Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@11:31:20 GMT

70 درصد از پروژه محور پاتاوه – دهدشت تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۹۷۹۶

رویداد۲۴-این محور یکی از محورهای مهمی است که به عنوان مسیر جدیدی به مبادی جنوب غرب و غرب کشور است و می تواند بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور وصل کند.معاونت توسعه و ساخت راه های کشور، عزیزفیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس و جمعی از مسئولان از محور پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدید از محور پاتاوه – دهدشت، گفت: این محور یکی از محورهای مهمی است که به عنوان مسیر جدیدی به مبادی جنوب غرب و غرب کشور است و می تواند بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور وصل کند.

وی بیان کرد: این محور بخشی از کریدور شمال به جنوب است در قسمت مرکزی کشور واقع شده است و از اصفهان به سمت شهرضا، از شهرضا به سه راهی پاتاوه به سمت دهدشت و بهبهان  و به بندرامام طراحی شده است.  خوشبختانه قسمت اعظم محور به اجرا رفته است و الان زیر ترافیک است ولی اکثر کارکرد این محور در حال حاضر به صورت منطقه‌ای  استفاده می شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: محدوده که اکنون بازدید شده به طول 127 کیلومتر است و در  حدفاصل سه راهی پاتاوه تا دهدشت قرار دارد که از این میزان حدود 90 کیلومتر زیر ترافیک رفته و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است.

خادمی با بیان اینکه امید است مردم این استان از این محور با ایمنی بالا استفاده کنند، تصریح کرد: حدود 40 کیلومتر از این محور باقی است که باتوجه به کوهستانی بودن منطقه و تعدد تونل و ابنیه آن، اتمام این محدوده نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 70 درصد اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم در یک برنامه  زمان بندی مناسبی بتوانیم  تا پایان سال 97 عملیات اجرایی این 40 کیلومتر را نیز به پایان برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه حدود 7 دستگاه تونل در این محدوده وجود دارد، عنوان کرد: طول هر یک از تونل های در دست احداث حدود 5 کیلومتر است و  در گذشته 5 دستگاه تونل مورد بهره برداری قرار گرفت. این تونل ها در قطعه 1و 2 این محور هر کدام به طول ۲.۵ کیلومتر در اردیبهشت ماه 96 به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در مجموع این محور ۱۲۷ کیلومتری دارای بیش از  ۹ کیلومتر تونل است که امیدواریم با اتمام این تونل‌ها و پل های بزرگی که در این مسیر هستند حداکثر تا سال آینده بهره برداری از این محور را آغاز کنیم.

معاون وزیر در خصوص وضعیت آزاد راه استان، گفت: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت جد این موضوع را پیگیری می کند که مسیر آزادراه جدید اصفهان – شیراز که در نزدیکی حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند را مورد بررسی قرار دهیم.

خادمی افزود: فاصله یاسوج تا این آزادراه در نزدیک‌ترین حالت حدود 40 کیلومتر است که اگر بتوانیم این را به صورت آزادراه یا بزرگ‌راه مناسبی در بیاریم اتصال محور آزادراه سراسری به شهر یاسوج برقرار می شود و مردم یاسوج به راحتی دسترسی بهتری به این مسیر داشته باشند. در تلاش هستیم که این تردد به صورت آزادراهی باشد و در صورت عدم تحقق سعی می کنیم به روش های دیگری این تردد را ایجاد کنیم تا مردم به آزادراه بزرگی که در دست احداث است به راحتی  دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 21 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها این استان نصب شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به وضعیت سرعتکاه در برخی محور های چهارخطه استان گفت: متاسفانه در برخی محورهای اصلی چهارخطه استان سرعت کاه ایجاد شده که اصولی نیست اما باید به آموزش ترافیکی برای رانندگان و مردم توجه بیشتر شود.

عیسی کریمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک از مسئولیت های یان صندوق خدمات رسانی به رانندگان بار و مسافر در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است. از مجموع 21هزار و 400خانوار تحت پوشش این صندوق در سطح استان 400 خانوار راننده هستند. 70درصد بیمه رانندگان را دولت پرداخت می کند به این صورت که سالانه 400هزارتومان راننده و 900هزارتومان از سوی دولت پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از فعالان نمونه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی پور افزود: توزیع کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اول از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق سامانه سازمان سنجش آغاز شد و باجه رفع نقص در دانشگاه یاسوج برای رفع مشکلات احتمالی مستقر می‌شود. وی بیان کرد: کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت و نوبت دوم در روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. هادی پور با بیان اینکه در کنکور امسال نیز مثل سال گذشته نتیجه هر دو آزمون برای داوطلبان قابل استفاده است و نمره بالاتر برای انتخاب رشته در کارنامه اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته این است که در گروه آزمایشی هنر و زبان، داوطلبان فقط می‌توانند یک مورد را انتخاب کنند، همچنین در پایان همه آزمون‌هایی که در گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود داوطلبانی که مایل هستند در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید به سوالاتی که در پایان آزمون به آنها داده می‌شود پاسخ دهند. وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی آزمون کنکور برگزار می‌شود افزود: صبح پنجشنبه ششم اریبهشت آزمون گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، عصر این روز آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان، و صبح روز جمعه هفت اردیبهشت آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: کل داوطلبان کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام گروه‌های آزمایشی ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر خانم و هفت هزار و ۳۶۷ مرد هستند . نماینده تام الختیار دانشگاه یاسوج عنوان کرد: متولی برگزاری کنکور در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دانشگاه یاسوج و در شهرستان‌های دیگر، هم دانشگاه و آموزش و پرورش است.. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان در این استان ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر، معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است. همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند. وی بیان کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است. عمران فر ریس پلیس فتا استان هم افزود:در این روز‌های نزدیک به کنکور سراسری سودجویانی قصد فریب دانش آموزان و خانواد‌های آنها را دارند توصیه می شود هیچگونه توجه‌ای به این نوع افراد نشود. وی با بیان اینکه متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند، اضافه کرد: عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود . وی بیان کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورید و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • ثبت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در محور‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دعوت ۷ بازیکن تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به اردوی تیم ملی
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین