Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@17:14:43 GMT

سینمای اصغر فرهادی مدرن نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۵۵۷۷

فرهنگ > کتاب - روزنامه ایران نوشت:‌ مراسم رونمایی از کتاب «فرهادی و سینمای پرسش» نوشته اسدالله غلامعلی، با حضور نویسنده، پرویز جاهد، اسماعیل میهن دوست و امید رنجبر، روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در کتابفروشی علمی فرهنگی برگزار شد.

در این نشست علاوه بر بررسی و نقد کتاب، سینمای فرهادی و جایگاه او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین فیلمسازان ایران مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله غلامعلی نویسنده کتاب، در ابتدای این برنامه گفت: «آنچه من را واداشت که درباره فرهادی بنویسم، مفاهیم و عناصری است که در سینمای او تکرار می‌شود. ولی این تکرار بیهوده و از سر غفلت نیست، بلکه عناصر تکرار شونده در آثار فیلمساز توسعه می‌یابند و معنا خلق می‌کنند. از طرف دیگر آنچه بسیار برای من اهمیت داشته، جهان بینی فرهادی و شیوه روایتگری او بوده است.»

همچنین غلامعلی در سخنانش به این نکته اشاره کرد که سینمای فرهادی، سینمایی است که پرسش مطرح می‌کند ولی سینمای مدرن نیست؛ بلکه سینمایی است که همچون قهرمانانش در حال‌گذار است؛ سینمایی که یک پایش در سنت و کلاسیسیزم است و یک پایش در مدرنیته و مدرنیسم. پرویز جاهد که کتاب «نوشتن با دوربین؛ رو در رو با ابراهیم گلستان» را در کارنامه خود دارد، در ابتدای صحبت‌هایش در این نشست گفت: «متأسفانه کتاب‌های تألیفی درباره کارگردانان ایرانی اندک است و این کتاب چندمین اثری است که درباره سینمای فرهادی نوشته شده است. غلامعلی در این کتاب همچون اثر دیگرش با نام روایت مدرن و موج نوی سینمای ایران، تلاش کرده تحلیل و تفسیری تماتیک از آثار فرهادی داشته باشد و از جهاتی همچون تفسیرهای فلسفی‌اش، اثری ممتاز است.»

کتاب فرهادی و سینمای پرسش شامل چهار فصل با عناوین تکرار و توسعه عناصر، تراژدی ایرانی، فرهادی و طبقه متوسط، فرهادی، داستایوفسکی و باختین است و توسط نشر ورا منتشر شده است.

58241

کلید واژه‌ها : معرفی کتاب - رونمایی کتاب - اصغر فرهادی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی

جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، جلسه هماهنگی مراسم تشییع و تدفین شهید تازه تفحص شده، غلامعلی عشیری لیوسی با حضور علیرضا خردمند؛ فرماندار ویژه شهرستان دزفول و دیگر مسؤولان برگزار شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، مقرر شد مراسم استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید غلامعلی عشیری لیوسی؛ پنجشنبه 13 اردیبهشت از میدان خلیج فارس ساعت 18 (مسیر خیابان امام خمینی تا مسجد حجت ابن الحسن) انجام شود.

همچنین مراسم گرامیداشت این شهید والامقام در مسجد حجت ابن الحسن پس از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

مراسم وداع با این شهید والامقام جمعه شب ساعت 20:30 شب تا 22 در حسینیه ثارالله و آیین تشییع نیز از ساعت 8:30 صبح شنبه 15 اردیبهشت از حسینیه ثارالله تا گلزار شهید آباد برگزار خواهد شد.

پیکر پاک و مطهر شهید غلامعلی عشیری لیوسی؛ از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول، پس از گذشت 42 سال از شهادت، شناسایی شده و به دامان شهر و دیارش بازخواهد گشت.

شهید غلامعلی عشیری لیوسی، متولد یکم مهر 1343، در تاریخ 21 بهمن سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کرد و در منطقه فکه، جاویدالاثر شد و بتازگی پیکر پاک و مطهر ایشان توسط گروه های تفحص شهدا کشف و شناسایی شده است.

پدر و مادر این شهید والامقام در سال‌های گذشته دارفانی را وداع گفته اند.

مزار یادبود این شهیدوالامقام در گلزار شهدای شهیدآباد شهرستان دزفول قرار دارد که با بازگشت پیکر مطهرش طی مراسمی تشییع و در مزار یادبودش به خاک سپرده خواهد شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد