Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرمربی تیم ملی جودو گفت: باید روی تاکتیک مبارزه مولایی با جودوکاران روس بیشتر کار کنیم و به امید خدا از مسابقه بعد هیچ حریفی روسی نمی‌تواند سعید را شکست دهد.

محمد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که چرا تنها با دو ورزشکار در رقابت‌های مسترز روسیه شرکت کرد، اظهار داشت: طبق قانون تنها ۱۶ ورزشکار برتر رنکینگ جهانی می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ما تنها سعید مولایی را در بین این نفرات داشتیم و در خصوص محمد بریمانلو هم فدراسیون جهانی اعلام کرد که نفرات این وزن به حد نصاب نرسیدند و از ما درخواست کرد تا محمد را به مسابقات اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه سطح فنی رقابت‌های مسترز از بازی‌های المپیک و میدان جهانی بالاتر بود، افزود: در این مسابقات بهترین‌های دنیا در هر وزن حضور دارد و هیچ جودوکار سطح پایینی در جدول مسابقات نیست. در این میدان بزرگ محمد بریمانلو تلاش خود را انجام داد، اما می‌توانست بهتر باشد و از عملکرد او راضی نبودم. اما در خصوص سعید مولایی باید بگویم که بدون تردید او یکی از بهترین جودوکا‌های دنیا در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم است.

سرمربی تیم ملی جودو افزود: سعید در این مسابقات نه خسته بود و نه مشکل روحی داشت، باید قبول کرد که مبارزه با حریف روس آن هم در کشور خودشان بسیار دشوار است. مولایی در این مسابقات دو حریف قدرتمند از آلمان و برزیل را شکست داد و در نیمه نهایی مقابل لاپیناگوف کارش به امتیاز طلایی رسید و بعد از حدود سه دقیقه و نیم مبارزه در این شرایط دست به یک حمله احساسی زد و با بدلکاری حریف نتیجه را واگذار کرد.

منصوری در ادامه گفت: در مبارزه رده بندی هم مولایی مقابل دیگر حریف روسی عملکرد خوبی داشت، اما باز هم روی یک غافلگیری باخت و دستش از مدال کوتاه ماند، اما عدم کسب مدال چیزی از ارزش‌های مولایی کم نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نباید روش مبارزه مولایی با حریفان روسی تغییر کند، اظهار داشت: باید روی تاکتیک مبارزه مولایی با جودوکاران روس بیشتر کار کنیم و به امید خدا از مسابقه بعد هیچ حریفی روسی نمی‌تواند سعید را شکست دهد.

سرمربی تیم ملی جودو با اشاره به اینکه برنامه کوتاه مدت ما برای کسب نتیجه قابل قبول در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است، افزود: پس از رقابت‌های کشوری که اواخر هفته جاری برگزار می‌شود، نفرات برتر را به اردو فرا می‌خوانیم و عده‌ای را در اردو‌های داخلی نگه می‌داریم و برخی‌ها را نیز به اردوی مشترک در تاشکند ازبکستان می‌بریم. ضمن اینکه باید در گرندپری‌ها و گرند اسلم‌های سال ۲۰۱۸ شرکت کنیم.

وی در واکنش به اینکه نفرات جوان تیم ملی در رقابت‌های بین المللی نتیجه قابل دفاعی کسب نکردند، اظهار کرد: به غیر از سعید مولایی و جواد محجوب که به تازگی به جمع ما اضافه شده، سایر ملی‌پوشان جوان هستند که تقریبا اکثر آنها را در مسابقات مختلف تست کردیم. این نکته را هم اضافه کنم که معیار ما برای سنجش عملکرد ملی‌پوشان تنها نتیجه‌گیری نیست و مسائل مختلفی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و با یک یا دو باخت کسی را حذف نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی جودو با بیان اینکه این جوان‌ها سرمایه جودو هستند، خاطر نشان کرد: طبیعی است که نفرات جوان و کم تجربه به این زودی نتیجه نمی‌گیرند. طبق تحقیقاتی که بنده داشتم در جودوی روز دنیا اکثر مدال آوران ۲۳ سال به بالا سن دارند و در چندین مسابقه بزرگ شرکت کردند تا به پختگی لازم برسند.

منصوری ادامه داد: سال‌ها در جودوی ایران اعزام‌ها به صورت گلخانه‌ای انجام می‌شد و به همین خاطر به غیر از یک یا دو نفر سایر جودوکار‌های ما تجربه حضور در رده بزرگسالان را نداشتند. مطمئن باشید این نفرات را در رقابت‌های سال آینده باز هم آزمایش می‌کنیم تا بهترین نفرات را در ترکیب اصلی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا قرار دهیم.

پیشکسوت جودو با بیان اینکه جودو پس از بازی‌های آسیایی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: جوان‌ها باید یواش یواش وارد گود شوند و نباید خیلی تحت فشار باشند. نسل خوب و مستعدی داریم و برای المپیک ۲۰۲۰ هم روی این نفرات حساب باز کردیم.

سرمربی تیم ملی جودو در پایان گفت: با مدیریت محمد درخشان و حمایت‌های رضا رودکی برنامه‌ای را که تدوین کرده بودیم پیش می‌بریم و به امید خدا در آینده ثمره اعتماد به این برنامه را خواهیم دید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ بحرین را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

جواد اصغری مقدم بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران که اکنون به عنوان سرمربی در لیگ برتر ایران فعالیت می‌کند در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا پرداخت و گفت: همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که در رقابت‌های آسیایی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند و طبیعی است وقتی تیمی مثل ایران که به لحاظ فنی بهتر و قدرتمندتر باشد ممکن است در فاز دفاعی عملکرد ضعیف‌تری داشته باشند و فضاهای خالی زیادی در اختیار تیم حریف قرار بگیرد که البته نباید در دیدارهای حساس‌تر این اتفاق بیفتد. در نیمه اول کیفیت لازم را نداشتیم اما در نیمه دوم تیم ایران به لحاظ شخصیتی توانست خودش را پیدا کند.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی باید با احساس مسؤولیت بیشتری بازی کنند و همه حریفان را جدی بگیرند. به نظر می‌رسد در این بازی بچه‌های ما بحرین را دست کم گرفته بودند و در هر صورت هدف بردن و کسب ۳ امتیاز و صعود به مرحله بعد بود که به دست آمد. کادر فنی تیم ملی در بازی‌های آینده حتماً آنالیزها را انجام خواهند داد و نقاط ضعف را برطرف می‌کنند. در بازی‌های حذفی تیم‌ها قدرتمند تر هستند. در این ۲ بازی یک مقدار اشتباهات فردی زیاد بود که باید در بازی‌های مرحله حذفی کرد.

وی در خصوص احتمال تقابل ایران برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی گفت: خوب است که زودتر به مصاف ژاپن برویم و این تیم را خیلی زود حذف کنیم. ژاپن تیم منظمی است که کیفیت خوبی دارد اما هیچوقت حریفی نیست که بتواند حرف خاصی برابر فوتسال ایران داشته باشد. پارسال بنا به دلایلی این تیم قهرمان شد اما پتانسیل تیم ایران به مراتب بهتر از ژاپن است. ما تیم ایران هستیم و از حریفان آسیایی ترس نداریم. هدف ما مسابقات جهانی است و هر بار که به مصاف ژاپن برویم باید به راحتی این تیم را شکست دهیم.

کد خبر 6083773

دیگر خبرها

  • سردار آزمون با هت‌تریک اعلام جنگ کرد
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • ببینید | صعود ایران به نیمه‌ نهایی با شکست قرقیزستان
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • تمجید ویژه ده‌روسی از آزمون پس از گلزنی
  • ده روسی: سردار آزمون بازیکن مهمی برای رم است؛ بولونیا شایسته برد بود
  • کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران روسی/ علی هیبتی به طور مادام العمر محروم شد
  • پیشی گرفتن ردبول از مرسدس در تعداد پیروزی‌های قرن ۲۱
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟