Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: طرح اشتغال فراگیر فرصت مناسبی برای تثبیت اشتغال موجود و راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال خرد و کلان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر،«سیداحمد علائی» در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میبد که به منظور هماهنگی بین اعضا و تسریع در ارسال طرح های آماده شده دستگاه های اجرایی به کارگروه اشتغال میبد و بررسی میزان اشتغال ایجاد شده شهرستان در سال جاری و ثبت آن در سامانه رصد اشتغال برگزار شد، افزود: سهم استان یزد از تسهیلات اشتغال فراگیر، 277 میلیارد تومان است که تاکنونحدود 88 میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده و دستگاه های اجرایی شهرستان باید هرچه زودتر نسبت به معرفی طرح های متقاضیان به کارگروه اقدام تا سهم قابل قبولی از این تسهیلات را جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر در قالب تسهیلات سرمایه در گردش، طرح های توسعه‌ای و طرح‌های جدید به متقاضیان پرداخت می‌شود افزود: اولویت شهرستان از سوی دستگاه‌های اجرایی و زیر رسته‌های شغلی پر اشتغال استان ابلاغی به دستگاه‌ها شناسایی شده و تمام تلاش برای طرح‌هایی که بیشترین ظرفیت تولید و اشتغال را ایجاد می‌کند، می‌باشد.

علائی در ادامه با اشاره به آمار 37 درصدی ثبت شده در سامانه رصد اشتغال خاطر نشان کرد: با توجه سهمیه اشتغال ابلاغ شده شهرستان و فرصت اندک باقیمانده تا پایان سال، دستگاه های اجرایی هرچه سریعتر نسبت به ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده خود در سامانه رصد اقدام کنند.

«محمدجواد احمدی» معاون فرماندار میبد نیز ضمن اشاره به تعیین و ارسال طرح های اولویت دار شهرستان به دستگاه های اجرایی گفت: با توجه به اینکه قبلا طرح های اولویت دار شهرستان به دستگاه های اجرایی میبد ارسال شده، مدیران دستگاه ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا طرح های متقاضیان را آماده و در جلسه هفته بعد این کارگروه ارائه نمایند.

 

احمدی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان مکلفند طرح های اولویت دار را در بخشهای میراث فرهنگی و گردشگری، جهادکشاورزی، صنعت و خدمات را به بهترین وجه به اطلاع متقاضیان و شهروندان برسانند افزود: با توجه به ابلاغ سهم تسهیلات استان، همچنین فرصت اندک شهرستان‌ها در جذب این منابع، دستگاه‌های اجرایی به منظور تسریع در روند اجرای طرح، یک نفر را به عنوان کارشناس آگاه و مطلع مشخص و ضمن معرفی به کارگروه اشتغال شهرستان، متقاضیان را در بدو ارائه درخواست توجیه و راهنمایی کرده و پس از بررسی کارشناسانه، طرح ها را به کارگروه اشتغال ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تعاونی‌ها را مصداق بارز تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

وی از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به توسعه تعاونی‌ها یاد کرد و با اشاره به تدوین سند توسعه تعاون، خاطرنشان کرد: این سند تکالیفی را جهت تقویت و توسعه تعاونی‌ها بر عهده دستگاه‌های مختلف قرار داده است، با هدف اینکه بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی خود را در اقتصاد کشور بازیابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه سند توسعه تعاون در استان کرمانشاه نیز با جدیت دنبال می‌شود، افزود: شورای توسعه تعاون نیز به ریاست استاندار در کرمانشاه تشکیل شده و امسال نیز برنامه‌های خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

احمدی سپس اشاره‌ای به وضعیت تعاونی‌های کرمانشاه داشت و از فعالیت ۳۲۰۰ تعاونی در استان یاد کرد که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه ۶۰ تعاونی جدید با اشتغالزایی حدود دو هزار نفر ایجاد شد، عنوان کرد: برای امسال نیز برنامه داریم تعاونی‌های استان را توسعه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای امسال نیز ایجاد ۶۰ تعاونی جدید در استان با پیش‌بینی اشتغال ۱۶۰۰ نفر در دستور کار است، یادآور شد: تاکید جدی امسال بر تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان در سطح استان است.

احمدی یکی دیگر از برنامه‌های امسال را تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌های استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این تعاونی در شش شهرستان سنقر، صحنه، کنگاور، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و گیلانغرب تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه داریم این شرکت‌های تعاونی را در سایر شهرستان‌های استان نیز تشکیل دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از مزایای تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها یاد کرد که باید حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان عضو آن باشند و افزود: این تعاونی‌ها می‌توانند با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی، خدمات، صنعت، عمرانی و... فعالیت داشته باشند و دستگاه‌های دولتی نیز مکلفند این شرکت‌های تعاونی را در مناقصات و مزایده‌ها در اولویت قرار دهند.

احمدی معتقد است، این تعاونی‌ها مصادیق واقعی افزایش مشارکت مردم و کاهش تصدی‌گری دولت هستند و باید نقش آنها در شهرستان‌ها پررنگ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های مهم امسال استان تشکیل تعاونی‌ها با اتکا به فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: یکی از راهکار‌های کاهش بیکاری بین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

به گفته این مسئول، از آنجایی که عمده فارغ التحصیلان با مشکل تامین مالی و همچنین تضامین برای اخذ تسهیلات بانکی مواجهند، تشکیل تعاونی از یک سو به تجمیع سرمایه‌های خرد آنها کمک می‌کند و از سوی دیگر امکان استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت بخش تعاون را نیز خواهند داشت.

وی تاکید کرد: به علاوه هر ساله خط اعتباری تسهیلاتی در کل کشور برای تعاونی‌ها از سوی بانک توسعه تعاون در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به حل مشکل تامین مالی تعاونی‌ها کمک کند.

احمدی از دستگاه‌هایی که صادر کننده مجوز سرمایه‌گذاری هستند نیز خواست از یکسو متقاضیان سرمایه‌گذاری را به تشکیل شرکت‌های تعاونی سوق دهند و از سوی دیگر فرآیند صدور مجوز‌های مختلف برای تعاونی‌ها خصوصا تعاونی‌هایی که با رویکرد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند را تسهیل کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند