Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبيرکل کتابخانه هاي عمومي کشور در پي شهادت علي خوش لفظ راوي کتاب «وقتي مهتاب گم شد» با انتشار پيامي، او را به عنوان الگويي براي نسل جوان معرفي کرد.
به گزارش جام نيوز، عليرضا مختارپور، دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور، به مناسبت شهادت علي خوش‌لفظ، از جانبازان دوران دفاع مقدس و راوي کتاب «وقتي مهتاب گم شد» پيامي منتشر کرد و در اين پيام، اين شهيد والا مقام را به عنوان الگويي از يک جوان پاک مومن انقلابي براي نسل جوان معرفي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشروح متن پيام مختارپور در ادامه مي آيد:
بسم ربّ الشّهدا و الصّديقين
و ما کجا و تو اي با صفا کجا بودي
تو از نخست شهيدي ميان ما بودي
از لحظه اي که براي اولين بار سردار شهيد علي خوش لفظ را در غروب شانزدهم دي ماه 1395 در بيت مقام معظّم رهبري زيارت کردم تا امروز که خبر شهادتش را شنيدم بارها و بارها شعر زيباي دوست عزيز و شهيدم احمد زارعي در خاطرم متبادر شد.
وقتي شهيد علي خوش لفظ در محضر رهبر و مرادش در همان شب شروع به صحبت کرد در صدايش که با سرفه هاي متعدد قطع مي شد لحن خاصي وجود داشت که بهترين تعبير ادبي اش را شهيد زارعي سال ها قبل در شعري که براي شهادت شهيد سيد مرتضي آويني سروده بود بيان کرده است:
تو از نخست، صدايت ز جنس خاک نبود
نمي‌شنيد صدا را کسي که پاک نبود
صداي تو که به رنگ دعا درآمده بود
دعاي تو که ز خود تا خدا بر آمده بود
صدا نبود که گويي نماز مي‌خواندي
شهود بود، شهود، آنچه باز مي‌خواندي
در آن کلام که طعم نماز را مي‌داد
و عطر زنده شب‌هاي راز را مي‌داد
در آن صدا که طنيني ز وحي در آن بود
حضور مهر ولايت هميشه تابان بود
بدون واژه، بدون گلو سخن مي‌گفت
بدون من، همه اويي ز او سخن مي‌گفت
صدا، صداي بسيج از گلوي عرفان بود
صدا، صداي شهيدي ميان ميدان بود
اينک او به کاروان شهيدان و از جمله دوست صميمي اش سردار شهيد علي چيت سازيان پيوسته و تبديل به الگوي جوان پاک مومن انقلابي براي نسل جوان اين عصر و آينده تاريخ اسلام و انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي شده است. خدايش رحمت کند و او را با سيد الشهدا عليه السلام محشور فرمايد. ان شاء الله.
تسنيم
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها