Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسئول معاونت سازندگي بسيج دانشجويي اقدامات گروههاي جهادي دانشجويي در مناطق زلزله زده را تشريح کرد. صادق مفرد مسئول معاونت سازندگي بسيج دانشجويي در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري تسنيم با تشريح اقدامات صورت‌گرفته در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه از سوي گروه‌هاي جهادي اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بالغ بر دو هزار و صد جهادگر در قالب 185 گروه جهادي استاني با هماهنگي دبيرخانه بلاياي طبيعي معاونت سازندگي بسيج دانشجويي براي امداد رساني در زمينه آواربرداري، شناسايي، ارائه خدمات پزشکي، عمراني و فرهنگي در مناطق و روستاهاي زلزله‌زده حضور پيدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيشتر بخوانيد:
250 گروه جهادي در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه فعاليت مي‌کنند
وي افزود: نزديک به 430 دانشگاه در سراسر کشور تحت پويش "کرمانشاه‌ جان ايران" در دانشگاه‎‌ها و مکان‎هاي عمومي شهر به جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي و غير نقدي اقدام کردند که جمعا 220 کاميون کمک‌هاي مردمي توسط گروه‌هاي جهادي دانشجويي به مناطق ارسال شد.
مسئول معاونت سازندگي بسيج دانشجويي يادآور شد: شبکه‎اي از گروه‌هاي جهادي براي شناسايي نياز مردم هر منطقه به 230 روستا اعزام شدند. کمک‌هاي مردمي در 3 انبار در مناطق سرپل ذهاب، قصر شيرين و کرند، تجميع و بسته‎بندي شدند و بر اساس نياز هر منطقه براي هموطنان ارسال شد.
وي تصريح کرد: در روزهاي اول پس از‌ وقوع زلزله،‌گروه‌هاي پزشکي جهادي، براي ارائه خدمات اورژانسي در بيمارستان‌هاي شهر و بيمارستان‌هاي صحرايي، فعاليت خود را آغاز کردند. دو پايگاه ثابت براي ارائه خدمات پزشکي نيز در منطقه "ازگله و سرپل ذهاب" شکل گرفت. همچنين برخي از گروه‌هاي پزشکي به‌صورت سيار در روستاها به فعاليت پرداختند.
مفرد ادامه داد: با توجه به تخريب مکان‌هاي نگهداري دام، علوفه و همچنين تلفات سنگين دام و طيور، گروه‌هاي دامپزشکي براي ارائه خدمات درماني و مشاوره‎اي و ايجاد محل‌هاي موقت دام به مناطق اعزام شدند‌.
وي يادآور شد:جمعيت دانشجويي امام حسن(ع) با در نظر داشتن شرايط ويژه کودکان،‌ تيم‎هاي مختلفي را براي ارائه فعاليت‎هاي فرهنگي به منطقه اعزام کردند.پايگاهي ثابت در منطقه سرپل ذهاب تأسيس و در قالب ايستگاه‌هاي فرهنگي سيار نيز در روستاها فعاليت‌هايي تحت عنوان دالاهو اجرا شد.برپايي ايستگاه‎هاي صلواتي، پذيرايي چاي و طبخ و پخت غذا از ديگر خدمات گروه‌هاي جهادي بوده است‌.
مفرد تاکيد کرد: در حوزه عمراني در گام نخست گروه‌هاي جهادي در آواربرداري، خروج لوازم و وسايل سالم مردم کمک کرده و سپس در ساخت سکو و اجراي 290 کانکس فعاليت کردند.‌همچنين 120 کانکس با کمک‌هاي مردمي تهيه و به منطقه ارسال شد که برخي از اين کانکس‌ها به دست گروه‌هاي جهادي دانشگاه‌هاي فني‌حرفه‌اي ساخته شد.
وي تصريح کرد: همراه با ايجاد مسکن موقت،گروه‌ها فعاليت خود را در زمينه ساخت سرويس بهداشتي و حمام عمومي نيز آغاز کردند و تا‌کنون 80 چشمه راه‌اندازي شده و اين خدمات همچنان ادامه دارد.گروه‌هاي جهادي تا رفع مشکلات مردم در منطقه حضور دارند و اين خدمات در عرصه‌هاي مختلف همچنان ادامه خواهد داشت.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد