Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ذبیح‌اله شاهمرادی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وضعیت آب و هوای استان اصفهان بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: در گذشته هم مدارس به خاطر شرایط جوی تعطیل می‌شد اما به خاطر بارش شدید برف اما امروز تعطیلی‌های مدارس به خاطر آلودگی هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود تا فاصله میان مسؤولان و مردم را به حداقل برسانند تا صدای مردم به مسؤولان برسد و در رفع مشکلات مردم تسریع شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با معرفی معاونت اجتماعی این دانشگاه گفت: بیش از 2 ماه از تأسیس معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گذرد و این معاونت به عنوان هشتمین معاونت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت وزارت بهداشت تأمین سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: سلامت به طور کلی شامل سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی می‌شود؛ یکی از تعاریف بیماری این است که فرد از وضعیت سلامتی خود اطلاع پیدا کند و متوجه اختلالات سلامتی خود شود.

شاهمرادی اذعان داشت: معاونت اجتماعی برای نخستین بار در سال 93 با انتخاب قائم‌مقام وزیر بهداشت برای حوزه مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های سلامت، کلید خورد؛ کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت، دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری سلامت استان از جمله بخش‌های ساختار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از امر سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، تصریح کرد: 75 درصد از عوامل اجتماعی اثرگذار بر سلامت، خارج از حوزه خدمات بهداشتی، بیمارستانی و دارویی است؛ سلامت مهم‌تر از آن است که صرفاً به دست پزشکان و دانشگاه‌ها سپرده شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: همکاری‌های بین بخشی و توسعه پایدار، اداره آسیب‌های اجتماعی، اداره خیرین سلامت و اداره سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت جزو مأموریت‌های معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی اضافه کرد: بیش از 600 درمانگاه خیریه به واسطه همکاری خیرین سلامت با حوزه وزارت بهداشت در کل کشور ساخته شده است و در سال 94 بیش از هزار میلیارد تومان از طرف خیران برای امور بهداشتی، ساخت درمانگاه‌ها و خیریه‌های سلامت جمع‌آوری شد.

شاهمرادی عنوان داشت: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های دولتی در استان اصفهان بسیار محدود و نیازمند ساماندهی است؛ باید تعامل خوبی با خیرین سلامت ایجاد شود تا نیازهای حوزه سلامت در استان اصفهان به آنان اطلاع‌رسانی شود و آنان بتوانند با کمک‌ها خلأهای حوزه سلامت را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور از 7 میلیون به 20 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد، یادآور شد: در آینده‌ای نه چندان دور به دلیل افزایش جمعیت سالمندان در استان اصفهان با کمبود 6 تا 7 هزار تخت بیمارستانی مواجه خواهیم شد؛ منابع وزارت بهداشت پاسخگوی نیازهای حوزه سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیست.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متذکر شد: بیش از 700 سازمان‌ مردم‌نهاد در حوزه سلامت در استان اصفهان وجود دارد که برخی از آنان در بحث کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اخیر فعالیت‌های زیادی داشته‌اند؛ شناسایی خیریه‌های حوزه سلامت و ارائه تسهیلات به آنان از جمله وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در استان اصفهان نیز این امر باید محقق شود.

وی اذعان داشت: اعتیاد، سلامت روان، طلاق، حاشیه‌نشینی و مشکلات محیط‌های دانشجویی به ترتیب جزو اولویت‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ اعتیاد به مواد مخدر از جمله اعتیاد به سیگار در میان دانشجویان رشته پزشکی رواج پیدا کرده و این امر بسیار نگران‌کننده است چراکه دانشگاه‌های علوم پزشکی محلی است که باید سلامت را به جامعه برساند.

پژمان عقدک قائم‌مقام معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بند 11 سیاست‌های کلی «سلامت» مقام معظم رهبری گفت: افزایش آگاهی، مسؤولیت‌پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه افراد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو خواسته‌های مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی سلامت کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت برقراری ارتباط منطقی و سازنده بین مدیریت نظام سلامت و سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه افزود: 620 سازمان مردم‌نهاد سلامت در کشور شناسایی شده که باید جلسات فصلی با سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح تمامی دانشگاه‌ها برگزار شود.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز داشت: اگر قرار است سلامت به صورت کامل محقق شود، باید از کارشناسان، متخصصان و منتقدان حوزه سلامت برای تدوین هدف‌گذاری، راهبرد و سیاست‌های حوزه سلامت استفاده شود؛ همچنین باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت بهره‌گیری کرد.

 

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان با کمبود 7 هزار تخت بیمارستانی مواجه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل