Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور با تقدیر از کمک های مردمی در زلزله کرمانشاه گفت: کمک های مالی در حوادثی مثل زلزله باید با قانونمندی بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه روسای سازمان های هلال احمر و امداد و نجات گزارشی از عملکرد خود در جریان زلزله کرمانشاه را به دادستان کل کشور ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان در شرایط بحران و بررسی موانع عدم خدمات دهی مناسب در برخی موارد گفت: وجود بی نظمی در مرحله امداد رسانی در بحران هایی مانند زلزله قابل قبول نیست و البته در مرحله اولیه و حساس نجات جان افراد در حوادثی مانند زلزله هم نهایت تلاش و دقت باید انجام شود.

دادستان کل کشور همگرایی عمومی در کمک رسانی به زلزله زدگان را بسیار مناسب توصیف کرد و بر تقویت نقش دستگاه های مختلف در امداد رسانی تاکید کرد.  

دادستان کل کشور با تقدیر از کمک های مردمی در حوادثی مانند زلزله و به میدان آمدن قشرهای مختلف مردمی در جمع آوری کمک به نفع آسیب دیدگان گفت: جمع آوری پول و کمک های مالی در حوادثی مانند زلزله باید با برنامه ریزی مناسب تر و سازمان یافته تری در مسیر قانونی صورت گیرد و کمک های جمع آوری شده نیز در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد تا از آن طریق بهتر و سریع تر توزیع شود.

دادستان کل کشور افزود: جمع آوری شخصی پول و سایر کمک ها در حوادث طبیعی و توزیع آن بدون حضور و نظارت مراجع قانونی گرچه برخاسته از احساسات انسان دوستانه و قابل تقدیراست اما ممکن است  مشکلاتی را ایجاد  کند و به این جهت باید نحوه خدمت رسانی و جمع آوری کمک های مالی  از طریق افراد مشهور و معروف در جامعه، با نظارت و هدایت سازمان های متولی صورت گیرد.

در این دیدار که رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان هلال احمر و رییس سازمان امداد و نجات حضور داشتند؛ گزارشی از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه به دادستان کل کشور ارائه شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضائی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضائی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

کد خبر 6087369

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک