Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@23:56:21 GMT

اعلام مشروعیت بیت کوین با بانک مرکزی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۴۹۰۷

اعلام مشروعیت بیت کوین با بانک مرکزی است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: شناسایی، کنترل و صحت سنجی بیت کوین و پول های رمزی امکان پذیر است اما اعلام مشروعیت استفاده از این نوع ارز با بانک مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ نصرالله جهانگرد، درباره رواج خرید و فروش بیت کوین طی هفته های اخیر در عین نبود سیاست معین درباره این ارزها در کشور، اظهار داشت: تعیین تکلیف استفاده از بیت کوین در حوزه وظایف بانک مرکزی است و به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ارتباطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ابزارهای واسط در فضای مجازی برای مبادله ارزش افزوده هایی مثل بیت کوین رواج و افزایش یافته اما برای کشوری مثل ایران که در بخش بانکی با محدودیت های بین المللی مواجه است، استفاده از این پول رمزی به اعتقاد برخی تهدید و برخی فرصت است.

جهانگرد ادامه داد: اما از آنجایی که قانون گذاری برای استفاده از ابزارهای پولی در اقتصاد هر کشوری توسط نظام بانکی آن کشور انجام می شود، ما هم به لحاظ سیاست های پولی منتظر اظهار نظر بانک مرکزی در این زمینه هستیم. اما از نظر مباحث فنی و فناوری اطلاعات موضوعی روشن و قابل بررسی و مدیریت است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره آمادگی این وزارتخانه از لحاظ فنی و فناوری در زمینه استفاده از پول های رمزی، گفت: روش های فنی برای شناسایی، کنترل و صحت سنجی بیت کوین و پول های رمزی امکان پذیر است اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان تعیین و اعلام مشروعیت استفاده از این نوع ارز را در عرصه ملی ندارد و این موضوع به بانک مرکزی ارتباط دارد و در حوزه فعالیت های این بانک است.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79,85/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: من در جریان ۲ سفر آقای فرزین بودم، پیگیری از نزدیک رئیس کل بانک مرکزی آن هم در این سطح بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سیدحسن محفوظی موسوی؛ کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایبنا با بیان اینکه اجرای طرح تثبیت اقتصادی اقدام ضروری برای بازگشت اعتماد به بازار بود، گفت: این طرح از نظر اجرا نیاز به مشخص کردن هدف گذاری بانک مرکزی دارد. نباید نرخ دلار به صورت شوک مانند افزایش یابد بلکه فعالان اقتصادی باید ببینند روند افزایش نرخ ارز چه ویژگی‌هایی دارد که به پیش بینی پذیری بازار کمک می‌کند.

مداخلات ارزی در بازار ارز سازماندهی شده‌تر از گذشته است

وی ادامه داد: هدف گذاری ۲۵ درصدی بانک مرکزی در مورد رشد نقدینگی قابل قبول بود. باتوجه به نتایجی که گرفته شده در خصوص کنترل نرخ ارز و همچنین ابزار‌هایی مثل مرکز مبادله و عرضه طلا و دوبرابر کردن ارز مسافرتی، نشان می‌دهد مداخلات به صورت منظم و ساماندهی‌تر شده انجام می‌شود.

محفوظی موسوی اظهار داشت: در مورد دیپلماسی ارزی بانک مرکزی باید بگویم که من در جریان ۲ سفر آقای فرزین بودم، پیگیری از نزدیک رئیس کل بانک مرکزی آن هم در این سطح بی سابقه بوده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در گذشته کسی جرئت انحلال موسسات ناتراز را نداشت

وی ادامه داد: انحلال موسسات ناتراز در دوره آقای فرزین به خوبی صورت گرفت. در سال‌های گذشته کسی جرئت ورود به این موضوعات را نداشت، اما تیم جدید بانک مرکزی، این کار سخت را بدون حاشیه بسیار خوب انجام داد.

این کارشناس اقتصادی در پایان سخنان خود بیان کرد: ایجاد مرکز مبادله اقدام خوبی ارزیابی می‌شود، به این شرط که ابزار‌های مناسبی برای این مرکز مشخص شود و قانونا این اختیارات و ابزار‌ها را داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟