Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیره نوبخت، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت هفته پژوهش به ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی در جامعه به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت و گفت: فعالیت پژوهشی خوب و بهینه نیاز به بودجه دارد و این بودجه در بخش‌های دولتی به این مهم اختصاص نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به طور مثال به شورای فرهنگی اجتماعی زنان اشاره و عنوان کرد: این شورا از ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی برخوردار است، طی سال‌های متمادی نیز انتشار فصلنامه‌ها و کتاب‌های مختلف را دنبال کرده است اما از بودجه کافی برای ورود به این جریان برخوردار نیست.

نوبخت با بیان اینکه در بخش‌های دولتی به علت کمبود بودجه معمولا فعالیت‌های پژوهشی ضروری و لازم صورت نمی گیرد، گفت: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده از ظرفیت بالایی برای ورود به فعالیت‌های پژوهشی با محوریت فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی برخوردار است اما بودجه کافی ندارد. با این وجود، این شورا همواره درصدد بوده است تا در راستای طرح‌های پژوهشی مورد نیاز جامعه گام بردارد.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بر ضرورت بهره‌مندی از توان علمی دانشجویان در فعالیت‌های پژوهشی تأکید و تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان این علاقه و آمادگی را دارند، اما نیاز به حمایت مالی نیز دارند تا بتوانند به فعالیت در این زمینه بپردازند و سفارشات پژوهشی مراکز دولتی را بپذیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز برای سامان دهی به آن نیاز به پژوهش‌های مدون داریم تا با برنامه‌ریزی و استراتژی قوی‌تری بتوانیم برای رسیدن به هدف حرکت کنیم را موضوع حجاب و عفاف دانست و گفت: در چنین شرایطی که درب‌های پژوهش بسته است نمی‌توان توقع داشت این موضوع نیز به صورت علمی و منسجم دنبال شود.

نوبخت در ادامه سخنان خود به عملکرد بخش‌های خصوصی اشاره و اظهار کرد: مجموعه‌های مردم نهاد بسیاری در زمینه فعالیت های پژوهشی ورود پیدا کرده‌اند و عملکرد مطلوبی نیز دارند، میزان این محصولات پژوهشی در سازمان‌های مردم نهاد قابل مقایسه با نهادهای دولتی نیست. در میان این پژوش‌ها می‌توان به موارد متعددی که به موضوع عفاف و حجاب نیز پرداخته شده است، اشاره کرد.   

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده  ادامه داد: در مقایسه بخش خصوصی با دولتی در زمینه انجام فعالیت های پژوهشی باید نمره بالاتر را به بخش خصوصی داد.

وی به نحوه بهره‌مندی از خروجی پژوهش‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: بین مراکز دولتی و مردمی ارتباطی خوبی برقرار نیست و از دستاوردها و توان پژوهشی موجود بهره کافی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی صورت نمی گیرد و نتایج آن منتشر نمی‌شود تا عموم مردم نیز از آن مطلع شوند. به عنوان مثال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ورودی به خریداری و ترویج این کتاب های پژوهشی انجام نمی دهد و این امر نیز از کمبود بودجه نشأت می گیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حامد دانشور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «مدل سازی و تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده توان با ترانزیستور گسسته در محفظه شیلد روزنه دار» با بیان اینکه تقویت کننده توان یکی از بخش‌های اصلی هر تجهیز مخابراتی است، افزود: تأثیرپذیری الکترومغناطیسی این تقویت کننده یکی از مسائل مهم در عملکرد این تجهیزات است.

وی اشاره کرد: پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، عملکرد کل مدار تقویت کننده تحت تابش میدان‌های الکتریکی مجاور آن را به صورت همزمان مورد تحلیل قرار نمی دهند. در این پژوهش، عملکرد کل مدار تقویت کننده توان تحت تابش میدان الکتریکی در یک محفظه شیلد روزنه دار به صورت تمام موج تحلیل شد.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: برای انجام این پژوهش، ابتدا یک تقویت کننده توان با مشخصات موردنظرطراحی گردید و سپس این تقویت کننده برای کاهش اثرات میدان‌های تابشی مجاور درون یک محفظه شیلد روزنه دار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه با تحت تابش قراردادن این محفظه، تأثیرپذیری عملکرد تقویت کننده توان تحلیل شد.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد:  با استفاده از نتایج و روش ارائه شده در این پژوهش می توان تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تجهیزات مخابراتی مختلف نظیر موبایل و ماهواره‌های مخابراتی را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار داد.

دانشور عنوان کرد: از نتایج حاصل از این پژوهش تاکنون دو مقاله منتشر شده که تمرکز اصلی آن ها روی تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده با تعمیم روش عددی تفاضل محدود حوزه زمان است.

این پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیر کبیر،افزود: برای ادامه این پژوهش، با فراهم کردن ترانزیستور مورد استفاده در طراحی تقویت کننده توان موردنظر و ساخت این تقویت کننده، می توان نتایج حاصل از این پژوهش را با نتایج حاصل از اندازه گیری صحت سنجی نمود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پژوهش گفت:دقت بالاتر در تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت توان در مقایسه با روش‌های دیگر و تحلیل های نرم افزاری و همچنین کاهش تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی مختلف به کمک محفظه شیلد روزنه دار از ویژگی های این تحقیق بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر