Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - روسیه استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را خصومت طلبانه خواند که برای رویارویی کشورها هدف گیری شده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای از ماهیت خصومت طلبانه استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا ابراز تاسف کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را اعلام کرد که در آن بار دیگر بر برتری این کشور در عرصه بین المللی به عنوان اصل اساسی از سوی واشنگتن و تقویت توانمندی نظامی برای ایفای نقش ابرقدرتی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که پیام اصلی استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا همکاری سازنده و برابر با کشورها برای حل و فصل مشترک مسائل موجود نیست بلکه شامل رویارویی است.
در ادامه بیانیه آمده است: در این سند بجای پیشنهاد بنای روابط مشارکتی با کشورها، تلاش برای حفظ سلطه آمریکا بر جهان به نمایش گذاشته شده که بطور قابل توجهی کاهش یافته است.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به نکات ضدروسی استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا گفته است: تقویت توانمندی اقتصادی و نظامی روسیه و چین به عنوان چالشی برای آمریکا خوانده شده است. به عبارت دیگر مقام های آمریکایی نمی خواهند روسیه و چین را دو قدرت مقتدر ببینند و از دست دادن موقعیت سابق خود هراس دارند.
این بیانیه می افزاید: به همین دلیل ایالات متحده روسیه و چین را به تعدی به نظام جهانی متهم می کند و بنظر می رسد منظور آمریکا از چنین نظامی، ساختار تک قطبی جهانی است که در آن فقط منافع و نیازهای این کشور مورد توجه قرار گیرد.
«در برنامه اقدامات (استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا) گفته شده اشت که محور مرکزی تاریخ را مبارزه برای عظمت کشور تشکیل می دهد و این همان هدفی است که سیاست آمریکا در عرصه جهانی از آن پیروی می کند. در استراتژی جدید در این مورد چیزی تغییر نکرده و فقط در آن خواسته آمریکا بیان شده و بی اطمینانی واشنگتن به استحکام موقعیت خود در آن انعکاس یافته است.»
در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه بر آمادگی مسکو برای بنای روابط مشارکتی با واشنگتن بدون هر گونه تلاش برای تحمیل مواضع و مداخله در امور داخلی روسیه تاکید و گفته شده است: مشارکت واقعی فقط بر اساس اصول برابری و اعتماد متقابل امکانپذیر است.
کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه نیز روز سه شنبه با انتقاد از استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد: ادعای مطرح شده در این استراتژی مبنی بر تهدید آمریکا از طرف روسیه را نمی پذیریم، این سند ماهیت امپریالیستی دارد.
به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران گفت که روسیه در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا نکته مثبت کوچکی می بیند و در آن خاطرنشان شده است که واشنگتن برای همکاری با مسکو در مواردی که به نفع آمریکاست آمادگی دارد.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در همین حال گفت که کشورش نمی تواند ادعای مطرح شده در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا مبنی بر تهدید روسیه علیه این کشور را بپذیرد.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از پسکوف افزود: با این حال در این سند نکات مثبت کوچکی از جمله آمادگی برای همکاری در عرصه های همسو با منافع آمریکا وجود دارد.
وی ادامه داد: این رویکرد با رویکردهای اعلام شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا همسو است، زیرا مسکو نیز آماده همکاری با واشنگتن در مواردی است که به نفع خود می داند.
پسکوف گفت: پس از مرور این سند به ویژه بخش هایی که در آن از روسیه نام برده شده، بی علاقگی آمریکا برای انصراف از نظام تک قطبی جهان کاملا واضح است، در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا بیزاری از نظام چندقطبی جهانی به چشم می خورد.
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw
شبد**اروپام*391**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون و الجزایر به این قطعنامه رای مثبت دادند.

دو کشور بریتانیا و سوئیس رأی ممتنع دادند و ایالات متحده آمریکا با رأی مخالف خود این قطعنامه را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • روسیه از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • ۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است