Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حائری شیرازی گفت: این عالم فرزانه در حوزه علمیه قم به عنوان استاد اخلاق در تهذیب و تربیت شاگردان و طلاب حوزه نقش بسزایی داشت.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه در این پیام آمده است: خبر درگذشت عالم با تقوا و متدین حضرت آیت الله حائری شیرازی موجب تالم و تاثر اینجانب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیام ادامه یافته است: ایشان عمر با برکت خود را در راه دفاع از آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) و حمایت از ولایت فقیه گذراندند و مدتها در سمت های مختلفی همچون امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین نماینده مجلس خبرگان رهبری مشغول به خدمت بودند.
آیت الله علوی گرگانی در این پیام، این ضایعه مولمه را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید و بازماندگان این عالم شریف تسلیت عرض کرده و ابراز امیدواری نموده است: خداوند ایشان را با اولیا و ائمه اطهار صلوات الله علیهم محشور کند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری که از هفته جاری به دلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم بستری شده بود، امروز(چهارشنبه) دعوت حق را لبیک گفت.
مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی فردا پنجشنبه ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می شود.
ایشان از یک هفته پیش به دلیل نامنظم بودن فشارخون و برخی مشکلات داخلی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت.
پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
آیت الله حائری شیرازی 81 سال سن داشت و در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش یاد استاد بررسی آرا و اندیشه‌های آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در همایش «یاد استاد» که صبح امروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی شخصیتی شایسته و برجسته بود؛ به نحوی که در حوزه‌های دینی نظیر ندارد؛ علاوه بر این خوش‌فکری، بلندنظری، آینده‌نگری، عمیق بودن در مسائل علمی و قوی بودن در مبانی را می‌توان از دیگر خصوصیات ایشان دانست.

سردار شیرازی افزود: در خصوص آیت الله مصباح یزدی و مجاهدت‌هایی که از وی قابل ذکر است، می‌توان به کسب دانش، علم و معرفت و نیز پذیرش امر ولایت اشاره کرد؛ به همین دلیل مرکز تربیتی و آموزشی خاصی با رویکرد نو ایجاد کرد و برای اجرایی کردن فرمان ولی فقیه در جهاد تبیین وارد میدان شد و با جوانان حشر و نشر داشت.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه طرح ولایت استاد مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت، عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی در دوره‌های طرح ولایت شخصاً حضور پیدا می‌کردند و حضور این استاد برجسته بالاترین اثر را برای جوانان کشورمان داشت؛ بنابراین انسان باید ببیند در هر شرایطی تکلیفش چیست و چه کاری باید انجام دهد.

وی افزود: فرمانده معظم‌کل قوا از سال‌ها قبل امر به ایجاد خودکفایی و تولید در نیروهای مسلح داشتند؛ زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تقریباً هیچ تولیدی در حوزه نظامی و دفاعی از خودمان نداشتیم؛ یعنی در حقیقت نگذاشتند که داشته باشیم و از سوی دیگر جوان‌های ما را بر این باور نگاه می‌داشتند که ما این توان خودکفایی و استعداد آن را نداریم و دیگران باید بسازند و تولید کنند تا ما استفاده کنیم؛ در واقع این فرهنگ غالب آن زمان بود

سردار شیرازی ادامه داد: ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره دفاع مقدس، چون به شدت محتاج یک سری تجهیزات بودیم که آن‌ها را در اختیار نداشتیم، به دنبال ساخت ملزومات مورد نیاز رفتیم و تولید کردیم؛ به شکلی که به واسطه همین خوداتکایی در طول این چند دهه به توانمندی دفاعی دست یافتیم که این توانمندی‌ها در بازدارندگی دفاعی کشور مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در نیروهای مسلح دنبال می‌کنیم، آموزش مدیران در قالب مدرسه حکمرانی است؛ در این مدرسه دوره‌های کوتاه‌مدتی برای تربیت مسئولان برگزار می‌شود و طی آن مسئولان کشوری و لشکری برای آشنایی با مدیریت حکمرانی در دوره‌های پیش‌بینی شده حضور می‌یابند.

سردار شیرازی با تأکید بر اینکه فرمانده معظم کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند، عنوان کرد: اخیراً در سطح نیروهای مسلح حرکت خوبی برای معرفی دستاوردهای دفاعی مانند آنچه در نمایشگاه هوافضای سپاه وجود دارد، آغاز شده است به نحوی که بعضاً علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی، برخی سیاسیون خارجی هم تقاضا دارند تا از نزدیک آنچه را که در این نمایشگاه قرار داده شده است، ببینند که می‌آیند و می‌بینند و وقتی لاشه پهپاد آمریکایی ساقط‌شده توسط پدافند هوایی کشورمان را می‌بینند، در خصوص توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در زمینه پدافندی سوالاتی را مطرح می‌کنند.

وی همچنین به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق که بر اساس فرمایش فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت، موجب آشکار شدن دست برتر ایران شد. این اقدام، مبارزه نظامی سخت با رژیم صهیونیستی بود؛ لذا به نظر می‌رسد بعد از ضربه نیروهای فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی به ارتش رژیم صهیونیستی که اگر تَرکی بر پیکره این رژیم وارد شده بود، عملیات وعده صادق ضربه سنگین‌تری زد و شکافی بزرگ در بدنه آن‌ها ایجاد کرد.

کد خبر 6083777

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی