Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:52:29 GMT

افزایش ۱۷ درصدی حمل بار ریلی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۵۲۳۹

افزایش ۱۷ درصدی حمل بار ریلی در استان مرکزی

مدیرکل راه آهن اراک از افزایش ۱۷ درصدی حمل بار ریلی توسط راه آهن استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ جلال‌الدین کوکنار مدیرکل راه آهن اراک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: راه آهن اراک به منظور بالا بردن سطح ایمنی در محدوده راه آهن شهری در استان ۸ زیرگذر در شهرک گردو، منطقه کرهرود و محدوده شهر شازند ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوکنار افزود: باتوجه به اینکه بالا بردن سرعت قطار در دستور کار راه آهن قرار گرفته است، برای این منظور به دنبال تعویض ریل های قدیمی هستیم تا سرعت قطارها را از ۱۲۰ به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهیم.

افزایش ۱۷ درصدی جابجایی بار از طریق راه‌آهن

مدیرکل راه آهن استان مرکزی از افزایش ۱۷ درصدی حمل بار ریلی توسط راه آهن استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: سیاست راه آهن افزایش ۵۰ درصدی حمل بار ریلی از طریق راه آهن در استان است.

کوکنار اظهار کرد: امسال تخلیه بار در سیلوهای گندم، پتروشیمی و پالایشگاه از طریق راه آهن نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ای داشته است.

وی افزود: به رغم اینکه هر روز قطار اراک-مشهد آماده خدمات رسانی است ولی در این بخش تنها شاهد استقبال ۸۰ درصدی مردم استان مرکزی هستیم.

مسیر اراک-تهران کوتاه‌تر می‌شود

مدیرکل راه آهن اراک تصریح کرد: قراردادی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران با راه آهن ایتالیا منعقد شده است که براساس آن جانمایی مسیر قطار تندرو با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، در اراک انجام شده است؛ این قرارداد به صورت فایناس انجام می‌شود که ۸۵ درصد از اعتبارات لازم برای این پروژه را شرکت ایتالیایی و مابقی توسط ایران تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این خط، مسیری به طول ۱۰۰ کیلومتر به راه آهن اراک متصل می‌شود که با بهره‌برداری از خط قطار تندروی قم- تهران تا چهار سال آینده شاهد کوتاه شدن مسیر بین اراک-تهران به ۷۵ دقیقه خواهیم بود.

اجرای طرح قطار حومه‌ای اراک-مهاجران در سال‌های آتی 

وی با اشاره به طرح قطار حومه‌ای اراک به مهاجران و اراک به شهر امیرکبیر گفت: برای اجرای پروژه اراک به مهاجران مسیریابی صورت گرفته و طرح هم مورد تائید استانداری قرار گرفته است که به طول ۱۲ کیلومتر و با احداث یک پل اجرایی می‌شود اما در خصوص طرح شهرک امیرکبیر تنها مقدمات اولیه انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک

مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا طی امروز و فردا در برخی ساعات رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان وجود دارد.

همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی امروز و فردا یکشنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از فردا یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی وضع هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم