Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@19:20:51 GMT

رقابت 341 فیلم برای عنوان بهترین فیلم اسکار

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۵۲۲۸

رقابت 341 فیلم برای عنوان بهترین فیلم اسکار

برای حضور در بخش رقابت بهترین فیلم، فیلم‌ها باید تا نیمه شب ۳۱ دسامبر در ایالت لس‌آنجلس اکران شده و حداقل هفت روز روی پرده بوده باشند.

بر مبنای قوانین آکادمی، فیلم بلند فیلمی است که حداقل بیش از ۴۰ دقیقه باشد و باید به صورت ۳۵ یا ۷۰ میلیمتری یا با کیفیت دیجیتال برای نمایش در سینماها ساخته شده باشد.

فیلم‌های بلندی که نخستین اکران عمومی خود را به هر دلیل در فرمی غیرسینمایی تجربه کرده باشند در هیچ بخش آکادمی اسکار امکان حضور نخواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال هفت فیلم بلند در بخش گریم چهره و مو انتخاب شده‌اند که یکی از آنها فیلم ماوراءالطبیعی «نور» با بازی ویل اسمیت و جوئل ادگرتون است. دیگر عناوین منتخب برای این بخش «تیره‌ترین ساعت»، «روح در پوسته»، «محافظان کهکشان۲»، «من، تونیا»،‌ «ویکتوریا و عبدل » و «شگفت» هستند.

از همه اعضای شاخه گریم چهره و موی آکادمی دعوت خواهد شد تا روز ۶ ژانویه،  ۱۰ دقیقه تخصصی از هر یک از این فیلم‌ها را  تماشا کنند.

پس از نمایش این فیلم‌ها، اعضا سه فیلم را از این میان انتخاب می‌کنند تا وارد رقابت اصلی اسکار شوند.

آکادمی ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ اسامی نامزدهای نودمین دوره اسکار را اعلام می‌کند و ۴ مارس در مراسم رسمی برندگان خود را خواهد شناخت.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت

هیل نخستین بار سال ۱۹۸۲ با نام یوسر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» آلن بلیزدیل بازی کرد و با آن به شهرت رسید. همان سال، او نقش گروهبان پاتنم را در فیلم «گاندی» به کارگردانی ریچارد آتنبرو بازی کرد. هیل در چندین سریال تلویزیونی بریتانیایی دهه ۷۰ و ۸۰ هم ظاهر شد که «من، کلودیوس»، «اتاق‌ها» و «روباه» از جمله آن‌ها هستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سال ۱۹۹۷، هیل نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون که برنده ۱۱ جایزه اسکار شد، بازی کرد. او سپس به مجموعه «ارباب حلقه‌ها» پیتر جکسون پیوست و در «دو برج» و «بازگشت پادشاه» در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در نقش پادشاه تئودن ظاهر شد که فیلم دوم نیز ۱۱ جایزه اسکار دریافت کرد. به این ترتیب هیل در ۲ فیلم از ۳ فیلمی که بیشترین جوایز اسکار را تا به امروز دریافت کرده‌اند، بازی کرده است. فیلم سوم که این رکورد را دارد «بن هور» است.

هیل سال ۲۰۱۵ در نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین در مینی سریال «تالار گرگ» بازی کرد. این سریال هم برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.

برنارد هیل متولد سال ۱۹۴۴ در منچستر بود و در طول دوران بازیگری خود که بیش از پنج دهه را دربرگرفت، در فیلم‌های مهم دیگری، چون «رویای یک شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹)، «جنایت واقعی» (۱۹۹۹)، «شاه عقرب» (۲۰۰۲)، «والکری» (۲۰۰۸) و صداپیشگی در انیمیشن «پارا نورمن» (۲۰۱۲) حضور داشت.

آخرین نقش آفرینی وی در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخ دهنده» است که پخش فصل دوم آن از همین هفته در شبکه یک بی‌بی‌سی شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • ۱۰ گلزن فعال تاریخ لیگ قهرمانان
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید