Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در پکن گفت: در نشست جاده ابريشم که هفته گذشته در پکن برگزار شد بسياري از مزيت هاي سرمايه گذاري خارجي در ايران مورد بررسي قرار گرفت.

سيد رضا سيد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينکه نشست جاده ابريشم براي تبادلات تجاري و فرهنگي با مشارکت بيش از 200 شرکت و اتحاديه از چين و ديپلمات‌ها و سفراي کشورهاي خارجي در پکن برگزار شد گفت: در اين نشست، ضمن توزيع کتاب سرمايه گذاري ايران، مزيت هاي سرمايه گذاري در کشورمان تشريح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سخنرانان اين نشست درباره توسعه استراتژي يک جاده يک کمربند و توسعه همکاري ها سخن گفتند افزود: معرفي اقتصاد و منابع ايران، قوانين سرمايه گذاري خارجي در سرزمين اصلي و مناطق آزاد، مشوق هاي مالياتي براي سرمايه گذاري و حمايت هاي قانوني از حقوق سرمايه گذاران خارجي از مهمترين محورهاي سخنراني در اين نشست بود.
به گفته وي در اين نشست نمايندگان کشورهاي خارجي از جمله کرواسي، ليتوني، پاکستان، نپال و ايران هرکدام به معرفي مزيت ها و سياست هاي سرمايه گذاري خارجي در بازارهاي رقابتي پرداختند.
چين و ايران را بايد دو شريک استراتژيک دانست، شرکايي که در شرايط نابسامان بين المللي در کنار يکديگر بوده اند اما نکته مهم در اين بين گسترش روابط و مناسبات اقتصادي در چهار سال اخير است زماني که دولت هاي عملگراي دو کشور بر سر کار آمدند.
در سال 2016 ميلادي حجم مبادلات تجاري ايران و چين از لحاظ وزني 410 هزار تن نسبت به سال 2015 افزايش يافت و از لحاظ ارزشي نيز اين رقم به بيش از 31.24 ميليارد دلار رسيد اگر چه اين رقم نتوانست رکورد 50 ميليارد دلاري دو کشور در سال 2014 را تکرار کند.
اما در 9 ماه سال 2017 و بر اساس جديدترين آمار گمرک چين، ارزش مبادلات تجاري ايران و چين از مرز 27 ميليارد دلار فراتر رفته است که تراز تجاري 540 ميليون دلار به نفع کشورمان را نشان مي دهد.
يعني ايران در 9 ماهه اخير 13.88 ميليارد دلار کالا به چين صادر کرده است که اين عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 ميليارد دلار افزايش داشته است اين در حالي است که سال گذشته تراز تجاري دو کشور 940 ميليون دلار به نفع چين بود.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

بهرنگ قربانی گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

او به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند