Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه تولید خون زیاد در افراد دموی سبب سرخ بودن صورت آن ها می شود، گفت: این سرخی به صورتی است که گویی خون در صورت آن ها خودش را نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدعلی حجازی در گفت و گو باشهرضانیوز در رابطه با ویژگی های مزاج دم، اظهار کرد: مزاج دموی پس از مزاج صفرا بالاترین مزاج در نظام خلقت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزاج صفرا بالاترین مزاج در عالم هستی است
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مزاج صفرا به عنوان بالاترین مزاج در عالم هستی شناخته می شود، عنوان کرد: آتش به دلیل سبکی که دارد، در عالم ماده بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل اجنه که از جنس آتش هستند سبک بوده در آسمان سیر میکنند .
حجازی صفرا را ترکیب حرارت و خشکی دانست و گفت: پس از این مزاج یک مرحله پایین تر ترکیب حرارت و رطوبت است که مزاج دم نامده می شود.

نماد حرارت و رطوبت در عالم خارج هوا است
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه نماد حرارت و رطوبت در عالم خارج هوا است، عنوان کرد: وقتی می خواهیم ویژگی های دموی مزاج ها را مورد بررسی قرار دهیم باید ویژگی های هوا یعنی گرمی و رطوبت را در بدن انسان های دموی مورد بررسی قرار دهیم.
وی در رابطه با دلیل دموی نامیدن مزاج گرم و تر با وجود اینکه مصداق این مزاج در طبیعت هوا است، گفت : به این دلیل به اشخاص گرم و مرطوب دموی می گوییم که بیشترین حرارت و رطوبت در بدن آن ها است، و از این رو خلط دم در برابر سه خلط بلغم، سودا و صفرا در این بدن بیشتر است .

تولید خون زیاد در افراد دموی سبب سرخ بودن صورت آن ها می شود
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه تولید خون زیاد در افراد دموی سبب سرخ بودن صورت آن ها می شود، اظهار کرد: این سرخی به صورتی است که گویی خون در صورت آن ها خودش را نشان می دهند.
وی با بیان اینکه انسان هایی که در بین مردم «لپ گلی» شناخته می شوند، معمولا دموی مزاج هستند، خاطرنشان کرد: این که در قدیم افراد مسن به جوانان پیشنهاد می کردند که به دنبال همسران لپ سرخ بروند به این دلیل است که وقتی فوران خون را در صورت آن ها می دیدند، متوجه دموی مزاج بودن آن ها می شدند.

دموی ها بهترین و قابل تحمل ترین صفات را در خود دارند
حجازی ادامه داد: چون انسان های دموی مزاج به لحاظ روحیات و صفات بهترین و قابل تحمل ترین صفات را در خود دارند، بزرگ ترها به دنبال چنین همسرانی برای فرزندان خود بودند.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه رطوبت و حرارت سبب برجسته شدن برخی یژگی ها در افراد دموی است، خاطرنشان کرد: چشم های گشاده، لب های کلفت از ویژگی های دموی مزاج ها است.
وی با بیان اینکه افراد دموی دارای حرارت هستند، تصریح کرد: لمس دست ها وبدن افراد دموی مانند افراد صفراوی سبب حس شدن حرارت می شود.

افراد دموی نسبت به صفرا و سودا چاغ تر هستند
حجازی با بیان اینکه حرارت به همراه خشکی در افراد صفراوی سبب لاغری این افراد می شود، تصریح کرد: اما افراد دموی نسبت به صفرا و سودا چاغ تر هستند؛ البته چاقی افراد دموی نسبت به چاقی افراد بلغمی کم تر است.
کارشناس طب سنتی ادامه داد: چاقی در دموی ها به خاطر وجود گوشت است اما در بلغمی ها به خاطر چربی است؛ انسان های دموی به این دلیل که خون بیشتری در بدن خود دارند و حرارت هم دارند، این خون هر مقدار بیشتر حرارت ببیند بسته می شود و به گوشت تبدیل می شود.

انسان های دموی در ورزش بدنسازی موفق خواهندبود
وی با بیان اینکه در ورزش های بدن سازی موفق ترین انسان ها، انسان های دموی هستند، تصریح کرد: این موفقیت به این دلیل است که فرایند تولید گوشت در آن ها بیشتر است.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه چاقی افراد دموی سیبی شکل خواهد بود، خاطرنشان کرد: افراد دموی پس از چاقی دارای بالا تنه پهن و قسمت پایینی لاغرتر هستند که افراد صفراوی برخلاف این ها لاغر و یک دست هستند.
وی ادامه داد: افراد بلغمی همانند گلابی چاق می شوند و این به دلیل این است که در قسمت های پایینی بدن آن ها رطوبت زیادتر است و این زیادتر بون به دلیل نشست رطوبت و تبدیل شدن آن به چربی انباشت شده است.

تحرکات انسان های دموی نامحسوس است
کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: به دلیل بیشتر بودن رطوبت و حرارت در بدن افراد دموی، تحرکات آن ها نیز یک تحرکات بسیار نامحسوس و اثر گذار است.
وی ادامه داد: زمانی که در خانه ای پنجره ای بسته باشد، احساس وجود هوا وجود ندارد، زیرا هوا کاملا نامحسوس است و انسان های دموی نیز حرکاتی هموار با وقار و طمانینه دارند.
حجازی با بیان اینکه تحرکات افراد دموی همراه با طمانینگی است، تصریح کرد: افراد دموی اهل تکه انداختن و صبحت های نیش و کنایه دار نیستند .
وی اظهار کرد: انسان های دموی بسیار ساده عمل می کنند زیرا چیزی برای مخفی کردن ندارند و لذا حرکات آن ها بسیار ساده و قابل رویت است.

رگ ها در پوست افراد دموی مشخص است
وی با بیان اینکه رگ ها در پوست افراد دموی مشخص است، عنوان کرد: دموی ها رگ های خونی بسیار ظاهری دارند و این به دلیل حرکت زیاد خون در بدن آن ها است.
حجازی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با تفاوت رگ ها در افراد دموی و صفراوی، گفت: صفراوی ها رگ های درشتی دارند اما چون خون کم تری نسبت به دموی ها در آن ها جریان دارد، رگ های آن ها سرخ دیده نمی شود، اما حرکت خون در رگ های برخی از افراد دموی حتی قابل رویت است.

عصبانیت صفراوی ها و دموی ها به دلیل وجود گرمی بالا در آن ها است
حجازی اظهار کرد: عصبانیت صفراوی ها و دموی ها به دلیل وجود گرمی بالا در آن ها است اما وقتی دموی ها عصبانی می شوند، رگ های آن ها بیشتر دیده می شود.
کارشناس طب سنتی ادامه داد: این تعبیر که در عام به کار برده می شود، تحت عنوان اینکه فلان شخص «رگ های گردنش از عصبانیت بیرون زد»، در دموی ها بیشتر از صفراوی ها دیده می شود, عصبانیت افراد صفراوی در صورت آن ها بیشتر خود را نمایان می کند و با پرخاش و حالت بر افروختگی است .
وی با بیان اینکه ما دو نوع عصبانیت داریم، عنوان کرد: یک عصبانیت که همانند انسان های درنده مانند شیر و پلنگ است و در جهت نعره زدن و پاره کردن گوشت است که حرکات آشکار انجام می دهند، اما در عصبانیت سودایی که عصبانیت عقرب گونه است، وقتی فرد عصبانی می شود با نوک، نیش و کنایه طرف مقابل خود را آزار می دهد و چنگ و دندان نمی کشد.
حجازی با بیان اینکه این عصبانیت گرم در صفرا و دم مشترک است، تصریح کرد: البته این نوع عصبانیت در این دو مزاج یک تفاوت دارد و آن این است که افراد صفراوی، هنگام عصبانیت تمام عصبانیت خود را بیرون می ریزد، صورتش کاملا این عصبانیت را نشان می دهد و زرد میشود اما افراد دموی در هنگام عصبانیت به اصطلاح داغ می کنند و صورتشان سرخ میشود .
کارشناس طب سنتی ادامه داد: به همین دلیل تحرکات در افراد دموی هنگام عصبانیت کم تر است، اما افراد صفراوی در عصبانیت زیاد به زد و خورد هم می رسند، دموی ها به دلیل رطوبت بیشتر خشونت کم تری نسبت به افراد صفراوی دارند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار کیومرث عزیزی گفت: اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیکی از اسفندماه سال گذشته در انتظامی غرب استان تهران، تهران بزرگ و استان البرز آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: این طرح ویژه سارقان دارای سابقه محکومیت بالای چهار فقره سرقت بوده و از این طریق، افراد مشمول طرح، تحت کنترل و پایش پلیس قرار می‌گیرند.

­فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه این افراد در صورت مرتکب نشدن جرم در سه سال آینده با دستور مرجع قضایی پابند الکترونیک آنها برداشته می‌شود، گفت: اجرای این طرح، اثرات مثبتی در کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت داشته است.

­سردار عزیزی افزود: این طرح با پشتیبانی و حمایت حوزه قضایی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود تا سارقان سابقه دار با مجهز شدن به تجهیزات الکترونیکی به صورت ۲۴ ساعته و برخط مورد پایش و کنترل پلیس قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است