Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:17:23 GMT

دستگاه های اجرایی به پژوهش بی توجهی کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۵۸۱۱

دستگاه های اجرایی به پژوهش بی توجهی کرده اند

گناباد- فرماندار گناباد گفت: متاسفانه در سال های گذشته دستگاه های اجرایی به پژوهش بی توجه بوده و یا عملکرد دستگاه را به عنوان پژوهش ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نبی پور سه شنبه شب در مراسم تجلیل از پژوهشگران گناباد که در سالن ارشاد این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: برنامه کشور در چند سال اخیر حرکت به سمت پژوهش های کاربردی بوده است و البته این وظیفه ما نیز هست که پژوهش ها را کاربردی و به سمت برداشتن باری از دوش جامعه تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال های گذشته و علی الخصوص در یک مقطع زمانی به پژوهش به صورت کمی نگاه شد در صورتی که اگر به پژوهش نگاه کاربردی نشود بی ارزش است .

فرماندار گناباد با اشاره به محوریت پژوهش در دانشگاه ها ابراز کرد: نگاه ما به پژوهش باید کاربردی باشد ومشکلی را از مردم حل کنیم در غیر این صورت پژوهش ها به کتاب تبدیل و به قفسه ها خواهد رفت.

نبی پور افزود: از آسیب های جدی حوزه پژوهش که آن را تحت شعاع قرار داده این است که مدیران اجرایی می خواهند کار پژوهشی انجام دهند، مدیر اجرایی باید به دستگاه های پژوهش محور معضلات را نشان دهد و این دستگاه پژوهش محوراست که  باید در آن خصوص پژوهش کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از دستگاه های ما بودجه یک درصدی پژوهش خود را داخل سیستم هزینه می کند و کارهای خود را به عنوان پژوهش ارائه می کنند.

فرماندار گناباد گفت: اگردانشگاه کار محکمی انجام دهد می تواند تاثیرگذار باشد مانند اقدامات دانشگاه های گناباد که در برنامه ششم توسعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما پژوهشگر جسور می خواهیم که نظریه محکم و مستدل ارائه کند درست است که برخی سازمان ها آن جسارت  را از پژوهشگرمی گیرد ولی دانشگاه هم باید از پژوهشگر خود دفاع کند.

فرماندار گناباد اذعان کرد: در دستگاه های اجرایی به پژوهشگران بی توجهی شده است، اگر دانشگاه ما ورود پیدا کند به حوزه هایی که ما مشکل داریم شک نکنید نتایج خوبی بدست خواهد آمد و باید به سمتی برویم که دانشگاه ها برای تصمیم گیران راه را ترسیم کنند در حال حاضر در خارج از کشور دانشگاه ها هستند که برای کشور خود استراتژی می نویسند.

نبی پور خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات پروژه های پژوهشی زیادی در گناباد زمین گیر شدهاست که از ظرفیت های دیگر باید استفاده کنیم تا این پروژه های پژوهشی به سرانجام برسد.

فرماندار گناباد گفت: الویت پروژه های تحقیقاتی در گناباد خشکسالی، استفاده بهینه از آب، حوزه معادن و آسیب های اجتماعی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی«داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این حکم انتصاب خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کار‌آفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان ( زاده تهران _ 1355) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از 200 مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سالهای متمادی، استاد نمونه کشوری در سال 1401، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال 1384 و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی دکتر یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات منصور انبیاء رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. 

به گزارش تسنیم، زلفی گل 20 مهرماه سال 1400 انبیا را به عنوان سرپرست این دانشگاه تعیین کرده بود. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • مردمی سازی سلامت در راستای اولویت بخشیدن به پیشگیری بر درمان است
  • نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • ایثارگران حوزه سلامت اجر و ثواب شهدا را دارند
  • نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود