Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص سرقت‌های علمی گفت: ســرقت علمی پديده‌ای اســت كه در ســال‌های اخير در ايران مطرح شــده است اما در دنيا ســابقه بيشــتری دارد علت اين امر نيز نو بودن بحث تحقيقات و مقاله نويســی در کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: خوشبختانه سرقت های علمی در دانشگاه های بزرگ نظیر دانشگاه تهران زیاد شایع نیست به طور مثال در سال گذشته در 50 درصد پرونده‌ها این مشکل به دلیل سهل انگاری اساتید بوجود آمده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر چنین مواردی برای اساتید این دانشگاه گزارش نشده است بنابراین راه حل برطرف کردن این مشکل آگاه سازی و فرهنگ سازی مناسب است.

رحیمیان تصریح کرد: باتوجه به سیاست های دانشگاه تهران برای مبارزه با سرقت علمی، کمیته تخلفات پژوهشی در این دانشگاه فعال شده است و گمان می کنم در دو، سه سال آینده تخلفات پژوهشی ما به حداقل و یا صفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: تا زمانی که اساتید راهنما توجه کامل به پایان نامه و رساله‌های خود نداشته باشند و توجه ویژه ای به این امر نکنند این مسئله در کشورمان وجود دارد.

تصویب قانون برخورد با تخلفات علمی

 معاون پژوهشی دانشگاه تهران اضافه کرد: در حال حاضرمجلس قانون برخورد با تخلفات علمی را  تصویب کرده و اجرایی خواهد شد ولی راه اصلی این است که اساتید توجه و راهنمایی های لازم را اعمال کنند.

رحیمیان افزود: ما باید با راهنمایی اساتید، تخلفات علمی را به طور کامل ریشه کن کنیم زیرا درکشوری زندگی می‌کنیم که اخلاق مداری در آن حرف اول را می‌زند. بنابراین ما با جهت‌دهی توجهات و آگاهی سازی‌ها، می‌توانیم این معضل را ریشه کن کنیم.

وی یادآورشد: عزم دانشگاه تهران برای برخورد با متخلفان جدی است و با هرگونه تخلف علمی به جدیت برخورد خواهد شد..

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) سمنان در گفتگو با خبرنگاران از تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

وی بیان کرد: نخستین دوقلو‌های استان سمنان توسط  الهام صفاریه جراح و متخصص زنان و زایمان با فلوشیپ انکولوژی زنان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،  علی‌اکبر همتی پزشک متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) چشم به جهان گشودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • جریمه هفت واحد صنفی متخلف در اهواز
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • برخورد قانونی با متخلفان برداشت خاک و شن در پناهگاه حیات وحش موته
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • بازاریان آذربایجان‌غربی ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند