Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت‌: سالانه 450 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود که تنوع محصول به غیر از خیار سبز شامل گوجه فرنگی ، بادمجان، سبزیجات ، هندوانه ، طالبی و گیاهان دارویی است .

یدالله جوادپو،ر روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه یزد از لحاظ تولید محصول گلخانه ای مقام نخست کشور را دارد، یادآورشد: 70 درصد آن به عراق، روسیه ، آسیانه میانه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال 1396، 30 هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های استان افزوده شد، تصریح کرد: هم ‌اکنون هزار و 420 هکتار به کاشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص دارد.
وی کشت گیاهان گلخانه ای را با توجه به شرایط اقیلمی منطقه و کمبود منابع آبی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه دانست و افزود: از هرمتر مکعب آب در کشت فضای باز ، یک کیلوگرم خیار سبز تولید می شود.
وی بیان کرد: برای این میزان مصرف آب در کشت گلخانه ای 14 کیلوگرم خیار سبز تولید می شود و تولید به 14 برابر افزایش می یابد.
جوادپور ادامه داد : کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گیاهان گلخانه ای با روش آبیاری نوین از افت سطح آب های زیرزمینی جلوگیری کنند.
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تلاش به سمت کشت های محصولات کم آبخواه و بهره وری بالا در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، افزود: افزایش تولید ، ارتقای کیفیت محصول و بی نیاز کردن کشور به واردات محصولات کشاورزی بهترین عمل به اقتصاد مقاومتی است .
این مسئول ادامه داد: با توجه به بحران کم آبی در استان یزد تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصولات کم آبخواه همچون گلخانه ای ، پسته ، گیاهان دارویی و زعفران علاوه بر تولید و ارزش افزوده اقتصادی بالا در اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری دارد.
هرچند یزد از استان های صنعتی کشور است، ولی با توجه به تجربه و پیشینه تاریخی مردمان آن یکی از استان های مهم تولید محصول گلخانه، انار، پسته، مواد لبنی و پروتئینی است.
سالانه از 118هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد، 340 هزار تن محصول زراعی و 650 هزار تن محصول باغی تولید می شود.
اراضی قابل کشت استان 158هزار هکتار است که به دلیل خشکسالی، کمبود منابع آبی و تغییر الگوی کشت حدود 40هزار هکتار آن کشت نمی شود.
7540/2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود