Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:58:36 GMT

"خوشمزه بودن غذا" نقش زیادی در سرعت هضم آن دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۸۰۶۰

دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: خوشمزه بودن غذا و رعایت تنوع غذایی در وعده‌های مختلف در سرعت هضم آن نقش قابل توجهی دارد، لذا از مصرف غذاهایی که مطابق میل نیست پرهیز کنید و سعی کنید غذاها را با افزودنی‌های سالم به طعم دلخواه درآورید.

به گزارش پویا، محمد‌علی زارعیان درباره اینکه چگونه می‌توان به دستگاه گوارش کمک کرد تا از بروز اختلال هضم پیشگیری شود, اظهار کرد: حجم و نوع غذا باید متناسب با قدرت هضم فرد خورنده در نظر گرفته‏ شود یعنی آنهایی که هضم بهتری دارند یا فعالیت‌های سنگین بدنی دارند, حجم بیشتر و وعده‌های سنگین‌تر (غذاهایی که هضم طولانی‌تری دارند مثل تخم مرغ آب‌پز سفت شده) را راحت‌تر تحمل می‌کنند و افراد کم‌تحرک با خوردن وعده‌های سنگین در معرض آسیب کوتاه‌مدت یا بلندمدت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با افزایش سن، قدرت هضم کاهش می‌یابد لذا همه افراد با افزایش سن باید به غذاهای کم‌حجم و زودهضم و سبک روی بیاورند, نحوه پخت غذاها در سرعت هضم آنها تاثیر بسزایی دارد البته در افراد مختلف به دلیل تغییرات مزاجی و سوء مزاجی معده و دستگاه گوارش باید با مشورت متخصص، روش پخت مناسب را برگزید تا سوءهضم و عوارض آن بروز نکند؛ یک راه ساده در شناخت روش پخت مناسب این است که بعد از خوردن، هیچگونه احساس ناراحتی از جمله سنگین شدن معده و نفخ بروز نکند.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: خوب است بدانید خوشمزه بودن غذا و رعایت تنوع غذایی در وعده‌های مختلف در سرعت هضم آن نقش قابل توجهی دارد لذا از مصرف غذاهایی که مطابق میل نیست، پرهیز کنید و سعی کنید غذاها را با افزودنی‌های سالم به طعم دلخواه درآورید.

زارعیان خاطرنشان کرد: البته رعایت تنوع غذایی به معنای مصرف غذاهای متنوع "در یک وعده" نیست چرا که این کار خود باعث اختلال در هضم می‌شود اما رعایت تنوع در روزهای مختلف هفته یا دو وعده متفاوت به دلیل بالا بردن اشتیاق به غذاها در روند هضم تاثیر مثبت دارد.

وی یادآور شد: همچنین از مدوامت بر مزه‌های خاص مثل مداومت بر خوردن غذاهای تند یا شور یا چرب بپرهیزید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط ۵ مترو طی روز گذشته شده بود.

به گزارش مشرق، هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید