Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانجوان یکی از دو تیم لیگ یکی بود که موفق شد تا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بالا آمده و در این مرحله باید با تیم لیگ برتری استقلال دیدار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایرانجوان حریف آبی پوشان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی تیمی است از لیگ دسته اول که در این مسابقات هم شرایط مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم بوشهری که از تمکن مالی مناسبی بهره مند نیست با یک مربی بومی به اسم غلام دلگرم و با یک مدیر بومی به اسم علی وزیری وارد مسابقات لیگ یک شد و اغلب بازیکنان این تیم هم بومی بوده و به استان بوشهر تعلق دارند.

به جز سه چهار بازیکن قرارداد سایر بازیکنان در سطح پایینی قرار دارد و تنها تعداد کمی از بازیکنان این تیم مبلغ قراردادشان بالای یکصد میلیون تومان است. باشگاه ایرانجوان در حالی که مسابقات لیگ دسته اول به پایان نیم فصل خود رسیده تنها ۱۰ درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است.

حریف مرحله یک چهارم نهایی استقلال در جام حذفی از ۱۵ بازی خود در نیم فصل نخست لیگ دسته اول صاحب ۴ پیروزی ۶ مساوی و ۷ شکست است. آنها ۱۸ بار در ۱۵ بازی گلزنی کردند و ۲۳ بار هم گل خورده‌اند. ایرانجوان بعد از راه آهن که با ۲۵ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی لیگ یک را در اختیار دارد به همراه صبا با ۲۳ گل خورده دومین خط حمله ضعیف در لیگ یک را دارد. این تیم با این کارنامه و با 18 امتیاز در رده سیزدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ دسته اول قرار دارد.

ایرانجوان از هر بازی معدل ۱/۱۱ امتیاز دارد و این در حالی است که تیم استقلال با ۲۰ امتیاز از ۱۵ بازی معدل ۱/۳۳ امتیاز به ازای هر یک بازی شرایطش اندکی بهتر از ایرانجوان است.

نکته جالب در خصوص دو تیم استقلال و ایرانجوان در این است که شرایط خط حمله تیم ایرانجوان به مراتب بهتر از استقلال است. شاگردان دلگرم در ۱۷ بازی ۱۸ بار موفق به گل زنی شده اند و معدل ۱/۰۵ گل به ازای هر بازی را دارند و این حالی است که آبی پوشان در ۱۵ بازی ۱۱ گل زده اند و معدل گلزنی این تیم ۰/۷۳ گل به ازای هر یک بازی است. 

در فاز دفاعی شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. ایرانجوان دومین خط دفاعی ضعیف در لیگ یک را دارد و استقلال دومین خط دفاعی قوی در لیگ برتر را در اختیار دارد. آبی پوشان در جریا ۱۵ دیدار خود در لیگ برتر تنها ۹ گل خورده‌اند و با معدل ۰/۶ گل به ازای هر یک بازی شرایط بسیار مطلوبی دارند. ایرانجوان در این زمینه کارنامه‌ای بسیار ضعیف دارد و آنها به ازای هر بازی ۱/۳۵ گل دریافت داشته‌اند.

تیم فوتبال ایرانجوان ۴ بار در نیم فصل نخست به پیروزی رسیده است که این چهار پیروزی به ترتیب مقابل گل گهر سیرجان در هفته نهم و در سیرجان، شهرداری تبریز در هفته دوازدهم در بوشهر، شهرداری ماهشهر در هفته سیزدهم در ماهشهر و مس رفسنجان در هفته شانزدهم در بوشهر بوده است.

شاگردان دلگرم نیمی از پیروزی‌های خود را خارج از خانه به دست آورده‌اند تا نشان دهند که بازی و حتی پیروزی در دیدارهای خارج از خانه را بلد هستند. 

جالب ترین نکته در خصوص تیم ایرانجوان این است که نیمی از ۱۸ گل این تیم توسط یک مدافع کناری به اسم «اویس کرد جهان» به ثمر رسیده است تا این مدافع چپ نه تنها با ۹ گل زده بهترین گلزن تیم ایرانجوان و خطرناک ترین بازیکن این تیم باشد، بلکه با تنها یک گل کمتر از فرشید پاداش بازیکن تیم شهرداری ماهشهر دومین گلزن برتر مسابقات لیگ دسته اول باشد. 

ایرانجوان کارش را در جام حذفی با پیروزی یک بر صفر مقابل فولاد آغاز کرد. آن هم در دیداری که در اهواز برگزار شد تا این نتیجه یکی از شگفتی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات باشد. این تیم در مرحله یک هشتم در خانه خود به مصاف تیم لیگ دویی گل ابریشم رفت  موفق شد میهمانش را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و بر حسب قرعه در مرحله یک چهارم نهایی به تیم استقلال برخورد کند.

ایرانجوان و خونه به خونه تنها تیم های لیگ یکی بودند که تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند که البته خونه به خونه در این مرحله هم موفق شد تیم لیگ برتری گسترش فولاد را با شکست بدرقه کرده و به مرحله نیمه نهایی مسابقات برسد.

حال ایرانجوان که یکبار خارج از خانه توانسته یک تیم لیگ برتری را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار بزند، سودای پیروزی مقابل استقلال را در سر می‌پروراند تا در ایامی که در لیگ یک شرایط مناسبی ندارد بتواند بعنوان یک شگفتی ساز در جام حذفی مطرح شود.

آخرین نکته در خصوص این تیم این است که تعدادی از بازیکنان ایرانجوان که شرایط خوبی در نیم فصل اول داشتند با پیشنهاداتی از تیم‌های دیگر در لیگ یک مواجه هستند و این بازیکنان به دلیل شرایط نا مناسب مالی این تیم بی تمایل به ترک آن نیستند. بعید نیست بعد از دیدار آنها با استقلال تعدادی از بازیکنان این تیم درخواست فسخ قرارداد و صدور رضایتنامه داشته باشند. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها

آخرین باری که دو تیم پرطرفدار پایتخت جایی در بین هشت تیم برتر جام حذفی نداشتند، مربوط به چه فصلی بود؟

به گزارش مشرق، مهمترین اتفاق بازی‌های دیشب جام حذفی، شکست پرسپولیس به آلومینیوم اراک در ضربات پنالتی بود. 

پیش از این، استقلال هم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و بعد از شکست مقابل مس رفسنجان، از جام حذفی کنار رفته بود تا حالا خبری از دو تیم پرطرفدار پایتخت در بین ۸ تیم برتر تورنمنت نباشد.

نکته جالب اینکه در نوزده سال گذشته، حداقل یکی از این دو تیم استقلال و پرسپولیس به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی رسیده بودند و آخرین باری که خبری از سرخابی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نبود، به فصل ۸۴– ۱۳۸۳ برمی‌گردد.

در آن فصل که با قهرمانی صباباتری به پایان رسید، استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی و در ضربات پنالتی، از شاهین بوشهر شکست خورد تا خیلی زود، اولین شگفتی آن تورنمنت رقم بخورد.

نکته جالب اینکه به مانند این فصل، پرسپولیس، در مرحله یک هشتم نهایی، با مسابقات خداحافظی کرد و با شکست به ابومسلم، نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد. ابومسلم در آن فصل، تا فینال صعود کرد که نهایتا به صباباتری باخت.

منبع: فوتبالی

دیگر خبرها

  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد