Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@08:10:12 GMT

تزيين آجيل شب يلدا

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۳۰۲۴

تزيين آجيل شب يلدا

خبرگزاري آريا -
چه سخاوتمند است پاييز
که شکوه بلندترين شبش را
عاشقانه پيشکش تولد زمستان مي کند
دوست من زمستانت سفيد و سلامت
و يلدايت مبارک


تزيين تنقلات شب يلدا


تزيين آجيل شب يلدا


ايده هايي براي تزيين آجيل يلدا


تزيين آجيل يلدا


مدل تزيين آجيل يلدا


تزيين آجيل هاي شب يلدا


تزيين آجيل شب يلداي عروس خانم ها


ايده هايي براي تزيين آجيل يلداي عروس

ايده هايي براي تزيين آجيل شب چله
گردآوري : بخش اسرارخانه داري بيتوته
.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/تولید سم افلاتوکسین با نگهداری آجیل در رطوبت

درایام عید، معمولا برنامه غذایی روزانه تغییر می‌کند و این تغییرات ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازد. یکی از مشکلات اساسی که اکثر مردم در ایام نوروز با آن مواجهند، اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی ، شکلات ، آجیل و ... است.

به گزارش ایسنا، اضافه وزن و چاقی  خود زمینه ساز دیابت نوع ۲ ، فشار خون بالا، چربی خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی است. بنابراین با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می‌توانید از بروز اضافه وزن و چاقی  پیشگیری کنید که از جمله این موارد، خرید آجیل، شیرینی و میوه و نحوه تغذیه دردید و بازدید است.

(مغزها) از جهت  ارزش غذایی در هرم غذایی در گروه حبوبات  قرار گرفته است که مواد مغذی مهم موجود در این گروه پروتئین، آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین‌های گروه B و کلسیم، مس و فسفر است. هنگام خرید مغزها باید توجه داشته باشیم که دچار آفت‌زدگی ( آفت زنده) یا آفت مرده نداشته باشد همچنین با توجه به درصد بالای روغن در این مواد مغذی، نباید طعم تندی داشته باشند که در این صورت روغن موجود در آن‌ها دچار فساد شده و درنتیجه قابل خوردن نیستند.

برای نگهداری مغزها باید به این نکته توجه داشته باشیم که آن‌ها را در معرض رطوبت قرار ندهیم چراکه رطوبت می‌تواند منجر به تولید سم افلاتوکسین شود. این مغزها که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند، نباید دارای رنگ غیرطبیعی باشند اما برخی افراد سودجو به هنگام بودادن برخی از مغزها از رنگ‌های غیرمجاز صنعتی و یا شیمیایی استفاده می‌کنند که مصرف این رنگ‌ها سرطان‌زا است. 

باید توجه کامل داشته باشید که این اقلام در خارج از فروشگاه و معرض گرد و غبار قرار نگیرند و در شرایط خشک و خنک نگهداری شوند. در برخی مواقع ممکن است شاهد این باشیم که مغزها در ویترین مغاره‌ها و در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دارند که این امر می‌تواند باعث فساد آن‌ها شود.

در مصرف مغزها و آجیل‌ها به این نکته توجه داشته باشید که نمک موجود در مغزها می‌تواند سیستم ایمنی شما را تضعیف و موجب افزایش بیماری شود. برخی از آن‌ها حتی می‌توانند موجب افزایش فشار خون شما شوند بنابراین بهتر است که از آجیل کم نمک یا بدون نمک استفاده کنید.

برای نوروز چه شیرینی‌هایی خریداری کنیم؟

سعی کنید در این ایام، از شیرینی‌های کوچک، کم شیرین و بدون رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی خریداری کنید. بعضی از فروشندگان ادعا می‌کنند که این رنگ‌ها خوراکی است. اگرچه ممکن است این رنگ‌ها خوراکی باشند ولی مصرف آن‌ها در قنادی‌ها غیرمجاز است. رنگ‌های خوراکی فقط در کارخانجات تولید مواد غذایی و با نظارت مسئولین فنی ومطابق با پروانه ساخت هر محصول غذایی باید استفاده شوند تا برای انسان مضر نباشد.

از مراکزی شیرینی تهیه کنید که مطمئن باشید مواد اولیه سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند . آرد گندم، آرد برنج، روغن، زعفران، هل و گلاب جزو مواد اولیه شیرینی‌های عید است که اگر هرکدام از آن‌ها غیربهداشتی وناسالم باشد به سلامت ما لطمه می‌زند. توصیه و تاکید می‌شود که خرید انواع شکلات، تافی، آبنبات، سوهان و سایر شیرینی‌های پرچرب و شیرین را محدود کنید چراکه مواد غذایی شیرین و پر چرب زمینه‌ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش بروز دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب و... می‌شوند بنابراین در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود و مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشیم‌. در واقع به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنیم.

چگونگی مصرف مناسب میوه‌ها

اندازه میوه نقشی در میزان مواد مغذی آن ندارد بلکه حمل و نقل و نگهداری و شیوه مصرف میوه می‌تواند باعث کاهش انواع ویتامین‌ها خصوصا ویتامین C شود. برای مثال از پوست کندن و خردکردن میوه برای مدت زمان طولانی خودداری کنید چرا که این امر علاوه بر کاهش برخی ویتامین‌ها خصوصا ویتامین C باعث جذب آلودگی‌های محیطی می‌شود.

به نقل از دفتر بهبود تغذیه، میوه‌های خشک هم اگر در شرایط بهداشتی تهیه شده باشد منابع خوب ویتامین، انرژی و فیبر هستند ولی توجه داشته باشید که میوه‌های خشک ویتامین کم‌تر و انرژی بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای خرید آجیل و شیرینی عید این نکات را رعایت کنید
  • ۳.۵ تن شیرینی غیربهداشتی در نیشابور جمع‌آوری شد
  • اضافه وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/تولید سم افلاتوکسین با نگهداری آجیل در رطوبت
  • دستگیری سارقان آجیل و خشکبار
  • سارقان آجیل و خشکبار و اماکن در آذربایجان شرقی دستگیر شدند
  • راز تولید فرش در کارخانه فرش یلدای کویر کاشان از نخ تا فرش
  • حال و هوای بازار بجنورد در چند قدمی سال نو
  • قیمت آجیل نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه افزایشی نداشته است
  • بازار راکد تزیین ساختمان در آستانه شب عید/ نرخ رنگ‌آمیزی ساختمان چقدر است؟