Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@09:24:47 GMT

با استفاده از هوش مصنوعی بهتر استدلال کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۹۴۸۸

با استفاده از هوش مصنوعی بهتر استدلال کنید

مرکز فناوری مباحثه یا «ARG-tech» با همکاری دانشگاه داندی در انگلیس ابزار هوش مصنوعی تازه‌ای ابداع کرده‌اند که توانایی انسان‌ها برای بحث و تبادل نظر را بهبود می‌بخشد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از بحث و جدل‌هایی که امروزه میان انسان‌ها رخ می‌دهند بی‌فایده هستند، زیرا برخی اصول اولیه گفتگو در آنها رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابزار هوش مصنوعی به افراد کمک می‌کند تا به شیوه‌ای مناسب‌تر، منطقی‌تر و همراه با بهره‌وری و فایده بیشتر به گفت‌وگو با هم بپردازند و بتوانند در نهایت با همدیگر به توافق برسند.

برای طراحی این ابزار هوش مصنوعی از یکی از برنامه‌های بحث و گفتگوی شبکه بی‌بی‌سی استفاده شده است و با استفاده از آن یک نقشه بزرگ از بحث‌های صورت گرفته در هر برنامه و تصویر گرافیکی تحلیلی تهیه شد. همچنین الگوریتمی به کار گرفته شد تا مهم‌ترین مضامین رد و بدل شده در هر بحث مشخص شود.

در نهایت با استفاده از این اطلاعات گروه تحقیقاتی توانست موضوعات مهمی را که در بحث‌های صورت گرفته وجود داشت، استخراج و طبقه‌بندی کند.

دانشمندان می‌گویند از این طریق می‌توان امیدوار بود که در آینده بتوان در جریان بحث‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به طرفین بحث، اطلاعات و کمک‌هایی برای بهبود بحث و کمک به ارتقای درک از موضوعات ارائه کرد و زمینه را برای نزدیک شدن دیدگاه‌های طرفین فراهم آورد.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پلیس فتا فروشندگان ابزار تقلب را هم دستگیر کرده است. به گفته سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت، افرادی که از این ابزارها در کنکور استفاده کنند، شناسایی می شوند.

­سردار مجید، رئیس پلیس فتا کشور می گوید؛ در یک ماه گذشته، بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی شناسایی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • قد هوش مصنوعی کی به قامت دانایی انسان می‌رسد؟
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه