Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- دبيرکل سازمان ملل متحد، تهديدات صلح و امنيت بين المللي را دستخوش تغييرات کيفي و کمي دانست و گفت: مخاطره سلاح هاي اتمي، تغييرات آب و هوايي، خطرات سايبري و افزايش درگيري هاي مسلحانه بخشي از اين تغييرات است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آنتونيو گوترش روز چهارشنبه در پيامي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد که با موضوع «چالش هاي پيچيده صلح و امنيت بين الملل» برگزار شد، اين مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ما نه تنها شاهد تغيير کمي بلکه شاهد تغيير کيفي تهديدات صلح و امنيت بين المللي هستيم، مخاطره سلاح هاي هسته اي دوباره به موضوع اوليه تبديل شده اند و تنش ها از زمان پايان جنگ سرد بيشتر شده است.
دبيرکل سازمان ملل متحد با بيان اين که تغييرات آب و هوايي هم به عنوان يک تهديد فزاينده پديد آمده است، ادامه داد: کمبود آب نگراني رو به رشد است، زيرا تقاضاي آب شيرين تا اواسط قرن بيست و يکم به بيش از 40 درصد افزايش مي يابد.
گوترش ديگر تغيير تهديد را نابرابري، محروميت غذايي و حاشيه نشيني برشمرد و با رو به افزايش دانستن خطرات سايبري اظهار کرد: برخي از پيشرفت هايي که در فن آوري ايجاد شده است، ظرفيت بسيار زيادي را نيز براي افراط گرايان براي برقراري ارتباط، پخش روايت هاي تحريف شده،استخدام و استثمار مردم فراهم کرده است.
وي يادآور شد تعداد درگيري هاي مسلحانه در طولاني مدت کاهش يافته است، اما در خاورميانه و بخش هايي از آفريقا، درگيري ها افزايش يافته است و اين اختلافات در حال تبديل به لجاجت هستند.
تغيير ماهيت درگيري ها و اين که چگونه خود و با ديگران کار مي کنيم، ديگر موضوع مورد اشاره دبيرکل سازمان ملل متحد بود و گفت: تلاش هاي ما بايد انسجام، هماهنگ و متناسب با موضوع باشد.
گوترش تصريح کرد ما بايد همواره براي رسيدن به صلح به سمت اقدامات يکپارچه حرکت کنيم. با توجه به اين هدف، من سه اقدام اصلاحي مرتبط با اصلاحات را با هدف تغيير نظام سازمان ملل متحد، بهبود مديريت داخلي و تقويت معماري صلح و امنيت دبيرخانه آغاز کردم.
وي ادامه داد: من همچنين به دنبال برقراري ارتباط نزديک با شرکاي منطقه اي از جمله اتحاديه آفريقا و اتحاديه اروپا بودم.
دبيرکل سازمان ملل متحد، پيشگيري را مهم دانست و با تاکيد بر اين که بايد اين موضوع در مرکز همه امور باشد، گفت: بهتر است که مانع درگيري شويم تا آن را مديريت کنيم. اين کار از رنج وحشتناک مردم و هدر رفت پول جلوگيري مي کند.
گوترش تصريح کرد توسعه يکي از بهترين ابزارهاي پيشگيري است و دستور کار 2030 به ما امکان بالقوه فراواني مي دهد. توسعه به تنهايي يک هدف است و نبايد در دستيابي به اهداف ديگر مورد سوء استفاده قرار گيرد. اقداماتي که ما براي رسيدن به 17 هدف توسعه پايدار انجام مي دهيم نيز به ايجاد جوامع مسالمت آميز کمک مي کند.
وي ادامه داد احترام به تمام ابعاد حقوق بشر - نه تنها مدني و سياسي بلکه همچنين اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي - يک عنصر ضروري در پيشگيري است.
دبيرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد ما همچنين مي دانيم که برابري جنسيتي به شدت با انعطاف پذيري ارتباط دارد و مشارکت زنان براي موفقيت از پيشگيري، از جنگ به سمت صلح و حفظ صلح بسيار مهم است.
گوترش تاکيد کرد در جايي که زنان توانمند هستند، جوامع شکوفا مي شوند و روند صلح شانس بيشتري براي برداشتن دارند.
مساله شوراي امنيت هم آخرين موضوعي بود که اين مقام سازمان ملل متحد به آن اشاره کرد و گفت بدون اين شورا، طرف هاي درگيري ممکن است موقعيت هاي غير انعطاف ناپذير و غيرمترقبه اي را تحمل کنند و عاملان مناقشات بارها و بارها به موقعيت غير قابل بازگشت برسند.
گوترش خاطرنشان کرد اما با اتحاد، مي توانيم امنيت و رفاه براي همه را پيش ببريم.
اروپام**1429
ناشر:محسن طاهرزاده
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام