Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:39:01 GMT

رویکردهای کاهش طلاق در کشور نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۴۵۲۴

رویکردهای کاهش طلاق در کشور نیازمند بازنگری است

قشم - ایرنا -رئیس مرکز مطالعات و پژوهش ‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: مطالعات کنونی نشان می دهد که در دهه اخیر الگوهای فرهنگی طلاق در جامعه ایرانی تغییر پیدا کرده است و از این رو راهکارها و راهبردهای کاهش طلاق نیز نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فضلی سه شنبه شب در نشست کارگروه ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم افزود: همچنین با مطالعه و مقایسه تغییر فرهنگ طلاق در ایران با کشورهای مشابه و همسایه توسط مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی، پیشنهادهایی در حوزه کاهش طلاق به ویژه در سال های ابتدایی پس از ازدواج تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پژوهش در تصمیم گیری، بازنگری و جهت دادن به سیاست و برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان برای پاسخگویی به نیازهای آنان امری ضروری است که هم اکنون محقق شده است.
فضلی تصریح کرد: شاخص ها، ویژگی ها و آسیب هایی که در حوزه جوانان مطالعه شد برای استفاده در تصمیم سازی ها به ستادهای مذکور در سطح وزارتخانه، استانها و شهرستان ها منتقل می شود.
وی با اشاره به انجام تحقیقات پیمایشی در دوره های سه ساله گفت: تغییر در حوزه فناوری، تغییر نیازهای جوانان و تغییرات نسلی در انگیزش، رفتار و نگرش جوانان تاثیر به سزایی دارد که این یافته ها با برش استانی در قالب 17 شاخص اصلی ارزیابی شده و قابل ارائه است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش ‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در نظر گرفتن تغییرات عصر جدید در پایش وضعیت حجوانان حائز اهمیت است و برای تصمیم سازی باید نسبت به آن اطلاع کافی داشت.
وی افزود: برنامه ریزی بر اساس شناخت دقیق وضعیت قشر جوان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و به تقویت مولفه های هویت دینی می انجامد.
فضلی ادامه داد: در تحقیقات سال 1394 با اجرای طرح ملی شناسایی و سنجش نیازهای فراغت جوانان مشاهده شد نگاه جوانان به اوقات فراغت و صرف وقت تغییرات محسوسی داشته است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در این نشست گفت: برای حل مشکلات جوانان از قبیل مسکن، ازدواج و اشتغال نیاز است که نگاه جامعه به این مسائل تغییر کند.
علی خواجه فینی افزود: آموزش و پرورش باید از مدارس این تغییر نگرش را آغاز کند تا نگاه جوانان نسبت به این مسائل واقعی تر شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بسترهای مناسبی همچون فضای مجازی برای کسب و کار ایجاد شده است که می توان با آموزش به جوانان از این ظرفیت جهت ایجاد اشتغال بهره برد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500 / 6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار : خلیل تنیده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است