Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا- رئيس دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان غربي با تاکيد بر کمبود شديد بارندگي در حوضه آبريز اين درياچه، گفت :وسعت درياچه اروميه در آذرماه جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 242 کيلومتر کاهش يافته است.

فرهاد سرخوش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه وسعت درياچه اروميه در روز جاري به يک هزار و 734کيلومتر رسيد، اظهار کرد: تراز نگين آبي آذربايجان نسبت به هفته گذشته ثابت مانده و عدد يکهزار و 270 متر و 29 سانتي متر را نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي وسعت درياچه اروميه در آذر ماه سال 95 را يک هزار و 977 کيلومتر مربع اعلام کرد و افزود : اين وسعت با 242کيلومتر کاهش به يک هزار و 734 کيلومتر در آذر ماه امسال رسيده است .
رئيس دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان غربي ادامه داد: وسعت امروز درياچه اروميه در مقايسه با 15 سال گذشته بيش از 2 هزار و 779 کيلومتر کاهش يافته است.
وي با تاکيد بر اينکه تراز اين درياچه در روزهاي آينده به علت بارندگي افزايش مي يابد، اظهار کرد: حوضه آبريز درياچه اروميه با 205 ميلي متر بارندگي از کم بارش ترين حوضه هاي آبريز کشور است ولي با اقدامات انجام شده درصدد هستيم بيشترين ميزان آب در نگين آبي آذربايجان ذخيره شود.
به گفته رئيس دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه ، بارش باران در حوضه آبريز اين درياچه نسبت به سال گذشته حدود 39 درصد و در مقايسه با متوسط 49 سال گذشته حدود 56 درصد کاهش يافته است.
سرخوش با اعلام اينکه حوضه آبريز درياچه اروميه توسط 21 رودخانه دائمي و 39 رودخانه دوره اي سيراب مي شود، گفت: پس از ارديبهشت سال جاري، آب به درياچه اروميه وارد نشده است زيرا رهاسازي آب سدها از آذرماه هر سال آغاز مي شود.
وي با بيان اينکه درياچه اروميه يک حوضه آبي بسته است که آب آن از محل بارش مستقيم و روان آب ورودي از آب راهه ها و رودخانه ها تامين مي شود، تاکيد کرد: با توجه به خشکسالي، اگر طرح هاي احياي درياچه اروميه به موقع اجرا نمي شد، اکنون اين درياچه وجود نداشت.
به گزارش ايرنا، درياچه اروميه بزرگترين آبگير دائمي در شمال غرب فلات ايران ‌است؛ اين درياچه از اواسط دهه 1380 شمسي شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بين المللي تا سال 2015 ميلادي در حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
بنا بر نظر کارشناسان خشک شدن درياچه اروميه تاثير منفي بر محيط زيست منطقه داشته و بر روي دماي هوا و وزش بادهاي نمکي تاثير گذاشته است.
3214/1630** خبرنگار: شاهين سپهراد ** انتشاردهنده: مريم زبان دان
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم) صف گردشگران برای دیدن دریاچه ارومیه پر آب (فیلم) ورود رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد