Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورژانس هوایی الیگودرز با انجام بیش از ۳۰۰ مامورتی طی یکسال گذشته خدمات قابل توجهی به مردم ارائه داده ولی افرادی که همواره منافع شخصی و حزبی را به منافع عمومی ترجیح داده قصد زیر سوال بردن این خدمات را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هیجار ،مباحث بهداشت و درمان به سبب اینکه به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ها در ارتباط است؛ از موضوعات مهم و حساس هر جامعه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این مباحث، اصلاح و بهبود خدمات اورژانس است؛ با توجه به اینکه برای کمک های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس به علت عدم سرعت کافی یا دوری مسافت و صعب العبور بودن مناطق ،نمیتواند به کمک بیمار بشتابد؛ راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی میتواند کمک شایانی به بیماران و حادثه دیدگان داشته باشد.

 

 هم اکنون در ایران تعداد معدودی بالگرد اورژانس هوایی در حال خدمت رسانی هستند که تعداد آنها کمتر از  ۳۳ فروند میباشد.

 

 بی شک امروزه نجات جان یک انسان به منزله نجات یک جامعه می باشد و اساسا وجود یک پایگاه اورژانس هوایی با توجه به شرایط طبیعی و کوهستانی بودن الیگودرز و آمار بالای مرگ و میر مادران باردار ، بیماران، و مصدومان حوادث طبیعی؛ بیش از پیش حس می شد.

 

خوشبختانه پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز اویل بهمن ماه سال گذشته  راه اندازی و در حال ارائه خدمات به مردم می باشد که همواره شهروندان  خدمات ارزنده ی این بالگرد را ارج نهاده و به آن افتخار می کنند.

 

اما در این بین عده ای  با ادبیاتی مغرضانه و بدور از انصاف با بهانه جویی و احیانا انتقام گیری سیاسی؛  کام مردم و مسئولین را تلخ کرده اند.

 

معدود اشخاصی که همواره منافع شخصی و سیاسی و حزبی  را به منافع عمومی ترجیح داده و با افکار و عقاید منسوخ خود در پی دیوار کشیدن بین شهروندان می باشند.

 

مغرضینی که با دادن آدرس غلط به مردم و تعمیم نابه جا و پرداختن به حواشی پوچ؛ در صدد رسیدن به اهداف خود و نادیده گرفتن خدمات بی وقفه اورژانس هوایی الیگودرز می باشند.

 

باید به این عزیزان یادآور شد که پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز به گفته مسئولان اورژانس کشور بیشترین پرواز را به خود اختصاص داده و حتی در سایر استان ها نیز به مجروحان و بیماران مناطق صعب العبور( از جمله   تصادفات بین جاده ای و حوادثی نظیر حادثه غم بار اشترانکوه ) خدمات ارائه کرده ، چه بسا که این خدمات منوط به قشر خاص و منطقه خاصی نبوده است.

 

پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز تا کنون تعداد ۳۰۶  ماموریت انجام داده و انصافا نقش کلیدی در انتقال بیماران و مجروحین سوانح طبیعی به مراکز درمانی داشته است.

 

در سال های  اخیر آمار فوت مادران باردار، حادثه دیدگان و بیماران در مناطق کوهستانی و عشایری به مرز غیر قابل قبولی رسیده بود؛ که با راه اندازی این پایگاه ، و از جان گذشتگی کادر پرواز؛  در حداقل زمان به یاری بیماران و مصدومان شتافته  و همچون فرشتگانی نجات بخش زندگی دوباره را برای آنها به ارمغان می آورند.

 

همان گونه که اشاره شد کمتر از ۳۳  فروند بالگرد اورژانس هوایی  در حال خدمت رسانی در کشور  وجود دارد که اغلب در مراکز استان ها مستقرند.

 

الیگودرز جز معدود شهرهای کشور است که مجهز به بالگرد اورژانس هوایی میباشد.

 

 اساسا هدف از احداث و راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز با توجه به وسعت جغرافیایی و صعب العبور بودن مناطق این است، مصدومان و بیماران سریع تر به مراکز درمانی انتقال یابند و بی شک پایگاه اورژانس هوایی گامی موثر در بهبود خدمات درمانی و نجات جان بیماران در مناطقی که امکان حضور آمبولانس و نیروهای هلال احمر وجود ندارد؛ میباشد.

 

در پایان جا دارد  از بانیان پیگیری و راه اندازی این پایگاه؛ کادر پرواز و تکنیسین های خدوم اورژانس هوایی به سبب خدمات ارزنده تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

سعید پایمرد

انتهای پیام/

سعید پایمرد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن آدینه وند در سخنانی، اظهار داشت: مأموریت‌های اورژانس هوایی در خرم‌آباد پس از هشت ماه وقفه با استقرار یک فروند بالگرد در فرودگاه خرم‌آباد از امروز دوباره عملیاتی شد.

وی افزود: اورژانس لرستان علاوه بر خرم‌آباد در شهرستان الیگودرز و بروجرد هر کدام یک فروند بالگرد اورژانس مستقر دارد.

کد خبر 6079606

دیگر خبرها

  • ببینید| لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی ارتش
  • صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • انتقال هوایی یک مصدوم نیازمند فوری دریافت خدمات فوق تخصصی
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان