Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک؛ رئيس جمهور آمريکا سه شنبه شب با همتاي ازبک خود تلفني گفت و گو و همکاري امنيتي واشنگتن و تاشکند و راهبرد آمريکا در افغانستان را بررسي کرد.
دونالد ترامپ در اين گفت و گوي تلفني با شوکت ميرزايف تلاش هاي صورت گرفته براي حمايت از راهبرد آمريکا در افغانستان و همکاري امنيت منطقه اي را بررسي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق

ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر به بررسی تلاش‌ها در راستای ممانعت از تشدید تنش در منطقه پرداختند.

به گزارش ایسنا، پس از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت در دمشق، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی ممانعت از تشدید تنش در منطقه پرداختند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، بن سلمان و السودانی در جریان این تماس تلفنی درخصوص اقدامات تنش‌زا در منطقه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر اهمیت تلاش‌ها در راستای ممانعت از وخامت اوضاع و دوری گزیدن منطقه از خطرات تشدید تنش تاکید کردند.

از سوی دیگر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با خالد بن سلمان، همتای سعودی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درجریان این تماس تلفنی به بررسی تحولات تنش نظامی در منطقه و تلاش‌های برای پشت سر گذاشتن آنها پرداختند.

وزرای دفاع آمریکا و عربستان طی این تماس تلفنی همچنین درباره همکاری راهبردی میان دو کشور دوست در زمینه‌های نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت آن رایزنی کردند.

دو طرف همچنین تحولات نظامی در منطقه و خطرات پیامدهای آن و تلاش‌ها در راستای حفظ امنیت و صلح جهانی را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عربستان روز یکشنبه ضمن اعلام نگرانی خود نسبت به تحولات نظامی در منطقه و خطرات پیامدهای آن خواستار خویشتنداری شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه‌بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو
  • تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم
  • عدم تمدید معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم