Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عربی،مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک گفت: گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک به صورت آزمایشی در فضایی با متراژ 35 متر مربع ایجاد شده که بذر علوفه در سینی های مخصوص به ابعاد 30 در 60 کشت می شود.

وی با بیان اینکه در هر سینی 350 تا 400 گرم بذر کاشته می شود،افزود: این سینی ها بصورت طبقاتی بوده و در هفت طبقه قرار دارد که به صورت روزانه از این فضا یک تن علوفه برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربی با بیان اینکه علوفه ها شامل جو، گندم و یونجه مخصوص دامداری ها است، گفت: در این روش کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش تولید علوفه، مصرف آب به میزان 99 درصد کاهش می یابد به طوریکه که برای تولید یک تن علوفه 500 تا 900 لیتر آب مصرف می شود که به صورت آبیاری تحت فشار و در گلخانه به صورت مه پاش اجرا می شود.

مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک، هزینه راه اندازی این گلخانه ای 25 تا 30 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: محصولی تمیز و بهداشتی بدون استفاده از کود، سم و کپک زدن تحویل دامدار می شود.
انتهای پیام/ب


کاهش 99 درصدی مصرف آب در تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در بازدید از مزارع یونجه این شهرستان گفت: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهادکشاورزی استان، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در این شهرستان بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است و بطور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه تولید می‌شود.

وی افزود: میاندوآب با وجود دارابودن ۶۴ هزار رأس دام‌سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام‌سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود، از این‌رو کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه مورد نیاز احشام از دیرباز در این شهرستان مرسوم بوده به‌طوریکه در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

مقدم ادامه داد: همچنین در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستا‌ها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی‌کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از این بازدید را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • اعزام اولین کاروان عمره گذار خراسان جنوبی به سرزمین وحی
  • اولین کاروان عمره گذار خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شود