Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:13:39 GMT

اخبار 8 تا 8 سه شنبه، 28 آذرماه در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۴۱۷۴

اخبار 8 تا 8 سه شنبه، 28 آذرماه در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- معرفی آذربایجان غربی به عنوان استان برتر در حوزه پژوهش کشور، تقدیر از 3 نوجوان پژوهشگر کانون پرورش فکری آذربایجان غربی، تشییع پیکر پاک شهید نیروی ویژه هوابرد در ارومیه و افزایش 2 برابری معامله سهام در بورس آذربایجان غربی از اهم اخبار آذربایجان غربی طی 24 ساعت گذشته بوده است.

**معرفی آذربایجان غربی به عنوان استان برتر در حوزه پژوهش کشور
آذربایجان غربی در هجدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری به عنوان یکی از استان های برتر کشور در حوزه پژوهش معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه قطب پیوند مغز استخوان در شمال غرب کشور
فوق تخصص خون و سرطان بالغین بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه این مرکز آموزشی و درمانی قطب پیوند مغز استخوان در شمال غرب کشور به شمار می رود، گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 پیوند موفقیت آمیز مغز استخوان برای بیماراسرطانی در این مرکز آموزشی درمانی انجام شده است.

**فرماندار: استفاده از حمل و نقل عمومی رکن اصلی در کاهش آلودگی شهر ارومیه است
فرماندار ارومیه با تاکید بر لزوم همراهی مردم در راستای کاهش آلودگی هوای این شهر گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی از ارکان مهم کاهش این آلودگی به شمار می رود که توجه ویژه مردم را می طلبد.

**تقدیر از 3 نوجوان پژوهشگر کانون پرورش فکری آذربایجان غربی
نهمین دوره برنامه های هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی به پایان رسید که سه نوجوان عضو کانون آذربایجان غربی به علت ارائه پژوهش بر روی گیاهان درخشیدند.

**پیکر پاک شهید نیروی ویژه هوابرد در ارومیه تشییع شد
پیکر پاک شهید استواریکم محمد رزمی که روز یکشنبه این هفته در اثر عملیات رزمی ارتش در تهران به شهادت رسیده بود، امروز /سه شنبه/ در ارومیه تشییع شد.

**بهره برداری از نخستین سالن تیراندازی با کمان آذربایجان غربی در بوکان
رئیس هیات تیراندازی با کمان بوکان گفت: نخستین سالن اختصاصی تیراندازی با کمان آذربایجان غربی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

**افزایش 2 برابری معامله سهام در بورس آذربایجان غربی
مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در هفته منتهی به 22 آذرماه جاری، 22 میلیون و 482 هزار و 996 سهم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در بورس منطقه ای این استان معامله شده است، گفت: این رقم در مقایسه با هفته منتهی به 14 آذر سال جاری نزدیک به 2 برابر افزایش یافته است.

**مشارکت هزار نفر در طرح زمستانی امداد و نجات خوی
رئیس اداره راهداری خوی گفت: طرح زمستانی امداد و نجات از امروز /27 آذرماه/ تا بیستم فروردین سال آینده با حضور یکهزار نفر از نیروهای امدادی و عمل کننده در حوادث اجرا می شود.

**انجام 620 آزمایش ایدز در مهاباد/ تنها یک مورد مثبت بوده است
رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: در سال جاری 620 مورد آزمایش ایدز در این شهرستان انجام شده که جواب تنها یک مورد مثبت بوده است.

**فرماندار شاهین دژ: مبارزه با موادمخدر نیازمند مشارکت دانشگاه ها و مدارس است
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شاهین دژ گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت جدی نهادهای آموزشی از جمله دانشگاه ها و مدارس است.

**پنج گروه نظارتی بر فروش اقلام شب یلدا در مهاباد نظارت می کنند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با تاکید بر اینکه نظارت کافی بر کالاهای مورد نیاز مردم در شب یلدا وجود دارد، گفت: پنج گروه نظارتی بر فروش این کالاها برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان نظارت می کنند.

**نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: هیات علمی دانشگاه ها و مسئولان کشاورزی مشکلات را اعلام کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دفتر نماینده ولی فقیه در استان آماده دریافت مشکلات بخش کشاورزی بوده و اساتید و مسئولان دانشگاهی بعد از احصا و شناسایی مشکلات و با وحدت و همدلی در زمینه حل و رفع و مشکلات استانی در این بخش، مطالبه گری را در اولویت قرار دهند.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ماه گذشته تعداد ۲۷۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۹۸۴ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام ‏شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر یک هزار و  ۲۳۶ میلیارد ریال در تالار منطقه‌ای بورس استان مورد ‏معامله قرار گرفت، که ۴۹ و نیم درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است‎.

وحید جوادی خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته در تالار منطقه ای بورس استان ۱۰ کارگزار از ۱۳ ایستگاه معاملاتی، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و ‏حق تقدم بیش از ۲۳۰ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند، که تالار اختصاصی شرکت ‏کارگزاری سرمایه و دانش با بیش از ۴۰۲ میلیارد ریال معامله در فروردین ماه توانست ۳۲ و نیم درصد از ‏کل ارزش معاملات را بدست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد. 

به گفته وی در فروردین ماه سهام ‏شرکت پتروشیمی نوری با بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال معامله، ۱۷ درصد ارزش کل معاملات تالار ارومیه ‏را به خود اختصاص داد‎. ‎

 مدیر تالار بورس آذربایجان غربی افزود: شاخص کل در بازار بورس نیز با ۱۳  هزار و ۱۲۲ واحد افزایش در مقایسه با اسفند ماه گذشته به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ ‏واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۷۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم
  • ضبط ۴۷ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه