Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: قابل قبول نیست قیمت میوه و سایر اجناس ما از استانهای همجوار بالاتر باشد.

به گزارش ایسنا، رضا رحیمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که امروز (29 آذر) برگزار شد با اشاره به شروع برنامه ریزی برای تامین میوه شب عید مردم، اظهار کرد: باید میوه خوب و با کیفیت برای مردم تامین شود و خصوصا به کیفیت پرتقال "تامسون" توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار همکاری بخش‌های مختلف از جمله اتاق اصناف، شهرداری و .. برای توزیع مناسب میوه شب عید شد و ادامه داد: باید برای شهرستان‌ها نیز برنامه مناسبی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر لزوم کاهش ضایعات میوه شب عید نیز تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه این میزان سال گذشته 1.5 درصد بود که رقم قابل قبولی است.

رحیمی درباره تامین میوه شب عید برای مناطق زلزله زده نیز یادآوری کرد: باید تلاش کنیم میوه با قیمت کمتری در اختیار مردم این مناطق قرار گیرد.

امسال نمایشگاه بهاره نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نمایشگاه بهاره اشاره کرد و گفت: امسال نمایشگاه شب عید به روال سنتی نخواهیم داشت، اما اگر نظر دولت چیز دیگری باشد در آن زمان تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

به گفته این مسئول، باید فروش‌های فوق‌العاده و حراج در سطح فروشگاه‌های بزرگ جایگزین نمایشگاه بهاره شود.

رحیمی با بیان اینکه نمایشگاه بهاره در سال‌های میانی فعالیت این دولت تقریبا جمع شد، تصریح کرد: مغازه‌داران یک‌سال منتظر شب عید هستند تا فروش داشته باشند و برپایی نمایشگاه کسب درآمد آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تاکید کرد: نکته دیگر این است که در بازار عید باید تمام اتکا به تولیدکنندگان داخل استان باشد.

وی درباره نظارت بر بازار شب یلدا نیز خواستار برخورد جدی با گرانفروشی‌ها خصوصا در حوزه میوه و تره‌بار شد و افزود: اگر واحدهای متخلف را جریمه کنیم سایر واحدهای صنفی دیگر دست به تخلف نمی‌زنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه نباید سبد مردم را گران کنیم، افزود: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که میوه یا سایر اجناس ما یک ریال از استان‌های همجوار گرانتر باشد.

 این مسئول افزود: اگرچه نرخ تورم کرمانشاه از زیر 10 درصدی که در کشور داریم پایین‌تر است، اما در برخی جاها هنوز کم کاری‌هایی داریم که نیازمند کنترل بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در حداقل 10 نقطه شهر را راهی برای کاهش قیمت میوه و تره‌بار دانست و یادآوری کرد: باید برای شهرستان‌های استان هم فکری کرد، زیرا در برخی شهرستان‌ها قیمت میوه از خود کرمانشاه هم بالاتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۸ غرفه نوروزی صنایع دستی در قصرشیرین

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، امین کوگانی  با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی قصرشیرین گفت: در شهرستان قصرشیرین حدود دو هزار هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: برای ایام نوروز بخشی از این هنرمندان در نمایشگاه موقت صنایع‌دستی شهرستان حضور پیدا کرده‌اند و تولیدات خود را برای فروش به عرضه گذاشته‌اند. 

وی افزود: در نمایشگاه نوروزی شهرستان قصرشیرین ۱۸ غرفه شامل ۱۰ غرفه صنایع‌دستی و هشت غرفه سیاه چادر برپا شده که از صبح تا شب محصولات خود را برای گردشگران نوروزی عرضه می‌کنند. 

کوگانی گفت: چیغ‌بافی، گیوه‌بافی و حصیربافی از مهمترین آثار شاخص تولیدی هنرمندان این شهرستان است که در این نمایشگاه عرضه شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی ۱۸ غرفه نوروزی صنایع دستی در قصرشیرین
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • ارائه تخفیف‌های نوروزی بازاریان به مسافران و گردشگران کیش
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول