Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:04:41 GMT

8 خوشه گازرسانی به روستاهای گیلان درحال اجراست

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۱۱۳۹

8 خوشه گازرسانی به روستاهای گیلان درحال اجراست

رشت-ایرنا- معاونت مهندسی شرکت گاز گیلان گفت:8خوشه گازرسانی به روستاهای گیلان و عمدتا مناطق ییلاقی در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، بهروز مسعودی نیا عصر چهارشنبه در دومین کارگروه بررسی وضعیت گازرسانی به شهرستان املش اظهار داشت:تاکنون 28 کیلومترخطوط لوله گذاری گاز در روستاهای ییلاقی املش انجام شده است و اگر اداره میراث فرهنگی وگردشگری املش وقفه درگازرسانی به این نقاط شهرستان املش ایجاد نکند روند گازرسانی به این نقاط سریع ترانجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مراحل گازرسانی به 14روستای ییلاقی املش با 12 و نیم میلیارد تومان اغاز شده است افزود:انشاالله تااواخر سال 97 غالب روستاهای بالادست املش از نعمت گاز برخوردارخواهند شد.
مسعودی نیا گفت:تاکنون4 روستا درمناطق پایین دست شهرستان املش گازرسانی انجام نشده که یکی ازاین 4 روستا ،روستای تابستان نشین است که رانشی می باشد که اگرمشکل رانشی بودنش حل شود اولین روستایی در سال97خواهدبودکه پروژه گازرسانی در آن اجرایی می شود.
معاونت مهندسی شرکت گازاستان گیلان گفت:گازرسانی به روستاهای ییلاقی طارش،اسک،کشمش،ملجادشت،استخرسر،سیاه استخر به علت کوچک بودن درمرحله دوم گازرسانی قرار دارند.
وی اظهارداشت :روستاهای بالای 20 خانوار بایستی گازرسانی شود و گازرسانی برای هر خانوار حدود 6 میلیون تومان هزینه بر دارد.
فرماندارشهرستان املش گفت:برای مشکل رانشی بودن روستای تابستان نشین 7هکتار از اراضی مستثنیات که دربالا دست روستای فعلی تابستان نشین واقع شده برای ساخت وسازهای جدیدمسکونی مردم این روستا جانمایی شده است .
یونس محمودی با ابراز خوشحالی از گازرسانی به اولین روستا از روستاهای ییلاقی املش یعنی روستای شیه با20 خانوار جمعیت ادامه داد:همه دستگاههای اجرایی شهرستان املش باید در راستای گازرسانی به روستای تابستان نشین با نگاه مثبت وایجابی زمینه های لازم برای این امرمهم را فراهم سازند.
شهرستان املش با2بخش مرکزی و رانکوه با شاخص گازرسانی84درصد و برخورداری 86 روستا از نعمت گاز در75کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
خبرنگار: جهانی**انتشار دهنده: بابایی
7291 /6030 /

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند