Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني ارتحال آيت الله محي الدين حائري شيرازي را با صدور پيامي تسليت گفت.


متن پيام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون


ارتحال آيت الله محي الدين حائري شيرازي از روحانيون برجسته انقلاب، نظام و يار ديرين امام و رهبري و استاد اخلاق موجب تاسف و تاثر گرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ايشان عالمي جليل القدر و صاحب نظر در حوزه دين، اخلاق و معارف اسلامي بودند که در محضر درس فقها و مراجع بزرگوار بهاءالدين محلاتي، حضرت امام خميني (ره) و آيت الله اراکي بهره فراوان بردند و به درجات و مراتب ارزشمندي در حوزه علوم دين و به ويژه دروس اخلاق دست يافتند.
آيت الله حائري شيرازي از همان ابتدا وارد فعاليت هاي سياسي شدند و در جريان نهضت اسلامي به رهبري امام خميني (رحمت الله عليه) در استان فارس نقش موثر و بااهميتي داشتند و در طول مبارزات بارها بازداشت و يا تبعيد گرديدند که همه اينها در عزم و اراده راسخ ايشان نقش بسزايي داشت.
اين عالم گرانقدر پس از پيروزي انقلاب علاوه بر نشر و ترويج علوم و معارف اسلامي خدمات ارزشمندي از جمله نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري و امامت جمعه شيراز به نظام عرضه داشتند.
اينجانب ضمن عرض تسليت اين ضايعه به پيشگاه حضرت بقيه الله اعظم اروحنا فداه و مقام معظم رهبري، روحانيت و حوزه هاي علميه ، مردم شريف استان فارس و بيت مکرم آيت الله حائري شيرازي براي آن عالم رباني علو درجات و رحمت واسعه الهي از درگاه خداوند متعال مسألت مي کنم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

 

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند