مراقبت می کند.شما می توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید فقط نمک به سالادتان نزنید که برای پوستتان مضر است.

 شکلات تلخ

بسیاری از ما تا به حال از خواص شکلات شنیده ایم اما این نکته را باید به آنها اضافه کرد که شکلات حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که می‌تواند در کنار سایر آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست شما مراقبت کند.

 سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع غنی از ویتامین AوCاست که برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است.ویتامین C تولید کلاژن را که برای نرمی و صافی پوست مفید است، افزایش می دهد.ویتامین A هم با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و ازخطر ابتلا به بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

 گوجه فرنگی

گوجه همچنین منبع غنی ویتامین A، C و E است که می‌تواند به پوست درخشش خاصی دهد. در ضمن کاروتن‌های موجود در گوجه از سلول‌های پوستی در مقابل نور آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند.

 ماست

ماست ماده ای مغذی است که سرشار از پروتئین، کلسیم،‌ریبوفلاویوی، B6 و B12 است و خواص منحصر به فرد زیادی برای بدن دارد. بنابراین با ساختن ماسکی برای صورت که ترکیب اعظم آن ماست باشد،‌می توان تمام این مواد را به پوست منتقل کرد.

 درضمن ماست پوست را مرطوب ساخته و به نرم شدن آن کمک زیادی می کند. ماسک ماست می تواند کمک موثری به پوست های لایه لایه شده کند و بعد از مدتی آنهارا نرم و لطیف کند.

 فلفل دلمه

انواع فلفل دلمه‌ای با رساندن ویتامین A و C لازم به بدن (دو ویتامین مبارزه کننده با رادیکال‌های آزاد) نه تنها با نابود کردن رادیکال‌های آزاد از پیری پوست جلوگیری می‌کند، بلکه سبب بهبود عملکرد عوامل غذا رساندن به پوست (رگ‌های خونی) نیز می‌گردد.

 فلفل دلمه‌ای نیز مانند گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن (مناسب برای سلامت پوست) بوده و از آنجایی که محلول در چربی است، می‌تواند در بافت‌هایی مانند بافت پوست که حاوی چربی و لیپید بالایی می‌باشد، موثر و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از آسیب رسیدن به پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری نماید.

 ماهی

ماهی سرشار از ویتامین D است که از قلب، مغز، استخوان ها و روده ها محافظت می کند؛ همچنین به کاهش افسردگی و اضطراب کمک می کند درضمن از ابتلا به سرطان روده و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.همچنین روغن ماهی خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

 اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ، مواد معدنی و آهن است . همچنین مواد مغذی با ارزش و آنتی اکسیدانهای زیادی دارد. بالا بودن محتوای اسید فولیک، آب اسفناج برای پوست خوب است.

 مصرف آب اسفناج با سبزیجات دیگر به صورت روزانه می تواند از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری کند. آب اسفناج همچنین دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است که دوباره برای پوست خوب است. برای جلوگیری از علائم پیری بر روی پوست کمک میکند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات

رادیکال‌های اصلاح طلب می کوشند تا در راستای معارضه با نظام هر مساله ای را تبدیل به پروژه ای سیاسی کنند!

سرویس سیاست مشرق- رئیس جبهه اصلاحات در راستای تلاش برای تعریف صورت مساله زنان در ایران دیل مساله حقوق بشری اقدام به خط دهی جهت مقاومت مدنی در برابر آنچه که پوشش اجباری خواند، نمود.

آذر منصوری طی یادداشتی کوشید تا طی یک خط دهی مساله حجاب را به مقوله ای ویرانگر میان مردم و حاکمیت تعریف و تفسیر کرده و مکشفه ها را به مقاومت مدنی فرا بخواند.

وی در ادامه مدعی شدت گرفتن تبعیض‌ها علیه زنان شد و تاکید کرد که صورت مسئله زنان ایران در واقع یک موضوع حقوق بشری است که همه اجزاء آن در هم تنیده اند و نمی توان به جزئی از این کل با تحمیل و اجبار و خشونت، موضوعی در سطح پوشش را به آنها تحمیل کرد.

آذر منصوری نوشته است که نه تنها پوشش زنان و مردان ایران بلکه پوشش مردم همه کشورهای جهان برآیندی از باورها، عرف و هنجارهای جامعه است. هیچ قاعده و قانون و دین و مذهبی نمی تواند، خارج از عرف و هنجارهای جوامع سبکی خاص از زندگی را به زنان ومردان آن جامعه تحمیل کند!

در رابطه با مطالب مطرح شده از سوی آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب اتحاد ملت باید گفت؛

۱ - رادیکال‌های اصلاح طلب می کوشند تا در راستای معارضه با نظام هر مساله ای را تبدیل به پروژه ای سیاسی نموده و با تبدیل مسائل به فضای جدلی ضمن قطبی سازی صحنه اعتراضی را به زعم خود به سوی محور حقوق بشر و حقوق شهروندی مطالبق دیدگاه های خود شیفت نمایند.

۲ - رادیکال ها بدون اشاره به تلاش های مناقشه انگیز خود طی سالیان گذشته که از جامعه اعتراضی و حضور تا خیابان سخن گفته و تحریم انتخابات را کلید زدند توضیحی نمی دهند که عمل به قانون مناقشه انگیز است یا دعوت به آشوب و خیابان

این دعوت به نافرمانی مدنی که پیش از این توسط گروهک نهضت آزادی طرح و بیان شده بود نشان می دهد که رادیکال ها برای تولید منازعه و مناقشه عزم خود را جزم کرده و باید منتظر ادامه کنش های بی ثبات ساز آنان بود.

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف