Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@11:57:18 GMT

احتمال پخش سری جدید کلاه قرمزی در نوروز ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۵۲۳۵

احتمال پخش سری جدید کلاه قرمزی در نوروز ۹۷

شیما بخشنده عروسک‌گردان جدید کلاه‌قرمزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص احتمال پخش این مجموعه در نوروز 97 گفت: صحبت‌هایی انجام شده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست ولی من از صمیم قلب آرزو دارم کلاه‌قرمزی که ضبط آن ماه‌هاست به اتمام رسیده نوروز امسال روی آنتن تلویزیون برود.

وی درباره تفاوت‌های نسخه تازه کلاه‌قرمزی نسبت به سالیان گذشته افزود: ایرج طهماسب هیچگاه نمی‌گذارد این مجموعه نسبت به سال‌های گذشته تکراری و یکنواخت شود و در کلاه‌قرمزی جدید هم ماجراهای تازه و هیجان‌انگیزی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عروسک‌گردان جوان درباره افزوده شدن شخصیت‌های عروسکی به کلاه قرمزی جدید تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که در این نسخه از کلاه‌قرمزی با اتفاقات جدید و همچنین عروسک‌های جدید روبرو خواهند شد. امیدوارم هرگونه مشکلی که به‌وجود آمده رفع شود تا ما بتوانیم نتیجه سه ماه زحمت خود را بگیریم.

وی درباره وضعیت سینمای عروسکی ایران اضافه کرد: متاسفانه سینمای عروسکی به‌طور کامل از بین رفته است معدود آثار ضعیفی گهگاه تولید می‌شوند که آنها هم در شرایط بسیار بد اکران می‌شوند. معمولاً تهیه‌کنندگان ریسک این را نمی‌کنند که بر روی آثار عروسکی سرمایه‌گذاری کنند این اتفاق در حالی می‌افتد که مردم به شدت از آثار عروسکی همچون شهر موش‌ها، کلاه‌قرمزی و خونه مادربزرگه استقبال می‌کنند.

بخشنده با تاکید بر لزوم وجود سینمای عروسکی در ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم افرادی همچون مرضیه برومند و مریم سعادت دوباره بتوانند سینمای عروسکی را احیا کنند. ما پتانسیل بسیار بالایی را در بین جوانان داریم که متاسفانه به دلیل عدم اعتماد سرمایه‌گذاران از بین رفته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند

محبوبه ابوالحسنی: باکس فیلم‌های کوتاه «اتاق فرار» که از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در سینماهای هنروتجربه سراسر کشور در حال اکران است، متشکل از ۵ فیلم کوتاه از ۵ کارگردان جوان است که ۵ قصه متفاوت را با نخ تسبیح «ترس» و «لذت» برای مخاطبان سینما به تصویر می‌کشد.

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» شامل فیلم‌های چون «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسداللهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است که به همین بهانه به سراغ یکی از کارگردان‌های این بسته فیلم کوتاه رفتیم تا درباره فلیم، سینمای کوتاه و اکران‌های سینمای هنروتجربه گفتگو کنیم.

فرید حاجی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران و همچنین نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «گوشت تلخ»، در ابتدا با اشاره به اینکه «گوشت تلخ» درباره شفقت و بخشیدن یک انسان طمع‌کار و شکم‌باره است، درباره باکس فیلم کوتاه «اتاق فرار» مطرح کرد: «اتاق فرار» یک جایی است همراه با ترس و لذت، که درون‌مایه مشترک هر پنج فیلم همین دو کلید واژه بوده و به همین دلیل تلاش کردیم تا مخاطبانی که برای تماشای فیلم‌های ما در سالن‌های سینما می‌نشینند، با ترس و لذت‌های خود آشنا و شریک کنیم.

وی با بیان دلیل نام‌گذاری این باکس به نام «اتاق فرار» افزود: در تمام این فیلم‌ها موقعیتی دراماتیک در یک اتاق وجود دارد. در فیلم «گوشت تلخ» نگهبان دزدی را در اتاقی می‌گیرد و از او بازجویی می‌کند، در «رویای نیمه جان» دختری زندگی در اتاقی جادویی را تجربه می‌کند، در «اسپاسم» دختر جوانی که عاشق بازیگری است، در یک اتاق با تست بازیگری هولناکی مواجه می‌شود، در «مورس» چند دوست قدیمی در اتاقی یک‌دیگر را ملاقات می‌کنند و در «نفس نکش» قهرمان باید نفسش را اتاقک ماشین حبس کند، در همه این فیلم‌ها یک اتاق و یک اتفاق جادویی به شکل مشترک وجود دارد و همه کاراکترهای اصلی فیلم قصد دارند از شرایط فعلی که همراه با ترس و لذت است، فرار کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «له له» درباره استقبال از فیلم کوتاه و میزان اثرگذاری آن بر مخاطب تصریح کرد: فیلم کوتاه در حال حاضر مدیوم روزاست و گونه‌ایست که با سرعت تمدن و زندگی امروز منطبق است. در دنیای امروزکه همه چیز سریع اتفاق می‌افتد، فیلم کوتاه یک سینمای ۱۵ دقیقه‌ای در اختیار مخاطب می‌گذارد تا او بتواند ۱۵ دقیقه جادوی سینما را تجربه کند.

وی با بیان اینکه زمان فیلم با تاثیرگذاری روی مخاطب تاثیر مستقیمی ندارد، درباره سینمای تاثیرگذار و دغدغه‌مند مطرح کرد: کوتاهی زمان فیلم باعث اثرگذارتر شدن آن نمی‌شود و بستگی دارد به اینکه سازنده فیلم، اثری تولید کند که مربوط به خودش باشد؛ یعنی تاثیرگذاری ربطی به کوتاه و بلندی فیلم ندارد و به این مربوط می‌شود که اثر چه اندازه با درون فیلم‌ساز ارتباط برقرار کرده است.

فرید حاجی در پایان درباره اکران‌ فیلم‌های کوتاه در سینمای هنروتجربه گفت: پیشنهاد می‌کنم که اکران فیلم‌های کوتاه بیشتر حمایت شود، در این صورت فیلم‌ها و فیلم‌سازها بیشتر دیده شوند. فیلم‌سازان در مرحله تولید به اندازه کافی دست تنها هستند، حداقل در مرحله پخش دیگر دست تنها نباشند. اگر ما نتوانیم سینمای کوتاه ملی خودمان را حمایت کنیم و اگر نهادی از آن حمایت نکند، فیلم‌ساز به خارج از مرزها فکر می‌کند. نمی‌گویم این خوب است یا بد، ولی اگر می‌خواهیم سینمای کوتاه ملی برای مردمِ خودمان داشته باشیم، نیاز به حمایت دارد؛ هنروتجربه بستر خوبی است، ولی باید قوی‌تر عمل کند.

«اتاق فرار» با بازی بازیگرانی چون هادی حجازی‌فر، صحرا اسدالهی، سامان صفاری، الاهه بخشی، علی باقری، علیرضا مهران، سلمان فرخنده، محمدعلی کریمی منش و مرتضی خانجانی در اکران نوروز ۱۴۰۳ در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنروتجربه اکران می‌شود و سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک و گیشه هفت برای تهیه بلیت این بسته فیلم کوتاه برای مخاطبان در دسترس است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888805

دیگر خبرها

  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • کارناوال شادی و عروسکی عید نوروز در بندرانزلی برگزار شد
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • راز‌های پنهان کاخ چهلستون قزوین
  • پخش آنلاین «مهمانی» با عروسک‌های کلاه قرمزی + تاریخ و ساعت پخش