Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@15:33:13 GMT

هفت گام برای خروجی محور کردن تحقیقات کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۵۳۴۹

هفت گام برای خروجی محور کردن تحقیقات کشاورزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه کشاورزی با حضور منصور غلامی وزیر علوم و آموزش عالی، اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و حسن رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه 29 آذر در سالن فجر سازمان تحقیقات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: جهت‌گیری‌های تحقیقاتی که ما در این سازمان داریم استفاده از وضعیت دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و سازمان تات است که به این مجموعه، جهت‌گیری‌های بیرونی لقب داده‌ایم.

وی افزود: ما با وزارت علوم می‌توانیم هم‌افزایی بالایی داشته باشیم. در بخش ظرفیت‌های بخش خصوصی هم شرکت‌های دانش بنیان بسیاری با این سازمان همکاری می‌کند.

زند در رابطه با برنامه افزایش اثربخشی خاطرنشان کرد: ما در خودِ سازمان هم برنامه افزایش اثربخشی را داریم که نوسازی، چابک‌سازی و خروجی‌محور کردن تحقیقات را در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه نیازهای سازمان تحقیقات گزارشی نهایی و مقاله است که پشت سر گذاشته‌ایم و به خروجی محور رسیده‌ایم، یادآور شد:  برای ما یافته‌های قابل ترویج، قابل تجاری  و مقاله‌های مرز علم مهم است.

وی افزود: اگر ما مسوول محور باشیم رتبه اول علم را در دنیا خواهیم داشت. اما در حال حاضر در نوآوری در رتبه‌‌های آخر هستیم. ما هفت گام برای خروجی محور کردن سازمان تحقیقات برداشته‌ایم که مشخص کردن اولویت‌ها، اهداف، توجه به انگیزه‌های پژوهش و تفکر اقتصادی است. اهداف ما امنیت قضائی، افزایش درآمد کشاورز و پایداری اکوسیستم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اولویت‌های سازمان تحقیقات تصریح کرد: اولویت‌های سازمان تحقیقات کارآمدسازی وضع موجود، جریان‌سازی و تحول‌سازی است. انگیزه تحقیق در سازمان تحقیقات اهمیت بالایی دارد و این انگیزه مزرعه و مرز علم است.

وی افزود: خروجی های نهایی ما باید قابل چاپ باشد و در رابطه با یافته‌های قابل تکراری باید قراردادهایی بسته شود که تاکنون سازمان تحقیقات 230 قرارداد منعقد کرده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان گفت: ما امروز سامانه‌ای را رونمایی خواهیم کرد که تحقیقات و گزارش نهایی مقالات در آن درج شود. این سامانه قرار است از این به بعد کار را برای محققان تسهیل کند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • آزادراه رشت - قزوین؛ پرترددترین محور خروجی گیلان؛ ترافیک روان در محورها
  • بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر
  • خدمات عدالت محور شهرداری در مناطق مختلف شهر قم قابل تحسین است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • کاهش ۵ درصدی تردد در راه‌های استان اردبیل