Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همرزم شهيد خليلي مي‌گويد: تخصص حاج ابراهيم خليلي تخريب بود که اين اواخر در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) هم مسئول تخريب لشکر بود. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگار پويا، شهيد ابراهيم خليلي جانباز و از تخريب‌چي‌هاي لشکر عملياتي 27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ که طي عملياتي مستشاري براي دفاع از حريم اهل بيت(ع) عازم سوريه شده بود در شرق حلب به آرزوي ديرينه‌اش رسيد و به فيض شهادت نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که چندين سال فرمانده پايگاه مقاومت بسيج مسجد سبحان تهران بود در نشريه «شلمچه» به‌سردبيري و مديرمسئولي مسعود ده‌نمکي و فيلم سينمايي «اخراجي‌هاي1» فعاليت‌هاي مستمري داشت. داود خليلي پدر شهيد ابراهيم خليلي نيز در دوران دفاع مقدس و در منطقه دشت‌عباس به شهادت رسيده بود و همچنين عموي شهيد خليلي نيز در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسيده بود. شهيد ابراهيم خليلي بر اثر تله انفجاري آسماني شد و به ياران شهيدش پيوست. از اين شهيد والامقام يک فرزند دختر 14ساله و يک فرزند پسر 7ساله به يادگار مانده است.
سيد مهدي عطايي يکي از دوستان و همرزمان شهيد ابراهيم خليلي است که به گفته خودش در سال 94 توفيق همراهي با اين شهيد مدافع حرم را در پادگان اموزشي داشته است. او با اشاره به شخصيت اين شهيد والامقام در گفتگو با خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا مي‌گويد: شهيد ابراهيم خليلي خيلي آدم خدايي بود و نزديکترين کلمه به شخصيت ايشان شخصيت خدايي اوست. هميشه در سکوت بود. اهل ذکر بود. در آموزش وقتي وقت نماز مي‌شد، فارغ از تمرين مي‌شديم و يا حتي گاهي اوقات حين تمرين ايشان در حال ذکر گفتن بود.

او با اشاره به اينکه حضور مستشاري اين شهيد در سوريه براي ما همرزمانش جاي تعجب داشت، مي‌گويد: ابراهيم هم فرزند شهيد است و هم برادرزاده شهيد است. در دوران آموزشي براي کساني که به سوريه مي‌روند، قوانين سخت گيرانه‌اي وجود دارد و طبق همين قوانين فرزند شهيد اجازه ندارد به منطقه برود. با اين وجود ابراهيم علاوه بر اينکه فرزند شهيد و برادرزاده شهيد بود، جانباز تفحص هم بود. من يکي از دوستاني بودم که هميشه مصر به نرفتن ابراهيم بودم و مي‌گفتم او در عمليات تفحص شهدا جانباز شده است.
عطايي به خاطره‌اي از دوران آموزشي و همراهي با شهيد خليلي اشاره کرده و مي‌گويد: يک بار يادم هست در همان دوران آموزشي، سلاحش را به من سپرده بود و دست من بود. بعد از مدتي دنبال ايشان مي‌گشتم تا سلاحش را به او برگردانم. بچه‌ها گفتند حاج ابراهيم سمت دفتر فرماندهي است. در بين راه از بعضي بچه‌ها سراغ او را مي‌گرفتم و مي‌گفتم: «حاج ابراهيم را نديدي؟» بعضي او را نمي‌شناختند. براي اينکه نشاني از او داده باشم، مي‌گفتم: «همان حاج ابراهيم جانباز يک پا قطع...!» ديدم حاج ابراهيم کمي دورتر ايستاده و درحالي که به من نگاه مي‌کند، رنگش پريده است. چرا که اگر فرماندهي متوجه مي‌شدند که او جانباز است، بحث اعزامش کلا به مشکل برمي‌خورد. وقتي آمد تا سلاحش را تحويل بگيرد به خاطر اينکه او را اينگونه خطاب قرار داده بودم از دست من خيلي شاکي شد.

بيشتر بخوانيد:
شهيد خليلي جانبازي و رفع تکليف را کافي نمي‌دانست/هرگز براي شهادت به اين در و آن در نزد
شهيد ابراهيم خليلي در پشت صحنه «اخراجي‌ها» +عکس
دوست و همرزم شهيد خليلي با اشاره به حضور اين شهيد مدافع حرم به عنوان نيروي متخصص در سوريه و نقش مستشاري او مي‌گويد: تخصص حاج ابراهيم خليلي تخريب بود که اين اواخر در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) هم مسئول تخريب لشکر بود. خيلي اصرار داشت که بسيجي راهي سوريه شود و با تخصصش به او نگاه نشود. مي‌خواست او را بسيجي ببينيم. ولي ما مي‌دانستيم که تخصص داشت. با اينکه جانباز بود ولي از ما در تمرين‌ها و صعود به تپه‌ها بهتر و تندتر بود. از خيلي جوان‌ترهاي خودش بهتر بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند

بر اساس احکام صادر شده، خلیلی و قطبی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خواهند بود.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در احکام جدیدی، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی و امیر قطبی را به عنوان نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب و معرفی کرد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق و محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده‌های قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • جانباز رودسری به همرزمان شهیدش پیوست
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود