Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌ها به ریاست دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر توسعه هدفمند واحدها و مراکز آموزشی و رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، گفت: اجرای طرح آمایش آموزش عالی و مهندسی مجدد رشته‌ها موجب می‌شود توسعه رشته محل‌ها و واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور، امکانات و میزان تقاضای استان‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاهش جمعیت دانشجو، وجود رشته محل‌های دارای عضو هیأت علمی فاقد دانشجو، توسعه کمی تحصیلات تکمیلی بدون زیر ساخت لازم و کثرت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از مشکلات موجود است.

رهایی با بیان اینکه در فرآیند اجرای طرح آمایش آموزش عالی باید نسبت به وضعیت موجود شناخت داشت و آن را تحلیل کرد، افزود: تبیین وضعیت مطلوب براساس قابلیت‌های هر استان، منطقه و اسناد بالادستی و ساماندهی وضعیت موجود و مهندسی مجدد رشته محل‌ها از دیگر اولویت‌هاست.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کمیته راهبردی و کار گروه‌های تخصصی گسترش استانی خبر داد و افزود: سامانه جامع آمایش و باز مهندسی رشته‌های تحصیلی دانشگاه راه اندازی و همچنین کمیته راهبردی آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال شده است.

وی به برگزاری جلسات هفتگی برای اجرایی کردن طرح ساماندهی رشته‌ها اشاره و تصریح کرد: ساماندهی اعضای هیأت علمی، ساماندهی مجوزها و روند پذیرش دانشجو و همچنین نظارت بر حسن اجرای طرح نیز در دستور کار است.

در این نشست دکتر محمدصادق ضیایی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی، دکتر علیرضا منادی معاون امور مجلس و روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

204

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر علیرضا رهایی اجرای طرح آمایش آموزش عالی و مهندسی توسعه رشته محل‌های دانشگاهی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد