Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شاکری در گفت وگو با خبرآنلاین،اظهارداشت:«تصور می شود که اگر دولت بدهی خود را به بانکها بپردازد،مشکلات بانکها یکسره حل می شود، این حرف اشتباه است.کل دارایی منجمد بانکها زمانی که سایز ترازنامه بانکها 2هزار هزار میلیارد تومان است که 50درصد از این رقم حدود هزار هزار میلیارد تومان است.»

تصریح کرد:«بدهی دولت به بانکها 152 هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدهی مقصر ریسک بحران بانکی نیست،چون رقم بزرگی هم نیست.این عدد حتی نسبت به دارایی موهومی برآوردی بانکها هم زیاد نیست.البته چون دولت در دوره جدید نخواسته از بانک مرکزی قرض بگیرد و از بانکها قرض گرفته در نتیجه قحطی منابع ایجاد شده است.»

او افزود:«مشکل دیگر هم این است که ریسک به طرز غیرعادی در چندبانک متراکم است.در سایر بانکهای دولتی به دلیل اینکه ماهیت دولتی دارند،ریسک ورشکستگی هم ندارند،اما این شرایط برای بانکها خصوصی شده متفاوت است.ترازنامه دارد،سهامدار خرد دارد و اخبارش که بیرون برود، تنش زاست.»

شاکری در پاسخ به این سئوال که اگر دولت بدهی خود را تسویه کند، چه اتفاقی می افتد،عنوان کرد:« بحران بانکی حل نمی‌شود،اما مشکل چند بانک اصلی حل می شود.اما فکر نکنید با این تصور مکتب اتریش که اگر دولت خود را از همه مسایل بیرون بکشد،مسایل اقتصاد حل می شود،اینطور نیست.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت سزدهم برای حل مشکلات عشایر قابل تحسین است

رئیس بسیج عشایری کشور گفت: تلاش دولت سزدهم برای حل مشکلات عشایر قابل تحسین است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسینم از بجنورد، احمد سعیدی امروز در نشست جلسه شورای عشایر استان‌های خراسان شمالی،  خراسان رضوی و گلستان  اظهار داشت: در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات عشایر ارزش قائل هستند.

وی دلیل انتخاب شعار سال را دغدغه مند بودن مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و افزود: برای کمک به حوزه اقتصاد عشایر ، مشارکت مردم باید رقم بخورد. حل همه مشکلات عشایر تنها بر عهده سازمان عشایر کشور نیست بلکه همه سازمان‌ها، متولی هستند.

رئیس بسیج عشایر در ادامه خاطرنشان کرد: مصوبات و کارگروه‌ها مشخص است اما این مصوبات باید پیگیری شود ضمن‌آنکه خلاء قانونی در هیچ جا نداریم اما در جلسات کارشناسی مشکلات مطرح شود. کارگروهی برای حل مشکلات زنان عشایر نیز باید شکل گیرد.

سردار ملک فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز  در این نشست گفت: همه مدیران متولی دستگاه های اجرایی تلاش کردند تا مشکلات جامعه عشایر به عنوان عوامل اصلی محیط زیست و منابع طبیعی و مرزبانان واقعی را مرتفع کنند.

وی اظهار داشت: موضوعات عشایر در حوزه‌های سوخت، ورود و خروج به گلستان و خراسان شمالی،  ایل راه ، آب ، باید حل شود.

عمارلو نماینده عشایر سه استان نیز در این نشست گفت: جامعه عشایر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند از جمله این مشکلات ایل راه ، طرح مرتع داری و کوچ عشایر است.

وی با بیان اینکه زندگی عشایر به مرتع بستگی دارد، افزود: در استان گلستان مرتع خاصی نداریم و عشایر بدون حاکمیت مرتع هستند لذا تفکیک مرتع باید سریع تر انجام شود چون به نفع منابع طبیعی است اما تعلل در واگذاری مرتع به عشایر قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود
  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • مفهوم‌شناسی حقوقی بدهی‌ها و تعهدات دولت
  • مفهوم شناسی حقوقی بدهی‌ها و تعهدات دولت
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • تلاش دولت سزدهم برای حل مشکلات عشایر قابل تحسین است
  • حاتم بخشی بانک ها بر کارکنان و سختگیری بر مردم عادی
  •  آمارسازی در بانکداری ایرانی