Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محفل انس با قرآن کریم روز گذشته 28 آذر در دبستان دخترانه قاآنی شهرستان کارون برگزار شد.

جاسم حسینی‌زاده کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در این برنامه با اشاره به آیات نخستین سوره الرحمن، گفت: تعلیم و تعلم قرآن کریم جزء مهم‌ترین آموزه‌ها و دستورات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌زاده عنوان کرد: ویژگی بارز معلمان قرآن باید این باشد که همیشه صفت رحمان را برای خود در نظر بگیرند تا بتوانند انسان تربیت کنند.

این مدرس قرآن کریم با بیان اینکه قرآن آحاد بشیریت را به تفکر و تامل در آیات وحی فرا می‌خواند گفت: فعالیت آموزش و پرورش کارون در امور قرآنی شایسته تقدیر است.

همچنین در این مراسم عزیز مزرعه رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با بیان اینکه معجزه نبی مکرم اسلام(ص) یک معجزه ماندگار است، گفت: اولین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) به علم وعلم آموزی اشاره دارد.

وی با عنوان این مطلب که قرآن تأثیرات فراوانی را می‌تواند بر عملکرد تحصیلی ما داشته باشد، افزود: آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی در حال تبدیل شدن به یک نهاد تاثیر گذار در مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

مزرعه با اشاره به هجمه فرهنگی غرب علیه فرهنگ غنی اسلامی، اظهار کرد : مسلمانان در طول تاریخ علم نقش اول را در تولید علم داشته‌اند و دلیل اصلی آن مانوس بودن بزرگان علم همچون ابن سینا و زکریا رازی با قرآن بوده است.

عضو شورای قرآن و عترت آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد: اگر دانش آموزان ما بخواهند در همه زمینه‌ها موفق بشوند بهترین راه آن، حفظ و تلاوت قرآن است، زیرا قرآن موجب حفظ کرامت شخصیت و ارتقاء جایگاه اجتماعی افراد خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با بیان اینکه قرآن برنامه کامل زندگی انسان است، عنوان کرد : قرآن کریم در جای جای آیات نوربخشش به آحاد مسلمانان انگیزه کار و تلاش می‌دهد.

وی گفت: بیش از 8 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن و عترت شهرستان کارون شرکت کرده‌اند که نشان از حرکت ارزشمند آموزش و پرورش کارون در جهت قرآن آموزی در بین جامعه دانش آموزی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار زبرخان گفت: زیرساخت‌های آموزشی متأسفانه به موازات جمعیت دانش‌ آموزشی، پیشرفت و افزایشی نداشته است.

سید مؤمن حسینی در حاشیه بازدید از آموزش و پرورش شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان زبرخان ۱۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۱۲۱ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زبرخان دارای ۷۲ مدرسه ابتدایی، ۳۰ مدرسه متوسطه اول، ۸ مدرسه متوسطه دوم و ۱۱ هنرستان است، عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید با توجه به ورودی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز جدید، کمبود نیروی انسانی و فضای کافی مهم‌ترین مشکل در آموزش و پرورش زبرخان است.

رئیس شورای آموزش و پرورش زبرخان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با کمبود نیرو مواجه‌ایم، ادامه داد: حل مشکل کمبود فضای آموزشی نیازمند اقدامی اساسی است.

وی مهم‌ترین مشکلاتی که این اداره با آن مواجه است را کمبود نیرو، کمبود فضای آموزشی و همچنین اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی معلمان برشمرد و افزود: با وجود افزایش چشمگیر تعداد دانش‌آموزان در سطح شهرستان، اما زیرساخت‌های آموزشی متأسفانه به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفت و افزایشی نداشته است.

حسینی تأکید کرد: با وجود تمامی کم و کاستی‌های موجود در سطح اداره آموزش و پرورش شهرستان زبرخان، همکاران فرهنگی به طور جهادی و با تلاش مجدانه در سنگر آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

وی آموزش‌ و پرورش را زمینه‌ساز رشد فکری و اخلاقی انسان‌های یک جامعه پویا دانست و گفت: اهمیت آموزش ‌و پرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آن را مهم‌ترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می‌دانند.

فرماندار زبرخان با اشاره به سند تحول بنیادین و تأکید بر اجرای این سند با همکاری سایر ارگان‌ها، گفت: وظیفه آموزش ‌و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است. تعلیم و تزکیه نفس و آموزش مهارت‌های زندگی به نسل‌های آینده از مهم‌ترین وظایف معلمان است.

حسینی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش بزرگ در راه تحقق سند تحول بنیادین در آموزش ‌و پرورش زبرخان است که برای رفع این معضل تدابیر لازم اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: همیشه از مدرسه به عنوان خانه دوم یاد شده است، مکانی که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد ولی چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که نیازمند راهکارهایی برای برون رفت از این مسائل است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان در ادامه، ضمن عرض خدا قوت به کارکنان اداره آموزش و پرورش، از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فرهنگیان شهرستان به کار گرفته‌ام.

 حسینی با تأکید بر اینکه معلم تنها دغدغه‌اش باید دغدغه آموزش باشد و اگر معلم و نیروی فرهنگی ما درگیر مشکلات معیشتی و دیگر مسائل حاشیه‌ای شود، باعث لطمه خوردن به سیستم آموزش می‌شود، گفت: باید به دنبال راه حل برای رفع این مشکلات باشیم که با وجود مدیران و معاونت‌های جوان و پرتلاش اداره آموزش و پرورش شهرستان زبرخان، قطعاً این دغدغه‌ها قابل‌ حل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان
  • شرکت ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا
  • مسابقه دانش‌آموزی مسطورا تا پایان فروردین تمدید شد/شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی