Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره شرایط جوی تهران و آلودگی هوا در پایتخت، اظهار داشت: شاخص آلودگی هوا امروز در تهران نیز نظیر روز گذشته است.

وی اظهار داشت: ‌کیفیت ‌هوای تهران با شاخص ۱۶۰ در شرایط اضطرار و ناسالم برای همه افراد جامعه است‏.

وظیفه ادامه داد: هم‌اکنون شاهد ‌آلودگی هوا در نیمه غربی کشور و شهرهای بزرگ و صنعتی نظیر تهران، اراک‌، تبریز و اصفهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: از امروز در شمال‌ غرب کشور روند کاهش آلودگی‌ها کلید می‌خورد و بارشی ضعیف از آذربایجان‌های شرقی و غربی تا کرمانشاه خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه به تدریج از اواسط روز پنج‌شنبه آلودگی هوا کاهش می‌یابد، ‌‌ادامه داد: از پنج‌شنبه موج جدید بارشی وارد کشور می‌شود و به تدریج از غلظت آلایندگی‌های جوی در غرب کشور کاسته می‌شود، همچنین پنج‌شنبه همین هفته آسمان شمال غرب تا اندازه‌ای ابری و بارندگی است.

وی توضیح داد: در حال حاضر آلودگی هوا دارای رشد قائم منفی و پایین‌سو است، هوا فرو می‌نشیند و انباشت آلاینده جوی در سطح زمین انجام می‌شود؛‌ در واقع نظیر امروز فرونشینی هوا را داریم و این امر اجازه بالا رفتن آلاینده‌ها را نمی‌دهد، بنابراین هر چه آلاینده تولید شود در ارتفاع پایین می‌ماند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواسط وقت روز آینده رشد مثبت قائم و بالاسو در هوای پایتخت رخ می‌دهد همچنین بارش ضعیف در استان تهران و ارتفاعات البرز داریم و روز جمعه هم باد ملایمی می‌وزد که موجب پراکنده شدن آلاینده‌های جوی می‌شود و شرایط به حالت سالم برمی‌گردد.

وظیفه ادامه داد: روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده وزش باد در تهران خواهیم داشت ضمن آنکه جمعه بارندگی خفیفی در تهران رخ می‌دهد و همین امر موجب کاهش آلاینده‌های جوی در تهران خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی با افت دما در شمال فارس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، هواشناسی برای برخی نقاط استان، بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرده است.  به گفته حسینی کارشناس هواشناسی فارس: از عصر امروز پنج شنبه نهم فروردین  تا عصر جمعه در مناطق شمالی استان بارش پراکنده ، همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

 از صبح فردا تا صبح شنبه یازدهم فروردین هم دمای هوا در مناطق شمالی تا سه درجه کاهش می یباد و احتمال سرما زدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی با افت دما در شمال فارس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • استقرار هوای پایدار تا شنبه در گیلان
  • آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی استان‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ + جزئیات
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان
  • شاخص آلودگی هوای کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت