Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس­ کميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد،دولت مي گويد حدود سه ميليون و 200 هزار بيکار در جامعه فعال و همين مقدار بيکار تحصيل کرده در جامعه غير فعال داريم که بنا بر آمار رسمي دولت، جمعيت حدود 5 تا 6ميليون نفر در جامعه فارغ التحصيلان کشور بيکار داريم. به گزارش خبرگزاري تسنيم، غلامرضا تاجگردون با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري درباره لايحه بودجه پيشنهادي دولت به مجلس با اشاره به شکل گيري دغدغه هاي مردم نسبت به اين لايحه افزود: اين دغدغه هاي نمايندگان نيز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درباره حامل هاي انرژي گفت: امسال در بودجه سال 96 با ترکيب منابع در بحث هدفمندي يارانه ها که 42 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است عملا با توجه به درآمدي که در جدول گذاشته شده بود که مي شود از محل بودجه شرکت ها براي هدفمندي اتخاذ کرد به نوعي تلويحا مجوز افزايش قيمت حامل هاي انرژي از جمله نفت، بنزين و گازوئيل به دولت داده شده بود اما دولت به اين موضوع عمل نکرد و به روش هاي ديگري منابع را تامين کرد.
تاجگردون با بيان اينکه در محاسبه که در تبصره 18 لايحه بودجه دولت گذاشته شده است دولت مي خواهد منابعي را براي ايجاد اشتغال در نظر بگيرد، افزود: دولت حدود 60 هزار ميليارد تومان براي ايجاد اشتغال در لايحه بودجه پيشنهاد داده است.
وي ادامه داد: دولت مي گويد حدود سه ميليون و 200 هزار بيکار در جامعه فعال و همين مقدار بيکار تحصيل کرده در جامعه غير فعال داريم که بنا بر آمار رسمي دولت، جمعيت حدود 5 تا 6 ميليون نفر در جامعه فارغ التحصيلان کشور بيکار داريم.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت مي خواهد­ 17 هزار و 400 ميليارد تومان را از طريق افزايش قيمت حامل هاي انرژي بدست بياورد، افزود: مبناي محاسبه دولت براي اين عدد قيمت 1500 تومان براي بنزين و 400 تومان براي گازوئيل است.
وي ادامه داد: همچنين دولت 15 هزار ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي را در بانک ها سپرده گذاري مي کند و بانک ها هم معادل جمع اين دو عدد يعني 32 هزار ميليارد تومان منابع بياورند که جمع آن ها مي شود 64 هزار ميليارد تومان که براي ايجاد اشتغال در نظر گرفته مي شود.
تاجگردون گفت: البته هنوز هيچ تصميمي در اين زمينه گرفته نشده است و همه اين ها منوط به تصميم گيري مجلس شوراي اسلامي است.
وي افزود: در قانون هدفمندي يارانه ها پيش بيني شد که قيمت حامل هاي انرژي پس از دوره 5 ساله به قيمت 90 درصد فوب خليج فارس برسد و در هر مرحله از هدفمندي 30 درصد آن به توليد داده شود اما از سال 1389 تاکنون چيزي از اين منابع به توليد اختصاص داده نشده است.
تاجگردون با اشاره به اينکه سه ميليون و 200 هزار نفر بيکار در جمعيت فعال کشور داريم و در جمعيت غيرفعال هم سه ميليون و 950 هزار نفر بيکار است افزود: 25 ميليون و 790 هزار نفر جمعيت فعال داريم که از اين مقدار 22 ميليون و 588 هزار نفر شاغل و سه ميليون و 203 هزار نفر بيکار هستند.
وي ادامه داد: در جمعيت غيرفعال، با تحصيلات عالي 5 ميليون و 452 هزار نفر بيکار داريم، يعني حدود 8 ميليون نفر تحصيل کرده بيکار داريم که از ظرفيت اقتصادي آنها استفاده نمي کنيم.
تاجگردون با بيان اينکه حدود 7 دهک از نظر درآمد، مشابه هستند،گفت: در بودجه سال 1396 درآمد اقشار تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي را افزايش داديم.
وي با بيان اينکه چهار هزار ميليارد تومان از منابع هدفمندي را در بودجه سال 1396 براي اين منظور اختصاص داديم، افزود: دولت عدد 4 هزار ميليارد تومان را در بودجه سال 97 به 7 هزار ميليارد تومان افزايش داد که براي تأمين اين منابع بايد يارانه دهک هاي بالاي درآمدي حذف شود.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس پيشنهاد داد که بودجه سال 97 مجلس نسبت به سال 96 پنج درصد افزايش يابد و با اين حال به دولت اين را اعلام نکرديم و دولت هم بودجه مجلس را افزايش نداد و بودجه عمراني مجلس را هم 50 درصد کاهش داد و بودجه جاري را هم افزايش نداد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دهها هزار دانشجو در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بر ضد کاهش بودجه دانشگاه ها تظاهرات کردند.

علاوه بر بوئنوس آیرس, در شهرهای بزرگ دیگر آرژانتین نیز، دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان ۵۷ دانشگاه در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

دولت آرژانتین بودجه دانشگاه ها را با هدف کنترل هزینه های دولت کاهش داده است.

از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین در پائیز سال گذشته، بسیاری از طرح های ساختمانی و زیر بنایی عمومی نیز متوقف شده است.

میلی همچنین یارانه های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اثر اجرای این سیاست ها ارزش پول ملی آرژانتین در مدت ۵ ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور در ماههای گذشته بارها شاهد تظاهرات قشرهای مختلف مردم علیه سیاست های خاویر میلی بوده است.

کد خبر 6087939

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • درگیری شدید و عجیب زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
  • درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم!
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا