Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در یک تماس تلفنی در روز سه شنبه پیرامون راههای دستیابی به صلح در خاورمیانه با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» و «ترزا می» روز سه شنبه در یک تماس تلفنی پیرامون راههای دستیابی به صلح در خاورمیانه با یکدیگر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید در بیانیه ای کوتاه بدون اشاره به تصمیم جنجالی ترامپ برای شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: «رئیس جمهور [آمریکا] و نخست وزیر [انگلیس] در مورد گامهای بعدی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. رهبران دو کشور همچنین بر ضرورت پرداختن به بحران انسانی در یمن تأکید کردند!»

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که ترامپ در این تماس تلفنی به ترزا می در مورد تصمیم رهبران اتحادیه اروپا برای رفتن به فاز دوم مذاکرات برگزیت تبریک گفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»