Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@20:34:39 GMT

کمربندی شیراز، ترانزیت مرگ

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۳۴۵۵

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: شاید زمانی که کمربندی شیراز ساخته می شد هیچ کس فکر نمی کرد مسیری که برای ترانزیت و رفع مشکلات شیراز بنا نهاده شده روزی به یکی از مصائب این شهر تبدیل شود.

چند سال بعد نيز توسعه شهر و رشد فزاينده شهرك هاي اقماري حاشيه كمربندي باعث شد تا از اين محور شرياني با نام هايي مانند «گذرگاه مرگ» يا «دالان خون» ياد شود و گاه تعداد تلفات اين محور رتبه اول را در كشور به خود اختصاص مي داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين ميان خاموشي اين محور در شب ها نيز مشكلات را چند برابر مي كرد و بالاخره در يك توافق نامه 3 جانبه قرار شد تا راه و شهرسازي، شهرداري شيراز و اداره برق هر كدام به ميزان مساوي روشنايي مسير 45 كيلومتري كمربندي را به انجام رسانند اما در حالي كه سال ها از اين توافق نامه مي گذرد هنوز هم بخش گسترده اي از اين مسير حد فاصل جاده شيراز - اصفهان تا شهرك جواديه، تقاطع بزرگراه حسيني الهاشمي تا ميدان شهيد رودكي و سلطان آباد تا بولوار خليج فارس در تاريكي مطلق به سر مي برند و به نظر مي رسد خبري از روشن شدن اين نقاط نيست.
معاون عمراني فرمانداري شيراز در اين خصوص به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: طبق قانون، حوزه كمربندي در اختيار راه و شهرسازي است و در خصوص ايمن سازي اين محور يكي از مواردي كه هم اكنون در دستور مسئولين راه و شهرسازي قرار گرفته و حتي پيمانكار آن نيز مشخص شده، تعريض بخشي از كمربندي در حد فاصل شهرك جواديه تا محور شيراز - اصفهان است و به زودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
اميدوار افزود: براي ساماندهي مشكلات كمربندي شيراز ما نيازمند يك هم افزايي ميان تمامي دستگاه هاي متولي هستيم اما ما با يك خلاء قانوني رو به رو هستيم كه به همان دليل نيز كمربندي نمي تواند در اختيار شهرداري قرار گيرد و نيازمند ايجاد يك كمربندي جديد و تبديل كمربندي فعلي به يك شريان شهري هستيم. تنها راهكار برون رفت از وضعيت فعلي ايجاد كمربندي جديد شمالي شهر و انتقال راه ترانزيتي شيراز به خارج از محدوده شهر است تا كمربندي فعلي به محدوده شهر پيوند بخورد.
وي خواستار اجراي تعهدات هر كدام از دستگاه ها در خصوص روشنايي كمربندي شيراز شد و اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه ما در كمربندي با آن رو به رو هستيم اين است كه برخي از شهروندان زماني كه به كمربندي مي رسند فكر مي كنند در مسابقات رالي شركت كرده اند و بدون توجه به قوانين و مقررات از اين محل با سرعت عبور مي كنند و گاه همين موارد باعث وقوع تصادف هاي مرگبار مي شود.
اميدوار در خصوص تجهيز اين محور به سيستم هاي هوشمند ثبت تخلف رانندگي گفت: با توجه به اين كه فعاليت در محور كمربندي در حوزه اختيارات راه و شهرسازي قرار دارد شهرداري نمي تواند در اين محل دوربين گذاشته و اين محور را مجهز به سيستم هاي هوشمند كند چرا كه خارج از محدوده شهر است. وي در خصوص عدم اجراي چند تقاطع بر روي كمربندي شيراز توسط راه و شهرسازي اظهار داشت: با توجه به محدويت اعتبارات راه و شهرسازي براي ساخت اين تقاطع به اعتبارات ملي نياز است و اعتبار استاني و شهري براي اجراي اين پروژه كافي نيست. ریيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر شيراز نيز به خبرنگار ما گفت: از مجموع 45 كيلومتر مسير كمربندي شيراز، روشنايي بخش گسترده اي از آن تا كنون انجام شده و طي توافقي كه با اداره برق داشتيم آن ها براي روشنايي 6 كيلومتر حد فاصل سلطان آباد تا محور پل فسا قول مساعد دادند البته طبق قانون متولي اصلي كمربندي راه و شهرسازي است.
نواب قائدي با اشاره به اين كه رفع مشكلات كمربندي در دستور كار كميسيون عمران و حمل و نقل قرار گرفته اظهار داشت: يكي از مواردي كه هم اكنون در شوراي ترافيك مطرح شده اصلاح شبكه معابر كمربندي است كه قرار شد راه و شهرسازي در خصوص ساماندهي دور برگردان ها و شهرداري در خصوص ساماندهي ورودي شهرك هاي حاشيه كمربندي اقدام كند.
وي گفت: بحث روشنايي كمربندي نيز در دستور كار ما قرار گرفته و طي 2 هفته آينده در يكي از جلسات شورا اين مساله مطرح خواهد شد تا ببينيم چه كساني به تعهد خود در اين ارتباط عمل نكرده اند.
دكتر علي ناصري رئيس كميسيون سلامت، خدمات شهري و محيط زيست شوراي شهر شيراز هم گفت: در اين رابطه تا كنون شهرداري شيراز طي 2 مرحله با نصب 466 تير چراغ برق در 24 كيلومتر مسير رفت و برگشت كمربندي در حد فاصل شهرك فرهنگيان تا سلطان آباد و صرف بيش از 21 ميليارد ريال به تعهدات خود در اين زمينه عمل كرده است.
سخنگوي شوراي شهر شيراز اضافه كرد: طبق توافق انجام شده، شهرداري تنها وظيفه اجراي روشنايي را دارد و تعمير و نگهداري آن به عهده راه و شهرسازي است كه ما اين پروژه را تكميل كرده و تحويل راه و شهرسازي داده ايم.
وي اضافه كرد: يكي از دلايل بالا بودن آمار تلفات كمربندي اين است كه به رغم خدمات دهي شهرداري در اين محور هنوز كمربندي به شهرداري واگذار نشده است.
ناصري افزود: در حال حاضر آمار تلفات تصادفات درون شهري و به ويژه كمربندي شيراز نگران كننده است كه بايد نسبت به اصلاح آن چه از نظر فيزيكي و چه از نظر فرهنگ شهروندي تلاش كنيم تا شاهد كاهش تلفات باشيم.
ناصري گفت: يكي ديگر از مواردي كه مي تواند در كاهش تصادفات موثر باشد هوشمند سازي و تجهيز معابر به دوربين است كه در اولويت كاري شوراي شهر قرار دارد و تجربه موفقي از اجراي سيستم هاي هوشمند ثبت تخلف را در برخي معابر از جمله بولوار رحمت داشته ايم.

 

46

کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در این مراسم گفت: شهدای محور مقاومت نقش بسیار پر رنگی در منطقه و دفاع از مسجد الاقصی داشته اند و نتیجه آن سر درگمی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در منطقه است.
وی افزود: در حادثه تروریستی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق که سیزدهم فروردین امسال رخ داد ، سردار زاهدی و تعدادی از هم رزمانشان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
سردار بوعلی افزود: در این یادواره ها تلاش می کنیم سیره شهدای مقاومت را برای نسل حاضر و نسل‌های آینده تبیین کنیم

در پی شکست‌های رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه ، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین  ۱۴۰۳ هواپیما‌های این رژیم جعلی ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را در دمشق مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر آن ، سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل شدند.

 سردار سید محمد حسین ‌زاده ‌حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از میهن ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در سن ۶۵ سالگی و بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.




دیگر خبرها

  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • ◄ ۲فوتی و ۵ مصدوم در محور قاینات
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است