Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:31:09 GMT

امروز آلوده ‌ترین روز سال در تهران است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۷۰۷۰

امروز آلوده ‌ترین روز سال در تهران است

با وجود 4 روز تعطیلی مکرر مدارس و اجرای طرح زوج و فرد در تهران، اما امروز بیشتر ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در تهران وضعیت اضطرار و قرمز را در نیمی از پایتخت نشان می دادند که نشان از تشدید آلودگی هوا در پایتخت دارد.

ایران آنلاین /سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز( ۲۹ آذر) آلوده‌ترین روز سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این ۱۲ آبان و ۲۸ آذر،‌ با شاخص ۱۵۱ آلوده‌ترین روزهای سال بودند اما امروز شاخص هوای تهران به عدد ۱۵۸ و هوای ناسالم برای همه رسیده است.

لیلا نظری در این باره می گوید: پایداری و سکون هوای تهران طی هفته اخیر باعث شده همه آلودگی که از اگزوز وسایل نقلیه طی روزهای اخیر تولید شده بوده، در آسمان تهران انباشته شود و این آلودگی که از پنجشنبه ( ۲آذر) تا به امروز ادامه داشته، طی هفت روز متوالی ۱۴ هزار تن گازها و ذرات آلاینده را در هوای پایتخت حبس کرده است.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به گفته نظری اگرچه در روزهای اخیر تردد خودروها از درب منازل بصورت زوج و فرد انجام می‌شود اما برای آلوده شدن تهران، وسایل نقلیه طی روزهای پیش از این، تلاش خود را انجام داده بودند! ضمن اینکه طی روزهای اخیر موتورسیکلت‌ها که عامل ۱۰ درصد ذرات معلق و ۱۸درصد سایر آلاینده‌های شهر هستند نیز آزادانه تردد کرده‌اند. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته

به گزارش همشهری آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 848386 منبع: ایسنا برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق