Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:44:21 GMT

مجموعه شعر « گل سرخم را بپذیر » منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۸۱۸۷

مجموعه شعر « گل سرخم را بپذیر » منتشر شد

تهران - ایرنا - مجموعه شعر «گل سرخم را بپذیر» نوشته نوشین درخشانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این مجموعه شعر اولین اشعار سپید و مینیمال نوشین درخشانی شاعره جوان است که تحت تاثیر عواطف، اندیشه ها و بازخوردهای اجتماعی منظوم و گردآوری شده است.
درخشانی متخلص به «رها» متولد 1365 است که از سنین نوجوانی تحت تاثیر افکار پدر علاقه مند به شعر و ادبیات شد، با توجه به اینکه احساسات و عواطف ظریفی نسبت به معضلات انسانی، جامعه و طبیعت داشت، سرودن شعر را آغاز و به خوبی از سوژه های اجتماعی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با در نظر گرفتن اینکه تحصیلات شاعره در رشته مهندسی معمارای است و از آنجا که اساس این رشته، ریشه در فرهنگ و هنر دارد، در سرودن و طراحی چارچوب اشعار سهم به سزایی ایفا کرده است.
این کتاب یکصد صفحه ای به تازگی در یک هزار نسخه و قیمت 75 هزار ریال توسط انتشارات ایده ماندگار منتشر شده است.
مکاشفه، توهم، بهت، صلابت، قفس و عروج از جمله اشعاری هستند که در مجموعه « گل سرخم را بپذیر » به چشم می خورند.

** کارگاه «شناخت ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» برگزار می‌شود
به گزارش ایرنا از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، این موسسه 21 و 22 دی ‌ماه 1396 کارگاه دوروزه «شناخت ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» را برگزار می‌کند.
این کارگاه از جمله کارگاه‌های برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» است که مخاطبان را با ادبیات کودکان و روش های بلندخوانی و اصول برگزاری نشست‌های بلندخوانی آشنا می‌کند. کارگاه «شناخت ادبیات کودکان و روش های بلندخوانی» ویژه مربیان، آموزگاران، کتابداران، پدران و مادران و سایر علاقه‌مندان به ادبیات کودکان برگزار می‌شود.
سرفصل‌های کارگاه «شناخت ادبیات کودکان و روش های بلندخوانی» بدین قرار است:
- روز نخست
* شناخت ادبیات کودکان
ابتدای کارگاه در روز نخست در این بخش مخاطبان به 10 روش تئوری و عملی، با تفاوت‌های متن ادبی و غیرادبی و همچنین ادبیات کودکان و ویژگی‌ها و کارکرهای آن آشنا می‌شوند.

* آشنایی با ویژگی‌های کتاب‌های باکیفیت و بی‌کیفیت
در این بخش، شرکت‌کنندگان با ویژگی‌های کتاب‌های باکیفیت و بی‌کیفیت آشنا می‌شوند و در بخش عملی به بررسی چند کتاب باکیفیت و بی‌کیفیت می‌پردازند.

* شناخت عناصر داستان
شرکت‌کنندگان در این کارگاه با عناصر داستان شامل شخصیت‌پردازی، صحنه‌پردازی، درون‌مایه، موضوع و زاویه دید آشنا می‌شوند و اهمیت این عناصر و رابطه آن‌ها با کتابخوانی و بلندخوانی برای کودکان و نوجوانان را فرامی‌گیرند، همچنین می‌آموزند چگونه با بازی‌ها و فعالیت‌های عملی و جذاب، عناصر ادبی یک کتاب را با کودکان و نوجوانان سهیم شوند.

- روز دوم

*شناخت و کارکرد تصویر و کتاب‌های تصویری
این بخش به اهمیت تصویر و سواد دیداری و نقش و جایگاه تصویر در کتاب‌های کودکان اختصاص دارد. مخاطبان این کارگاه به دو روش تئوری و عملی می‌آموزند چگونه در کتاب‌های تصویری، متن و تصویر، رابطه‌ای دو سویه‌ و تنگاتنگ با یکدیگر دارند.
در بخش عملی این کارگاه نیز چند کتاب تصویری، تصویرخوانی و جایگاه تصویر در کتابخوانی برای کودکان بررسی می‌شود.

*روش های بلندخوانی
در پایان، تسهیلگران کارگاه به انواع روش های بلندخوانی کتاب به عنوان یکی از موثرترین راه‌های ترویج خواندن می‌پردازند و به مخاطبان چگونگی آماده‌ساختن کودکان برای یک نشست بلندخوانی را می‌آموزند. همچنین مخاطبان با شیوه‌ها و تکنیک‌های بلندخوانی آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه با طراحی و اجرای انواع فعالیت‌ها پیش و پس از بلندخوانی، به گسترش درک و لذت کودکان از کتاب و داستان کمک کنند.
کارگاه «شناخت ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی»، روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 دی‌ماه 1396 از ساعت 9:0 تا 15:0 برگزار می‌شود. هزینه این کارگاه برای دو روز 145هزار تومان است.
علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 9198710364 تماس بگیرند.
برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» از سال 1390 زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به ترویج کتابخوانی با کودکان محروم و کودکان در بحران می‌پردازد. این برنامه بر پایه شعار اصلی «همه کودکان حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند» بنا شده است.
در برنامه «با من بخوان»، کتاب‌های مناسب و باکیفیت به دست گروهی از کودکان می‌رسد که در شرایط معمول زندگی به این گونه از کتاب‌ها دسترسی ندارند.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد

محمد میرکیانی از انتشار دو عنوان کتاب «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» خبر داد و گفت: با انتشار این آثار پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» کامل می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد میرکیانی، نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان، با اشاره به تکمیل شدن مجموعه "ماجرای دشت مرموز" با انتشار دو کتاب جدید دیگر گفت: این آثار از سوی انتشارات به‌نشر وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار کتاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این‌پنج گانه نوجوانان هستند، افزود: «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و «بازی بازها» عنوان‌های دیگر این پنج گانه هستند که تصویرگری‌اش را سعید رزاقی انجام داده است. مجموعه «ماجرای دشت مرموز» بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه‌ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.

میرکیانی: آثار فانتزی، با رنگ و لعاب ایرانی محبوب نوجوانان است

سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران تصریح کرد: مجموعه پنج‌گانه با کتاب‌های چندجلدی‌ها متفاوت است و کتاب‌های چندجلدی را باید کامل خواند؛ در حالی که به طور مثال در پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» هر کتاب هویت مستقلی دارد و می‌تواند جداگانه خوانده شود.

به گفته میرکیانی، رمان‌های «ماجرای دشت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل ( (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد و در نگارش آثار سعی شده است نوجوانان با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند و به خوانش داستان‌های ادبیات کهن و داستان‌های معاصر علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین چنین نوجوانان با مطالعه مجموعه پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» زمینه تفکر و اندیشه را در خود ایجاد می کنند و با نا گفته‌هایی از مسائل پیرامون ، فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا می‌شوند در نتیجه آگاهی آن‌ها نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز بیشتر می‌شود. 

محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون مجموعه «قصه ما مَثَل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر را در کارمه ادبی خود دارد؛آثاری که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند. مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «حکایت‌های کمال» پیش از این از محمد میرکیانی توسط به‌نشر منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است